Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Ładowanie W Honda Cbr600 F4


-xavi-

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,Mam problem z ladowaniem w motocyklu:/bez gazu, na obrotach 1200-1300, napiecie mierzone miernikiem przy akumulatorze jest troche za niskie.Wlaczone swiatla - ladowanie 12.3 - 12.6, w takich okolicach, gdy wylacze swiatla jest ok, chyba ze wentylator pracuje wtedy tez kicha. Wystarczy pokrecic gazem, 2k+ obrotow i wszystko jest jak powinno byc.Na zimnym silniku problem nie wystepuje... laduje dobrze, nawet ze swiatlami. Dopiero jak silnik rozgrzewa sie do takiego stopnia, ze uruchamia sie wentylator ladowanie siada, pozniej nawet jak juz sie wylaczy wentylator to i tak nie laduje jak powinien. Do czasu az wszystko znow sie calkiem ochlodzi.Sprzawdzone i sprawne: regulator napiecia, alternator, akumulator... byly wymieniane - bez zadnego skutku.Mial ktos moze podobny przypadek? Lub wie, gdzie moze lezec problem?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, altrnatory to taka sama konstrukcja tyle że w motocyklach są mniejsze gabarytowo. Wyjmij alternator i Zawieź do kogoś kto się zajmuje naprawami takich rzeczy. Zmierzy, obada i powie Ci czy jest w porządku czy nie. A diody wzbudzenia są podobne do oporników, i najlepiej sprawdzić je za pomocą akumulatora i żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, altrnatory to taka sama konstrukcja tyle że w motocyklach są mniejsze gabarytowo. Wyjmij alternator i Zawieź do kogoś kto się zajmuje naprawami takich rzeczy. Zmierzy, obada i powie Ci czy jest w porządku czy nie. A diody wzbudzenia są podobne do oporników, i najlepiej sprawdzić je za pomocą akumulatora i żarówki.
alternator byl mierzony, pozatym byl wstawiony inny na probe i nie pomoglo:)diody wzbudzenia... hmm gdzie to moze byc:P zobaczy sie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niema diod wzbudzenia,kolo magnesowe jest stałe,a nie elektromagnes jak w samochodzie , albo regulator albo alternator,sprawdz napięcie jakie wychodzi z alternatora powinno być na niskich obrotach kolo 9v na każdym przewodzie
Pracujesz w jakimś serwisie że tak precyzyjnie określasz napięcie na alternatorze czy tylko nabijasz sobie licznik postów podobnie jak Brutus wypisując jakieś brednie?Jeżeli już zabrałeś glos to teraz wytłumacz koledze gdzie ma pomierzyć to napięcie i jak ustawić miernik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze zamiast się czepiać, pomógł byś koledze, coś doradził. Ja tylko zasugerowałem co może być i tyle.
Zanim napiszesz coś na temat elektryki to zajrzyj do schematu lub do serwisówki.Robisz podstawowy błąd przyrównując podzespoły samochodowe do motocyklowych.Odpowiadając na Twoją sugestię - czy ja mam w podpisie symbol Czerwonego Krzyża ?Kolega szuka pomocy to podjedzie i zrobię a na pewno skóry z niego nie zedrę, bez obawy.Opis awarii jest niezbyt jasny bo jeżeli prawdą jest że po rozgrzaniu przestaje ładować to ma trafione uzwojenie nie mówiąc o regulatorze który powinien wymienić dużo wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Odpowiadając na Twoją sugestię - czy ja mam w podpisie symbol Czerwonego Krzyża ?Kolega szuka pomocy to podjedzie i zrobię a na pewno skóry z niego nie zedrę, bez obawy." z całym szacunkiem, ale nie mam pytań po co takie osoby wypowiadają się na forum, które służy do BEZINTERESOWNEJ wymiany informacji/doświadczeń i wiedzy w tym przypadku na temat techniki motocyklowej... Rozumiem, że z racji wykonywanego zawodu jest strach o stratę klientów bo dzięki forom dyskusyjnym wielu ludzi samemu serwisuje swoje sprzęty, albo wykonuje przynajmniej 3/4 czynności samemu za które w serwisie trzeba grubą kasę płacić.Od tego jest dział giełda albo coś podobnego, a jeśli już ktoś się wypowiada w dziale problemy techniczne to niech napisze jakąś sugestię co do naprawy/rozwiązania problemu, a nie : "przyjedź, zapłać to Ci to zrobię, ale nie powiem Ci co to bo wtedy przecież mi nie zapłacisz" Przepraszam za OT, ale uważam, że naprawdę nie wypada... Można by takie coś załatwić chociażby na PW.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo dzięki forom dyskusyjnym wielu ludzi samemu serwisuje swoje sprzęty, albo wykonuje przynajmniej 3/4 czynności samemu za które w serwisie trzeba grubą kasę płacić.Cofasz się kolego do epoki wczesnego PRLu takim rozumowaniem.Wszytko w domu chcesz sam naprawiać?Wystarczy Ci czasu ? A kiedy będziesz miał czas na pracę zarobkową coby z głodu nie zdechnąć ?Kilka razy pisałem na tym forum bardzo starą maxymę : "niech piekarz piecze chleb a szewc naprawia buty"Jeżeli nie zrozumiesz podstawowych zasad to już wyłącznie Twój problem.A poza tym zapomniałeś skopiować końcówki mojego tekstu:Opis awarii jest niezbyt jasny bo jeżeli prawdą jest że po rozgrzaniu przestaje ładować to ma trafione uzwojenie nie mówiąc o regulatorze który powinien wymienić dużo wcześniej.Czyżby to nie była darmowa pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze szanuję pracę i też jestem za tym, żeby dać każdemu zarobić, ale są ludzie, którzy traktują takie naprawy jako hobby, a potrzebują tylko wskazówek bardziej doświadczonych kolegów, albo wolą oszczędzić pieniądze na mechanika ponieważ wiedzą, że z pewnymi rzeczami z drobną pomocą mogą sobie spokojnie poradzić. Poza tym nie widzę w tym nic złego, że są ludzie, którzy lubią robić większość rzeczy w miarę możliwości samemu, a nie latać z każdą pierdołą do "fachowca" tym bardziej, że sam Pan pewnie wie jak ciężko w tych czasach o DOBREGO fachowca i to nie tylko w dziedzinie motoryzacji, ale ogólnie... Większość bierze grube pieniędze za spapraną robotę, dlatego ja wolę sam sobie np. wyregulować zawory bo robota nie jest trudna przy odrobinie wiedzy i sprzętu, a w serwisie za regulację w moim GS500 chcieli 200zł + płytki, wyszło mnie to 20zł szczelinomierz + płytki + godzinka roboty... 200zł za godzinę pracy ? Stawki godne biznesmena, a praca nie trudniejsza niż jakiegoś stolarza w przypadku silnika GS'a Ford Mondeo, Daewoo Tico, GS500 te sprzęty serwisujemy z ojcem w miarę możliwości samemu, ale jak jest jakaś robota do której brak nam narzędzi lub pewnej wiedzy oddajemy do serwisu niestety zawsze z obawą bo nie znam żadnego dobrego i uczciwego mechanika osobiście... Dlatego mówię, że rozumiem, że to Pana praca i chce Pan zarobić, ale na forum dyskutujemy i udzielamy sobie rad w ramach koleżeństwa i faktycznie poradził Pan coś to dobrze Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.