bart_b Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 fakt, jedyny sluszny naped to tylny hehehe no i silnik oczywiscie tesh z tylu najlepiej boxer a w samochodzie to musial bys na prawde ostro zredukowac zeby zblokowaÂło. no ale fakt da sie. jak jezdzilem garbusem to zadko ale na sliskim sie zdazalo. a typ skrzyni ma znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virtual69 Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 A ja mam inne pytanie czy ktoÂś z Was redukuje biegi nie uÂżywajÂąc sprzĂŞgÂła bo mam pewien problem - jeÂżd¿¹c KTM enduro sprzĂŞgÂła uÂżywam tylko i wy³¹cznie do ruszania , a jadÂąc FazerkÂą jakoÂś nie potrafie bez sprzĂŞgÂła- wydaje mi siĂŞ , Âże sie skrzynia sypnie .Sary,stary...w motocrossie mniej ale tez a juz w enduro ZAWSZE!!!!uzywa sie sprzegla-no chyba ze nie ma na to czasu.Generalnie wytlumaczyl mi to jeden z moich trenerow.Gdyby nie trzeba bylo uzywac sprzegla to by go nie robili.A wszelkiego rodzaju metalowe sprzegla itp stosuje sie ze wzgledu na szybkosc reakcji i przenoszenie mocy.To jesli chodzi o motocykle terenowe a mam z nimi jeszcze troche do czynienia a mialem duzo.Sprzeglo w jezdzie terenowej to zajebiscie wazna sprawa.Strzaly ze sprzegla przy przeskakiwaniu rowow albo polsprzeglo do nadrzucania dup itp...ale to jest dluzszy wyklad...To zaleÂży od motocykla, mnie siĂŞ czasami zdarza redukowaĂŚ i wbijaĂŚ biegi bez sprzegÂła (ale dopiero od 3) i wchodzÂą rewelacyjnie ZwÂłaszcza jesli zaleÂży mi na szybkiej zmianie biegu. A przegazĂłwki...sÂą bardzo potrzebnie i niezwykle uÂłatwiajÂą jazdĂŞ na motocyklu, szczegĂłlnie gdy redukuje siĂŞ biegi przy wysokich obrotach...wtedy niezastosowanie "przegazĂłwki" moÂże siĂŞ skoĂączyĂŚ zblokowaniem koÂła i dupa....trza bedzie moto z asfaltu zbieraĂŚ Nic nie zalezy od typu motocykla ani od typu sprzegla.Przegazowki/miedzy gaz byly pozadane w starszych motocyklach i raczej nie japonskich. Chodzilo o ulozenie sie trybow ze wzgleu na slabsze matarialy z jakich robiono przekladki,sprezyny itp ktore wplywaly na owe ulozenie sie... W jezdzie ulicznej przegazowki?W nowoczesnych motocyklach raczej nie ma potrzeby.Chyba ze moto na gume nie wstaje z samego gazu.Przy redukcjach przydaje sie polsprzeglo na poczatku-to o czym pisala Karolina-zeby przy ostrej redukcji nie zablokowalo kola.Ale to tez raczej extemalne przypadki chociaz...antyhopping wszedl do serii.Reasumujac to moim skromnym zdaniem precyzyjne wspolgranie sprzegla z gazem jest potrzebne przy sportowej jezdzie i raczej przy redukcjach lub precyzyjnym trafianiem w moment i moc...*redukcja-obnizenie biegu,zejscie na nizszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 Przy redukcjach przydaje sie polsprzeglo na poczatku-to o czym pisala Karolina-zeby przy ostrej redukcji nie zablokowalo kola.Ale to tez raczej extemalne przypadki chociaz...antyhopping wszedl do serii.Nie takie extremalne przypadki W dzisiejszych motocyklach supersport to normalka i dlatego co raz wiecej producentow w serii stosuje sprzeglo antyhoppingowe.Np.ma go juz w serii kazdy model GSXR (600/750/1000).A jakie to jest zajebiste przekonalem sie jak jezdzilem na K5: zero stresow przy redukcjach Za to pozniej przejechalem sie na kumpla R1 z 2004r. i z racji przyzwyczajenia do K5 o malo nie wyglebilem jak mi zablokowalo kolo przy ostrej redukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virtual69 Opublikowano 10 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2005 dlatego napisalem ze ten antyhopping musial miec poparcie skoro wszedl do serii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Gdy redukujĂŞ bieg, bo jet potrzeba gwaÂłtownego przyspieszenia, stosujĂŞ nieco inny rodzaj przegazĂłwki. Za³ózmy, Âże jadĂŞ na 4 biegu:1. mocno odkrĂŞcam gaz i przez caÂły czas trzymam go w tym poÂłoÂżeniu2. wciskam klamkĂŞ sprzĂŞgÂła (obroty gwaÂłtownie rosnÂą)3. zrzucam bieg na 34. puszczam klamkĂŞ sprzĂŞgÂłaNaleÂży tylko pamiĂŞtaĂŚ, Âże czas miĂŞdzy pkt. 2 i 4 musi byĂŚ na tyle krĂłtki, Âżeby obroty silnika wskoczyÂły na odpowiednie dla biegu 3 dla danej prĂŞdkoÂści. Efekt jest piorunujÂący a skrzynia nie dostaje po du*ie.Klasyczna przegazĂłwka dobra jest wtedy gdy nie ma poÂśpiechu na manewr redukcji biegu. To tyle Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin XBR Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Na ten temat duÂżo napis³¹ Pan Andrzej Kwiatkowski. W ÂŚM byÂły jego artykuÂły. Mnie przegazĂłwka sÂłuÂży do tego aby przy zmaine biegu na niÂższy nie towaÂżyszyÂło "trzaÂśniĂŞcie". O ilĂŞ siĂŞ orientujĂŞ to kierowcy na wyÂścigach teÂż uÂżywajÂą przegazĂłwek. Pewnie z innych powodĂłw, o ktĂłrych napisano juÂż wyÂżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Gdy redukujĂŞ bieg, bo jet potrzeba gwaÂłtownego przyspieszenia, stosujĂŞ nieco inny rodzaj przegazĂłwki. Za³ózmy, Âże jadĂŞ na 4 biegu:1. mocno odkrĂŞcam gaz i przez caÂły czas trzymam go w tym poÂłoÂżeniu2. wciskam klamkĂŞ sprzĂŞgÂła (obroty gwaÂłtownie rosnÂą)3. zrzucam bieg na 34. puszczam klamkĂŞ sprzĂŞgÂłaNaleÂży tylko pamiĂŞtaĂŚ, Âże czas miĂŞdzy pkt. 2 i 4 musi byĂŚ na tyle krĂłtki, Âżeby obroty silnika wskoczyÂły na odpowiednie dla biegu 3 dla danej prĂŞdkoÂści. Efekt jest piorunujÂący a skrzynia nie dostaje po du*ie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ostek19 Opublikowano 11 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2005 Tak to ja robilem jezdzac Maluchem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joooker Opublikowano 13 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 A dziekuje, dziekujĂŞ Jak pasja - to na caÂłego i ze wszystkimi szczegó³ami PozdowionkaKarolcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomaniaczka Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 Karolcia jestem ciekaw jakie jeszcze masz pasje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joooker Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 Hmmm... Jak bĂŞdziesz w piÂątek na imprezie forumowiczĂłw to Ci opowiem Karolcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomaniaczka Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 Teraz to juz bede na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 ja stosuje przegazowke przy redukcji biegow w pionie...wtedy silnik nie szarpie i kolo nie opada... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 jadÂąc w pionie redukujesz biegi???wow wyÂższa szkoÂła jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 na hamulcu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.