Skotniol Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Jakiemu procesowi obróbki poddać lagi, aby zmienić kolor ze złotego na czarny ? Chromowanie, niklowanie czy może malowanie proszkowe lub jeszcze coś innego? Ważne jest to żeby nowa powłoka była wytrzymała i nie powstawały odpryski np. podczas uderzenia kamyka spod koła. Dodam, że lagi mają delikatne prążki, nie mają gładkiej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 kolor czarny na lagach to wynik nakładania tlenku czegoś tam ktory powoduje zmniejszenie tarcia. (zx10 ma takie) kolor złoty to tez nie bajer tylko tlenek jakiegos innego metalu ale powód nałożenia ten sam. zmniejszenie tarcia. (suzuki stosuje)tak wiec obawiam sie ze mało osiągalne w naszych warunkach. poza tym jeden tlenek moze nie współgrac z drugim i nastąpi mowiac kolokwialnie spierdo**nie lag ;)tak wiec daje se siana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
~arek~ Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Koledze chodziło chyba o golenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 no ale temat ten sam to tez jest nakladane tym samym sposobem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vraf Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 no i wyszło na to że nic tu juz nie wskurasz...cokolwiek zrobisz to bedzie to spier...e no i moto zacznie więcej palić (wieksze tarcie powierzchniowe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 kolor czarny na lagach to wynik nakładania tlenku czegoś tam ktory powoduje zmniejszenie tarcia. (zx10 ma takie) kolor złoty to tez nie bajer tylko tlenek jakiegos innego metalu ale powód nałożenia ten sam. zmniejszenie tarcia. (suzuki stosuje)Zmniejszenie tarcia i utwardzenie powierzchni, to jest twardsze niz chrom.A koledze chodzilo chyba o golenie. Golenie sa aluminiowe i oryginalnie sa albo malowane albo oksydowane, zaleznie od tego jaki to motocykl.Te prazkowanie, to nic innego jak slad po obrobce toczenia,Tak wiec, smialo mozna to lakierowac, na mokro lub proszkowo. Jesli powloka ma byc odporna na kamyczki, warto wczesniej malowany element wypiaskowac co w duzej mierze zwiekszy przyczepnosc lakieru.Jesli chcesz oksydowac to zanies takie jakie sa do firmy, ktora sie tym zajmuje, oni doskonale beda wiedzieli jak dany element do oksydowania przygotowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skotniol Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Zmniejszenie tarcia i utwardzenie powierzchni, to jest twardsze niz chrom.A koledze chodzilo chyba o golenie. Golenie sa aluminiowe i oryginalnie sa albo malowane albo oksydowane, zaleznie od tego jaki to motocykl.Te prazkowanie, to nic innego jak slad po obrobce toczenia,Tak wiec, smialo mozna to lakierowac, na mokro lub proszkowo. Jesli powloka ma byc odporna na kamyczki, warto wczesniej malowany element wypiaskowac co w duzej mierze zwiekszy przyczepnosc lakieru.Jesli chcesz oksydowac to zanies takie jakie sa do firmy, ktora sie tym zajmuje, oni doskonale beda wiedzieli jak dany element do oksydowania przygotowac.pisząc lagi miałem na myśli element, który na zdjęciu obok jest koloru złotegohttp://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/sport/enduro/Porady_ustawiamy_zawieszenie_przednie/lagi.jpg , w takim razie zdecyduję sie na malowanie proszkowedzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 faktycznie nie dogadalismy sie w kwestii golenie/lagi tak jak Radek napisał mozna z tym robic co sie chce tylko pamietaj ze malując proszkowo zmieni sie grubosc bo powierzchnia farby proszkowej jest dosc znaczna i moze byc kłopot z wsadzeniem w półki (po prostu sie porysa i cała robota pojdzie na marne)Chyba oksydowanie bedzie skuteczniejsze)no i wyszło na to że nic tu juz nie wskurasz...cokolwiek zrobisz to bedzie to spier...e no i moto zacznie więcej palić (wieksze tarcie powierzchniowe) Tak wiec zaspokój naszą ciekawość i wyjasnij nam jak tego nie spier*&^lic nakladajac metal mniej szlachetny na bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CB1 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 pisząc lagi miałem na myśli element, który na zdjęciu obok jest koloru złotegoTo jest oksydowane aluminium.Jak zauwazyl bart_b, wez pod uwage grubosc powloki lakierniczej bo zeby przy wkladaniu w pulki nie porysowac.Jak proszek to musisz zaznaczyc w lakierni, ze chcesz bardzo cienka powloke, srednia grubosc zwyklych powlok proszkowych to 60 - 100 mikronow.Farby ciankowarstwowe to grubosc od 20 mikronow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skotniol Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 tak jak Radek napisał mozna z tym robic co sie chce tylko pamietaj ze malując proszkowo zmieni sie grubosc bo powierzchnia farby proszkowej jest dosc znaczna i moze byc kłopot z wsadzeniem w półki (po prostu sie porysa i cała robota pojdzie na marne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart322 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Ja mysle, ze moze byc ciasno. Ja mam malowane proszkowo, ale zwykle - nie upside-downy i przy normalnej warstwie lakieru nie dalo sie wlozyc/wyciagnac oski kola - musialem zedrzec warstwe, zeby oska wchodzila tak lekko, jak powinna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 jak by nie patrzec to elementy dosc dobrze ze soba spasowane a wbrew pozorom, mimo ze w mikronach, roznca jest znaczna.generalnie szanse na wsadzenie tego po malowaniu w pólki i niezniszczenie sa bardzo małe...raczej pomysl o jakiejs formie metalizacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.