artur0000 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Witam,Na najbliższy sezon mam zamiar nabyć nowy akumulator do swojego VZ800 i tu mam do Was pytanie? Jaki akumulator byłby najlepszy?Poprzedni właściciel włożył do niego aku o pojemności 18Ah i prądzie rozruchowym 270A a producent zaleca pojemność 10Ah. Patrzyłem na Allegro i akumulatory dedykowane do VZ800 to 10Ah i prąd 180A.Z tego co wiem to pojemność akumulatora może być większa niż zaleca to producent (poprawcie mnie jeśli się mylę) a jak jest z prądem rozruchowym?Jeszcze jedna rzecz: posiadam dodatkowe lightbar'y 55W i jak dłuższy czas na nich jeździłem to nie mogłem po zgaszeniu motocykla odpalić go ponownie z uwagi na słaby akumulator. Czy to mogło mieć związek z tym że akumulator nie był odpowiedni?Z góry dzięki za odpowiedziPozdrawiamArtur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpt Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Masz większe zużycie prądu, niż alternator potrafi natargać, albo i regulator napięcia przeboleć. Aku to Yausa ( podstawa ) - większy pojemnościowo może być, co do prądu rozruchowego, to najlepiej jak skośnoocy kazali. Nie zapomnij o wymiarach aku ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brutus333 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Alternator w pojeździe jest dostosowany do ogólnego obciążenia plus jakiś mały zapas. Nie powinno się stosować akumulatora o większych pojemnościach niż zaleca producent, ponieważ alternator go nie doładuje. Obrazowo: Aku 10Ah aby naładować prądem 10-cio godzinnym potrzeba z prostownika prądu 1A, natomiast 20Ah potrzebuje 2A. Natomiast prąd rozruchowy im większy tym lepiej, ale też bez przesady. Większy prąd rozruchowy to lepsze wykorzystanie momentu obrotowego rozrusznika i mniejsze straty napięcia w czasie rozruchu. Tak się to ma niestety, więc obwieszanie motocykla dodatkowymi lampami to tylko dodatkowy pobór mocy z akumulatora, którego przy mocnych żarówkach alternator nie jest w stanie uzupełnić i stąd się biorą problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lpt Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 O jak ładnie Inaczej mi ksiądz kazał, no ale tutaj odpowiedź też inna i wydaje się bardziej kompetentna Chociaż sam jestem ciekaw czy moto sobie z większym np. 12Ah nie poradzi? Trzeba dodać fakt lampeczek... PS. Przerzuć się na frendzle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur0000 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvis Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Nie ma sensu w tym przypadku poprawiać fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buba Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Z większej pojemności niewiele korzyści, jak alternator się nie wyrabia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku666 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Większa pojemność raczej nie ma sensu. Ja mam w Marudzie 14Ah i też nie wyrabiał jak jeździłem na lightbarach. Ale że lightbary nie przeżyły gleby to mam już ten problem z głowy Akumulator 14Ah wchodzi do Marudy pod jednym warunkiem - musisz zrezygnować z tego plastikowego schowka na dokumenty który masz pod siedzeniem (czyli nad akumulatorem).pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.