Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Brak tytułu, id 4786


Toma

Rekomendowane odpowiedzi

po 3im z rzedu Elefancie silnik w moim CBku zmieniÂł barwy pod wpÂływe soli i caÂłego zimowego gĂł*** , czeka mnie odÂświeÂżenie-malowanie w zwiazku z tym mam pytanie , czy ktoÂś ma doÂświadzczenie w lakierami typu metalic??na silnik ??? konkretna marka , itd ????szukam teÂż sprawdzonego lakieru na polerowana stal i alu.pozdrĂłwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo!!lakier na silnik to zalezy jaka temperatura tam panuje, jak chcesz bezbarwnym pomalowac cos to najlepiej samochodowym ale nie w spreyu tylko pistoletem bo jak malujesz pistoletem to do lakieru bez. dodaje sie utwardzacz i lakier jest cholernie mocny, a metalikiem maluje sie normalnie jak karzdym lakierem trzeba go tylko dobrze wymieszac zeby metalik nie opadl na dno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ka¿dy lakier metaliczny jest dobry, byle zachowane s¹ odpowiednie proporcje je¿eli chodzi o mieszanie sk³adników oraz wazna jest sama technika wykonania Je¿eli chodzi o mnie to polecam STANDOX(dosyÌ drogie), DuPont(dobre i dosyÌ tanie), PPG to jest dobre i równie¿ tanie, BOLL(nie polecam, lakiery robia kiepskie, za to œrodki konserwacyjne s¹ na wysokim poziomie)Co do lakierów bezbarwnych, to masz specjalne lakiery do pokrywania powierzchni polerowanych i do stopów aluminium - o te musisz popytac w dobieralniach lakierów.Do metalika równie¿ polecam bezbarwny tych firm które wymieni³em.Masz dwa rodzaje MS oraz HS. Sa to oznaczenia twardoœci. Na silnik polecam HS, bo czasami tak bywa, ¿e po pokryciu dekla np lakierem MS nawet po trzech dniach gdy lakier jest wygrzany i suchy mo¿na odcisnac paznokciem œlad, ale nie jest to regu³¹.Do zmywania powierzchni lakierowanych polecam œrodek rodzimego producenta co siê zwie SCANSOL. Nie u¿ywam innych, bo i po co skoro ten spe³nia swoje zadanie Pistolet tez jest wa¿ny Do takich elementów silnika jak np dekle, dobra jest dysza 1,2 mm, a nawet mniejsza Z dysz¹ 1,4 musisz mieÌ ju¿ troche wprawy Ciœnienie na kompresorze raczej nie mniejsze ni¿ 4,5-5 atm W metaliku wazne jest przygotowanie powierzchni. Ka¿da nierównoœc, krater i inne pod³o¿a krytyczne maj¹ wp³ywa na jakoœc powierzchni w lakierze bazowym a póŸniej bezbarwnym Podk³ad zdecydowanie akrylowy i tutaj odwrotnie ni¿ wczesniej polecam BOLL Jest cholernie gesty, a przez to wydajny, po rozcienczeniu, dobrze siê nak³ada i szybko schnie O ile mnie pamieÌ nie myli to litr tego nie powinien kosztowaÌ wiêcej ni¿ 30 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i oto mi chodziÂło bedzie browar przy okazji Wicher jeszcze jedno pytanko bo widze ze masz fach w rĂŞku , silnik zmatowaĂŚ czy moge ( po odpowiednim zabezpieczniu) oddaĂŚ do szkieÂłkowania ? co polecasz ?? wielka dziĂŞka za rzetelne info !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mia³em stycznoœci ze szkie³kowaniem Zawsze przygotowywa³em powierzchniê, tak samo jak w przypadku lakierowania elementów nadwozia motocykla czy to samochodu.Nie widzê g³êbszego sensu szkie³kowania karteru, czy tez dekli silnika, je¿eli chcesz to pokryÌ metalikiem lub tez innym akrylem.Nigdy nie dawa³em gwarancji na lakier na takie elementy jak ¿ebra cylindrów itp, bo tutaj metalik nie zawsze siê sprawdza, ale szkie³kowanie jak najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.