Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Brak tytułu, id 3689


rekrut76

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam inne pytanie czy ktoœ z Was redukuje biegi nie u¿ywaj¹c sprzêg³a bo mam pewien problem - je¿d¿¹c KTM enduro sprzêg³a u¿ywam tylko i wy³¹cznie do ruszania , a jad¹c Fazerk¹ jakoœ nie potrafie bez sprzêg³a- wydaje mi siê , ¿e sie skrzynia sypnie .
Sary,stary...w motocrossie mniej ale tez a juz w enduro ZAWSZE!!!!uzywa sie sprzegla-no chyba ze nie ma na to czasu.Generalnie wytlumaczyl mi to jeden z moich trenerow.Gdyby nie trzeba bylo uzywac sprzegla to by go nie robili.A wszelkiego rodzaju metalowe sprzegla itp stosuje sie ze wzgledu na szybkosc reakcji i przenoszenie mocy.To jesli chodzi o motocykle terenowe a mam z nimi jeszcze troche do czynienia a mialem duzo.Sprzeglo w jezdzie terenowej to zajebiscie wazna sprawa.Strzaly ze sprzegla przy przeskakiwaniu rowow albo polsprzeglo do nadrzucania dup itp...ale to jest dluzszy wyklad...
To zaleÂży od motocykla, mnie siĂŞ czasami zdarza redukowaĂŚ i wbijaĂŚ biegi bez sprzegÂła (ale dopiero od 3) i wchodzÂą rewelacyjnie ZwÂłaszcza jesli zaleÂży mi na szybkiej zmianie biegu.  A przegazĂłwki...sÂą bardzo potrzebnie i niezwykle uÂłatwiajÂą jazdĂŞ na motocyklu, szczegĂłlnie gdy redukuje siĂŞ biegi przy wysokich obrotach...wtedy niezastosowanie "przegazĂłwki" moÂże siĂŞ skoĂączyĂŚ zblokowaniem koÂła i dupa....trza bedzie moto z asfaltu zbieraĂŚ  
Nic nie zalezy od typu motocykla ani od typu sprzegla.Przegazowki/miedzy gaz byly pozadane w starszych motocyklach i raczej nie japonskich. Chodzilo o ulozenie sie trybow ze wzgleu na slabsze matarialy z jakich robiono przekladki,sprezyny itp ktore wplywaly na owe ulozenie sie... W jezdzie ulicznej przegazowki?W nowoczesnych motocyklach raczej nie ma potrzeby.Chyba ze moto na gume nie wstaje z samego gazu.Przy redukcjach przydaje sie polsprzeglo na poczatku-to o czym pisala Karolina-zeby przy ostrej redukcji nie zablokowalo kola.Ale to tez raczej extemalne przypadki chociaz...antyhopping wszedl do serii.Reasumujac to moim skromnym zdaniem precyzyjne wspolgranie sprzegla z gazem jest potrzebne przy sportowej jezdzie i raczej przy redukcjach lub precyzyjnym trafianiem w moment i moc...*redukcja-obnizenie biegu,zejscie na nizszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy redukcjach przydaje sie polsprzeglo na poczatku-to o czym pisala Karolina-zeby przy ostrej redukcji nie zablokowalo kola.Ale to tez raczej extemalne przypadki chociaz...antyhopping wszedl do serii.
Nie takie extremalne przypadki W dzisiejszych motocyklach supersport to normalka i dlatego co raz wiecej producentow w serii stosuje sprzeglo antyhoppingowe.Np.ma go juz w serii kazdy model GSXR (600/750/1000).A jakie to jest zajebiste przekonalem sie jak jezdzilem na K5: zero stresow przy redukcjach Za to pozniej przejechalem sie na kumpla R1 z 2004r. i z racji przyzwyczajenia do K5 o malo nie wyglebilem jak mi zablokowalo kolo przy ostrej redukcji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy redukujê bieg, bo jet potrzeba gwa³townego przyspieszenia, stosujê nieco inny rodzaj przegazówki. Za³ózmy, ¿e jadê na 4 biegu:1. mocno odkrêcam gaz i przez ca³y czas trzymam go w tym po³o¿eniu2. wciskam klamkê sprzêg³a (obroty gwa³townie rosn¹)3. zrzucam bieg na 34. puszczam klamkê sprzêg³aNale¿y tylko pamiêtaÌ, ¿e czas miêdzy pkt. 2 i 4 musi byÌ na tyle krótki, ¿eby obroty silnika wskoczy³y na odpowiednie dla biegu 3 dla danej prêdkoœci. Efekt jest piorunuj¹cy a skrzynia nie dostaje po du*ie.Klasyczna przegazówka dobra jest wtedy gdy nie ma poœpiechu na manewr redukcji biegu. To tyle Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat du¿o napis³¹ Pan Andrzej Kwiatkowski. W ŒM by³y jego artyku³y. Mnie przegazówka s³u¿y do tego aby przy zmaine biegu na ni¿szy nie towa¿yszy³o "trzaœniêcie". O ilê siê orientujê to kierowcy na wyœcigach te¿ u¿ywaj¹ przegazówek. Pewnie z innych powodów, o których napisano ju¿ wy¿ej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy redukujê bieg, bo jet potrzeba gwa³townego przyspieszenia, stosujê nieco inny rodzaj przegazówki. Za³ózmy, ¿e jadê na 4 biegu:1. mocno odkrêcam gaz i przez ca³y czas trzymam go w tym po³o¿eniu2. wciskam klamkê sprzêg³a (obroty gwa³townie rosn¹)3. zrzucam bieg na 34. puszczam klamkê sprzêg³aNale¿y tylko pamiêtaÌ, ¿e czas miêdzy pkt. 2 i 4 musi byÌ na tyle krótki, ¿eby obroty silnika wskoczy³y na odpowiednie dla biegu 3 dla danej prêdkoœci. Efekt jest piorunuj¹cy a skrzynia nie dostaje po du*ie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.