Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Brak tytułu, id 4617


mowlik1

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie... ktore moto wybrac?? Ma to byc moj pierwszy motorek wiec darowalem sobie RF'y, CeBRy itd... Bylem w Szczecinie (z Katowic...) obejrzec RF'e 600... miala byc po lekkim szlifie, okazalo sie ze byl dzwon przodem... zreszta moto wydalo mi sie jakies ogromne pomimo tego ze ja jestem raczej tez dosyc duzym chlopem :-)GS'ke i ER5 mam do wyboru w rocznikach 1999 w zasadzie za te same pieniadze. Z tego co sie zdazylem zorientowac to GS'ka jest napewno tansza w eksploatacji a z ER5 moga byc problemy z czesciami. GS'e juz ogladalem i klang silnika... wrecz mnie zadziwil, nie wiedzialem ze 500'ka potrafi tak "wrzeszczec" :-)Prosze o jakies porady ktore moto z tych dwoch wybrac bo spac juz nie moge od kilku dni przez to :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twojim miejcu wybraÂłbym ER 5 .... Jakas taka Âładniejsza i wogole chyba w testach porownawczych gdzies widzialem ze Er5 zdecydowanie wygrala z Gs... Ale co kupisz to zalezy tylko od ciebie. Naprawde nie wiesz co bardziej ci sie podoba ?? Poprostu zobacz oby dwa motorki, przespij sie z tym i odpowiedz sama nadejdzie Pozdrawiam i dobrego wyboru Âżycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli moge wtracic swoje 3 grosze to polecal bym ER5 jezeli chodzi o te roczniki Fakt z czesciami moze byc gorzej. Moze sie zdarzyc ze zmuszony bedziesz do kupowania niektorych czesci wylacznie oryginalnych w serwisie kawasaki Ale za to nadrabia wygladem. Fajny sprzecik jest to w miare lekki motocykl co prawda nie tak jak dzisiejsze scigacze ale jak dobrze opanujesz ER piatke to jezeli pozniej bedziesz chcial powiedzmy ujezdzac R6 tak jak ja mam zamiar to nie bedziesz mial problemow. Ogolnie parametrami obydwa motocykle sa zblizone. Wiec patrzyl bym chyba najbardziej na wyglad. Zarowno kawa jak i GS idealnie nadaja sie na pierwsze moto. Na poczatku mocy Ci na bank nie zabraknie. Jest to sprzet dosc zwinny i poreczny. Wiec uwazam ze bedziesz bardzo zadowolony obojetnie czy zdecydujesz sie na GS czy ER5. Obydwa sprzety sa przyjazne dla kierowcy( z tego co wiem ). Tak na marginesie ja tez przymierzam sie do czegos w stylu tych sprzetow Pozdrawiam! I jak juz wybierzesz swojego "przyjaciela" to podziel sie z nami ta informacja. Pozdrawiam i szerokiej drogi!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybraÂł GS 500 silnik sprawdzony produkowany od lat bezawaryjny, ER5 jest chÂłodzona cieczÂą pod tym wzglĂŞdem przewyÂższa GS-a ale za to GS ma centralny amortyzator styÂłu i przez to jak dla mnie wyglÂąda milion razy lepiej, a co do ER5 Cidersa to na wÂłasne oczy widziaÂłem jak mu zaniemogÂła na skrzyÂżowaniu i chlopak staÂł na pasie zieleni!!! PostÂąpisz jak bĂŞdziesz uwaÂżaÂł moje zdanie ER5 jak dla mnie jest okropne ze swoimi dwoma amortyzatorami z tyÂłu ale to moje zdanie!!1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szczerze mowiac bardziej kierowalem sie na GieeSke :-) Mozna jakiegos linka do tego testu?? Nie wiem dlaczego ale jakos nie ciagnie mnie do ER5 pomimo tego ze jest ladniejszy to i tak mam wrazenie ze nie ma tego czegos :-) Czy motory tez maja dusze jak np. skyrzpce ?? :-)))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz znalaezlem ten test, czytalem go juz wczesniej i no nie wiem czy er5 tam tak zdecydowanie wygrywa i czy WOGOLE wygrywa. Pojade sobie dzisiaj ogladnac Er 5 i ciekaw jestem swojego wrazenia, GS'e juz ogladalem (konkretnie ta ktora mam kupic) i jestem zadowolony, jedyny mankament to brak koncowki przy tlumiku bo rdza zeÂżarla i nie dalo sie juz uratowac (moto stalo przez rok). Tak na marginesie czy da sie taka koncowke kupic i "dorobic" czy to wogole jest jakis element ktory mozna wymienic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak apropo moÂże odbiegam od tematu, ale jak coÂś to mĂłj kumpel ma GS 500 do sprzedania, motocykl jest jak nowy rĂŞcze swojÂą gÂłowÂą krajowy rocznik 2003, jakbyÂś reflektowaÂł napisz na priv lub gg, to jest ten nowszy model z nowym zadupkiem, motocykl nigdy nie leÂżaÂł naprawde jest jak nowy co do ceny nie znam ale wszystko jest do dogadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ktĂłrymÂś ze ÂŚwiatĂłw Motocykli byÂł opis Kawy i SuzyKawa  pisali Âże lepiej oddawaÂła moc, byÂła wygodniejsza, Suza twardsza  i o bardziej sportowym charakterze, obniÂżona pozycja za kierownicÂą
mam ten SM a zresztÂą Wicher daÂł linka do tego artukuÂłu z tych dwĂłch motocykli to bym wolaÂł GS a jeÂżeli chodzi o 500 to moim liderem jest i pozostanie CB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 4 gary to nie 2 ale i koszty wieksze :-) Zastanawialem sie czy nie kupic na dzien dobry cebry xx 1100 albo r1 albo czegos podobnego ale jak siadlem na tym to cebra jeszcze OK ale jak chcialbym lezec to wole lozko niz r1 :-) Nastepnym moto mysle bedzie yamaha thundercat albo cebra 1100 ale jednak czesci i ogolnie eksploatacja gs'y jest tak tania ze hoho :-) Mam juz samochod ktorego utrzymanie kosztuje baaaaaaaaaaaaaardzo duzo dlatego ta gs'ka to bedzie taka odskocznia od portfela :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno doradziÌ komuœ przy wyborze motocykla, a zw³aszcza wtedy kiedy ten ktoœ nie ma jeszcze konkretnie sprecyzowanych oczekiwan co do motocykla Wszyscy koledzy dobrze radz¹, kazdy mo¿e pochwaliÌ siê swoimi doœwiadczeniami i spostrzezeniami dotycz¹cymi motocykli, którymi jeŸdzili lub które posiadaj¹, ale Tobie w zasadzie to i tak nic nie mówi Nie umiesz siê okresliÌ, bo nie masz ¿adnego doœwiadczenia i przez to szukasz czegoœ w rodzaju motocykla idealnego Doœwiadczenia czerpiesz z ró¿nych stron internetowych i ogl¹dasz fotki, ale masz mêtlik w g³owie...co wybraÌ ??W/g mnie co byœ nie wybra³, to po sezonie oka¿e siê nie tym czego szukasz, dlatego tez powinieneœ wybraÌ jakiegoœ nakeda Zdobêdziesz trochê doœwiadczenia, obêdziesz siê z motocyklem no i wyrobisz sobie jakis pogl¹d na temat motocykla idealnego Oczywiœcie nie ma idea³u, ale ciagle siê do niego d¹¿y - w³asnie poprzez zmiany motocykli, na szybsze, lepsze, ³adniejsze, czy jak tam kto woli Przede wszystkim powinien to byÌ motocykl popularny na rynku pojazdów u¿ywanych.Chodzi o to, ¿eby ³atwo kupiÌ sztukê w dobrym stanie, wyjeŸdziÌ swoje i sprzedaÌ...równie¿ w dobrym stanie Powinien to byÌ pojazd niezawodny i najlepiej taki, który ma d³ugie przebiegi miêdzyserwisowe czyli olej, zawory itp; itdMasz cieszyÌ siê jazd¹ i szlifowaÌ umiejêtnoœci, a nie zbieraÌ a olej Powinien to byc pojazd stosunkowo ³atwy w prowadzeniu, ale mo¿e miec trochê wiêcej mocy, ¿ebyœ czul respekt, a po wczuciu siê w temat, ¿ebyœ móg³ poczuÌ trochê uciechy podczas mocniejszego odkrêcania manetki Powinien to byÌ naked Wierz mi przerysowane i po³amane plastiki, póŸniejsze szukanie nowych elementów, klejenie, pasowanie, oj to czasami boli i czêsto po szlifie nie zawsze wygl¹da to tak jak chcemy i rani to Nasze poczucie estetyki motocyklowej Widze, ¿e k³adziesz tez du¿y nacisk na ekonomike pojazdu i koszty eksploatacji Na pocz¹tki, kilka czynnoœci Ciê nie ominie, ale nie o tym temat Moje typy na poczatek oprócz wymienionego GS-a o ER-a i CB 500(tak serio to w ¿aden z nich bym siê nie pakowa³)Yamaha XJ 600 NHonda CB 750 Seven FiftySuzuki GSF 600 N BanditNajbardziej skupi³bym siê na CB 750, bo osi¹gi lepsze ni¿e w XJ 600, a okresy miêdzyserwisowe zdecydowanie d³u¿sze ni¿ w GSF 600N.Np. w CB masz hydrauliczn¹ regulacjê luzów zaworowych wiêc o to siê niemartwisz No i osi¹gi ma niewiele gorsze anizeli Bandit i CB to prawdziwy klasyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utrzumanie motocykla kosztuje o wiele, wiele wiecej niz samochodu! (chodzi o zwykle koszty eksplatacyjne)Jak masz leb na karku to ja bym na Twoim miejscu kupil CBR600, nio a jak nie masz to GS500! Jezdzilem lub mialem te sprzety i moge je polecic
SkÂąd ci TOMCIU takie gÂłupoty przyszÂły do glowy, utrzymanie motoru wiĂŞciej niÂż samochodu, chyba Âże masz na mysli malucha a nie samochĂłd, no i skÂąd ty to niby moÂżesz wiedzieĂŚ od siostry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm tak sobie przeanalizowalem moje posty i z nich jasno wynika ze chce na poczatek naked'a i ze raczej mam juz sprecyzowane gusta :-))) Ja nie specjalnie klade nacisk na koszty eksploatacji bo przyzwyczailem sie juz do duzych kosztow eksploatacji mojego auta... ale jednak jesli jest okazja zeby kupic cos co moze byc naprawde przyjazne dla portfela to czemu nie?? Na poczatek i tak bym plastika chyba jednak nie kupil bo tak jak pisze "wyzej" :-) zabawa w klejenie itd... w moim golasie zaloze gmole i juz moge sie przewracac :-) Moto ktore kupie to juz napewno Suzuki GS 500e z 1999 roku, moto jest bezwyadkowe i nigdy sie nawet nie przewrocilo :-) hmmm cos czuje ze juz niedlugo :-))) Jak sie naucze jezdzic, jak zrozumie na czym to polega no to bede myslal o czyms wiekszym, bedzie to tak jak pisalem wczesniej albo cebra xx 1100 albo yzf 600 thundercat... albo jeszcze cos innego bo chyba przestaja mi odpowiadac typowe "leÂżaki" jak er jedynki itp.A tak jeszcze na marginesie, co policja robi jak mnie zlapie bez prawka kat. A??B mam juz 5 lat... i czy wogole policja lapie motocyklistow a drodze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.