shoei Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Jeszcze jest MT-01 Yamahy...jak dla mnie piękny...Ale nie wiem ile to kosztuje (pewnei 10tys. nie wystarczy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krukers Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 VX800? Sprzęt mimo swojego wieku przynajmniej mi sie bardzo podoba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pajda Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Brakuje Trampka Afryki i Magny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BACA Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Aprilia wypuściła moto z silnikiem V4 o kącie 65* i 999cm3 a mianowicie RSV4, 180km w wersji drogowej i 200km wyścigowa, kurde ale to musi pięknie się zbierać http://www.scigacz.pl/Aprilia,RSV4,8211;,o...jecia,7151.htmlkurde to jest info z 2008roku, oni to produkują wogóle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skotniol Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Aprilia wypuściła moto z silnikiem V4 o kącie 65* i 999cm3 a mianowicie RSV4, 180km w wersji drogowej i 200km wyścigowa, kurde ale to musi pięknie się zbierać http://www.scigacz.pl/Aprilia,RSV4,8211;,o...jecia,7151.htmlkurde to jest info z 2008roku, oni to produkują wogóle ?oczywiście, że produkują http://www.aprilia.com/en-US/Model/14613/R...y/Overview.aspxpozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Jak jesteśmy przy rożnych motocyklach v4-v2 to mysle ze warto wspomnieć HONDA NR 750http://www.motocykl-online.pl/img/testy/3-2007/Honda-nr-750/honda-nr-750-585-01-main.jpg Jest to naprawde drogi motocykl. Troche info nizej. Co w tej Hondzie jest tak drogie, że dziś za tę maszynę można by kupić ponad pięć nowiuteńkich FireBlade’ów? Na początku lat 90. droga była technika, która dziś zawitała do cywilnych motocykli. Przede wszystkim owiewkę wykonano z karbonu, i m.in. dlatego każdy egzemplarz minimalnie, ale różni się od pozostałych. Po drugie, tylne koło prowadzi niesymetryczny, jednostronny aluminiowy wahacz. W kokpicie zamiast wskaźników analogowych, pojawiły się wyświetlacze.Najdroższym elementem tej maszyny był silnik. I to jaki! Widlasta czwórka o pojemności 750 cm3. Tłoki nie były okrągłe, lecz owalne, w głowicach pracowały 32 tytanowe zawory, wkręconych było 8 świec zapłonowych. Gaźniki zastąpiono nowoczesnym jak na owe czasy elektronicznym wtryskiem PGM-FI z 16-bitowym procesorem. Nie zapominajcie, że ciągle mówimy o roku 1992.Honda miała duże doświadczenie z silnikami wyposażonymi w owalne tłoki, bo miał je NR 500. Gdy kryterium stanie się dynamika, można powiedzieć tylko jedno – NR 750 bardzo chętnie wchodził na obroty. Czerwone pole zaczynało się dopiero przy 15 000 obr/min. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sprzęgło antyhoppingowe, co na owe czasy było nie lada wydarzeniem. Sześciobiegowa skrzynia miała konstrukcję kasetową – jak w maszynach sportowych. Inżynierowie wykorzystali większość pomysłów z lat 1978-1983. Wiecej info tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BACA Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 nawet nie wiedziałem że NR była na wtrysku, to było w 1992r. a Honda dopiero w 1998r. wsadziła wtrysk do VFR, bo chyba VFR jako pierwsza seryjnie produkowana dostała wtrysk, mówię o Hondzie tylkotak właściwie to ten temat powinien chyba być w dziale "Motocykle!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thrillco Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 tak właściwie to ten temat powinien chyba być w dziale "Motocykle!"No zmieniła sie teraz tematyka, bo na poczatku szukałem pomocy, a teraz rozmawiamy o roznych V-kach. Budowa silnika NR750 jest interesujaca, zastosowanie owalnych tłoków to jednak jest technika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 L-twin - tak mówi się jedynie na silniki Ducati gdzie cylindry pod kątem 90 stopni są pochylone ku ziemi co przypomina z boku literę L. Taka powiedzmy odmiana silnika widlastego.Tak po za tematem Ducati 999 itp. silnik V2 90" L" a TL czy DL czy VTR to tak samo L-Twiny . Nazwa modelu TL ? T to skrót od Twin ,L od ułożenia cylindrów -Tak że nazewnictwo "L" Twin nie jest pomysłem tylko Ducati. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brosik Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 To zwracam honor w takim razie Tym tekstem się zasugerowałem Generally, any two-cylinder motorcycle engine with its two cylinders at an equidistant opposite angles from the center rotation of the crankshaft is referred to as a V-twin. The Ducati V-twin is unique in that the "V" is tilted forward so the front cylider is nearly parallel to the ground, leading many to refer to it as an "L-Twin" engine instead. Either usage is correct since a "V-twin" engine is not designated by a specific angle.L-twin refers, in fact, to a configuration with a 90 degree angle between the two cylinders, where the forward cylinder is near parallel to the ground. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.