Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Motocykle Z V4-v2


thrillco

Rekomendowane odpowiedzi

Aprilia wypuściła moto z silnikiem V4 o kącie 65* i 999cm3 a mianowicie RSV4, 180km w wersji drogowej i 200km wyścigowa, kurde ale to musi pięknie się zbierać http://www.scigacz.pl/Aprilia,RSV4,8211;,o...jecia,7151.htmlkurde to jest info z 2008roku, oni to produkują wogóle ?
oczywiście, że produkują http://www.aprilia.com/en-US/Model/14613/R...y/Overview.aspxpozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteśmy przy rożnych motocyklach v4-v2 to mysle ze warto wspomnieć HONDA NR 750http://www.motocykl-online.pl/img/testy/3-2007/Honda-nr-750/honda-nr-750-585-01-main.jpg Jest to naprawde drogi motocykl. Troche info nizej. Co w tej Hondzie jest tak drogie, że dziś za tę maszynę można by kupić ponad pięć nowiuteńkich FireBlade’ów? Na początku lat 90. droga była technika, która dziś zawitała do cywilnych motocykli. Przede wszystkim owiewkę wykonano z karbonu, i m.in. dlatego każdy egzemplarz minimalnie, ale różni się od pozostałych. Po drugie, tylne koło prowadzi niesymetryczny, jednostronny aluminiowy wahacz. W kokpicie zamiast wskaźników analogowych, pojawiły się wyświetlacze.Najdroższym elementem tej maszyny był silnik. I to jaki! Widlasta czwórka o pojemności 750 cm3. Tłoki nie były okrągłe, lecz owalne, w głowicach pracowały 32 tytanowe zawory, wkręconych było 8 świec zapłonowych. Gaźniki zastąpiono nowoczesnym jak na owe czasy elektronicznym wtryskiem PGM-FI z 16-bitowym procesorem. Nie zapominajcie, że ciągle mówimy o roku 1992.Honda miała duże doświadczenie z silnikami wyposażonymi w owalne tłoki, bo miał je NR 500. Gdy kryterium stanie się dynamika, można powiedzieć tylko jedno – NR 750 bardzo chętnie wchodził na obroty. Czerwone pole zaczynało się dopiero przy 15 000 obr/min. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sprzęgło antyhoppingowe, co na owe czasy było nie lada wydarzeniem. Sześciobiegowa skrzynia miała konstrukcję kasetową – jak w maszynach sportowych. Inżynierowie wykorzystali większość pomysłów z lat 1978-1983. Wiecej info tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie wiedziałem że NR była na wtrysku, to było w 1992r. a Honda dopiero w 1998r. wsadziła wtrysk do VFR, bo chyba VFR jako pierwsza seryjnie produkowana dostała wtrysk, mówię o Hondzie tylkotak właściwie to ten temat powinien chyba być w dziale "Motocykle!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L-twin - tak mówi się jedynie na silniki Ducati gdzie cylindry pod kątem 90 stopni są pochylone ku ziemi co przypomina z boku literę L. Taka powiedzmy odmiana silnika widlastego.
Tak po za tematem Ducati 999 itp. silnik V2 90" L" a TL czy DL czy VTR to tak samo L-Twiny . Nazwa modelu TL ? T to skrót od Twin ,L od ułożenia cylindrów -Tak że nazewnictwo "L" Twin nie jest pomysłem tylko Ducati.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zwracam honor w takim razie Tym tekstem się zasugerowałem Generally, any two-cylinder motorcycle engine with its two cylinders at an equidistant opposite angles from the center rotation of the crankshaft is referred to as a V-twin. The Ducati V-twin is unique in that the "V" is tilted forward so the front cylider is nearly parallel to the ground, leading many to refer to it as an "L-Twin" engine instead. Either usage is correct since a "V-twin" engine is not designated by a specific angle.L-twin refers, in fact, to a configuration with a 90 degree angle between the two cylinders, where the forward cylinder is near parallel to the ground.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.