Gość Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 Na rok 2006 firma Triumph przygotowaÂła trzy nowoÂści:Pierwsza z nich jest adresowana do miÂłoÂśnikĂłw dalekich tras. Przestylizowany i przystosowany do wygodnych podró¿y Rocket III Classic. Zwolennikom rasowych oltimerĂłw zaproponowano opartego na modelu Bonneville – Scramblera. PeÂłnego nowoczesnych rozwiÂązaĂą, nawiÂązujÂącego jednak klimatem i wyglÂądem do „dawnych, dobrych czasĂłw”. Najbardziej rewolucyjnÂą nowoÂściÂą jest Daytona 675 Triple - jeszcze przed oficjalnÂą premierÂą nazwana rĂłwnie przeÂłomowym motocyklem jak swego czasu Honda RC30 czy Ducati 916. Rocket III Classic Podczas gdy oryginalny model podbiÂł serca miÂłoÂśnikĂłw power-cruiserĂłw to nowy Rocket III Classic jest bardziej dostosowany do relaksacyjnej jazdy. Producent skupiÂł swojÂą uwagĂŞ na wygodzie kierowcy i pasaÂżera. PodÂłogi dla kierowcy i komfortowe siedzenia oferowane sÂą w standardzie. Wszystkie te subtelne zmiany wprowadzono by jeszcze uÂłatwiĂŚ pokonywanie dÂługich tras. Classic posiada ten sam niewiarygodnie elastyczny silnik, jak w poprzednim modelu i tak samo zestrojone zawieszenie. Bez wzglĂŞdu na to czy podró¿uje siĂŞ solo czy z pasaÂżerem i bagaÂżem, prowadzi siĂŞ go rĂłwnie Âłatwo. Do wyboru sÂą dwie wersje dwubarwnych wzorĂłw malowania z rĂŞcznie wykonanymi szparunkami. Chromowana pokrywa zaworĂłw i koĂącĂłwki wydechĂłw kontrastujÂą z czerniÂą silnika. Rezultat? PowstaÂła maszyna peÂłna dystynkcji i unikalnego stylu!Oryginalny Scrambler? Tylko od Triumpha! Niech mÂłodzi wreszcie zobaczÂą, Âże ich ojcowie teÂż mieli na czym pojeÂździĂŚ. IstotÂą ducha ScramblerĂłw, byÂł zadziorny wyglÂąd, wysoko poprowadzone wydechy, tak by przejazd bezdroÂżami nie powodowaÂł ich utraty. „Kartoflaste” opony o nader wyrazistym bieÂżniku pozwalaÂły na poruszanie siĂŞ w kaÂżdym terenie, rĂłwnieÂż w wielkomiejskiej dÂżungli. W jaki sposĂłb? ZademonstrowaÂł to w jednym ze swych filmĂłw Steve McQueen. W opinii wielu, to wÂłaÂśnie Scramblery daÂły poczÂątek Street fighterom. Teraz Triumph wprowadza nowego i nowoczesnego Scramblera, osadzonego jednak klimatem w tamtych dawnych, dobrych czasach. Dwucylindrowy, oÂśmiozaworowy, chÂłodzony powietrzem silnik o pojemnoÂści 865 cm3 rozwija moc 55 KM przy 7000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 69 Nm osiÂąganych przy 5000 obr/min. CaÂłoÂści obrazu dopeÂłnia pÂłaska kanapa (jedno lub dwuosobowa), maÂła lampa (ze szkÂłem chronionym siatkÂą), gumowe harmonijki osÂłaniajÂące rury teleskopĂłw (o Âśrednicy 41 mm), szprychowe koÂła, dwa wysoko poprowadzone wydechy, czyniÂą z niego zupeÂłnie unikalnÂą maszynĂŞ na dzisiejszym rynku motocykli. Scramblera nie przeznaczono dla tych, ktĂłrzy poszukujÂą zawrotnych szybkoÂści. WaÂżniejsza jest moÂżliwoœÌ pojechania „kiedykolwiek i gdziekolwiek”. ÂŚwiadczy o tym choĂŚby obecnoœÌ pÂłyty ochraniajÂącej silnik od spodu. Wprawdzie w latach 70 inne firmy rĂłwnieÂż miaÂły w swej ofercie Scramblery, jednak tylko Triumph moÂże siĂŞ powoÂłaĂŚ na ciÂągÂłoœÌ, linii, stylu i tradycji. MoÂżna powiedzieĂŚ, Âże w latach 50, ta angielska marka byÂła prekursorem takich maszyn. Daytona 675 Triple - Prawdziwa sensacja w „Âśredniej klasie wagowej”!Na pierwszy rzut oka zegary niemal jak w Speed Triple, przycisk startera i odzywa siĂŞ charakterystyczny dÂźwiĂŞk rzĂŞdowej trĂłjki, kwintesencji brytyjskoÂści na dwĂłch koÂłach. CzyÂżby byÂł to Speed Triple, ogÂłoszony przez wiele pism motocyklowych na Âświecie najlepszym „Street Fighterem” 2005r ? Jednak nie! Aerodynamiczne osÂłony, przywodzÂą na myÂśl skojarzenia z Daytona i… caÂłkiem sÂłusznie! Przed Wami absolutnie nowa maszyna – Daytona Triple!Zwolennikom sportowej jazdy bĂŞdzie rĂłwnieÂż znana jako Daytona 675. JuÂż po samej nazwie moÂżna siĂŞ zorientowaĂŚ, Âże pojemnoœÌ skokowa silnika nieznacznie wzrosÂła w porĂłwnaniu z DaytonÂą 650. Istotniejsza zmiana dotyczy wprowadzenia silnika trzycylindrowego. Rezultat? Jeszcze wiĂŞcej mocy i momentu obrotowego i to w bardzo zwartej jednostce napĂŞdowej, co podczas ostrej, sportowej jazdy nie jest bez znaczenia. Trzy rury wydechu poprowadzono do tÂłumika umieszczonego pod siedzeniem – Âżadnego przycierania puszkami na zakrĂŞtach! OdlewanÂą ramĂŞ z aluminium, uzbrojono w peÂłni regulowane zawieszenie. Tylny, przestrzenny wahacz podkreÂśla agresywny wyglÂąd nowego modelu.Tradycyjnie juÂż dla Triumpha dopracowano najdrobniejsze detale, nawet mocowanie tablicy rejestracyjnej wspierajÂące siĂŞ na konstrukcji kratownicowej.Daytona 675 wyglÂąda i brzmi jak nic innego, co do tej pory poruszaÂło siĂŞ lub porusza na dwĂłch koÂłach! Ostra, agresywna linia nadwozia i parametry tego motocykla z pewnoÂściÂą zagwarantujÂą ekscytujÂące doznania! O tym, Âże nie sÂą to tylko szumne zapowiedzi, ÂświadczÂą juÂż pierwsze recenzje bardzo wysoko klasyfikujÂące tĂŞ maszynĂŞ. Alan Cathcart, (jeden z najbardziej znanych kierowcĂłw testujÂących motocykle) po przeprowadzonych jazdach nowÂą DaytonÂą Triple oceniÂł jÂą nadzwyczaj korzystnie. PrĂłbujÂąc okreÂśliĂŚ „klasĂŞ wagowÂą” i pozycjĂŞ nowej Daytony, moÂżna stwierdziĂŚ, Âże jest to obecnie rĂłwnie nowatorska maszyna jak niegdyÂś legendarna Honda RC30 (1988 rok), lub Ducati 916 (w 1992r). Daytona 675 Triple zostaÂła zaprojektowana i zbudowana w UK. Jednak wiele elementĂłw pochodzi z innej produkcji np. japoĂąskie sÂą: hamulce Nissin, zawieszenie Kayaby i ukÂład wtryskowy Keihina. Na czym polegajÂą ró¿nice i nowoÂści?ZAWIESZENIE I KOÂŁA: KoÂła- PiĂŞcioramienne koÂła wa¿¹ zaledwie 3,4 kg (wraz z ÂłoÂżyskami). Jest to wynik o 1 kg lepszy niÂż w Daytonie 650. W peÂłni regulowane zawieszenie Kayaby waÂży tyle samo, co w poprzednim modelu ale jest nowoczeÂśniejszego systemu, upside-down. Wprowadzono ekstremalnie sportowÂą geometriĂŞ zawieszenia i krĂłtki rozstaw osi. BiorÂąc pod uwagĂŞ parametry, dla wiĂŞkszoÂści uÂżytkownikĂłw drĂłg, widok od tyÂłu bĂŞdzie najczĂŞstszy. Tylny, centralny amortyzator Kayaby rĂłwnieÂż jest w peÂłni regulowany.Hamulce- Z przodu zamontowano dwie tarcze hamulcowe o Âśrednicy 308 mm z czterotÂłoczkowymi, radialnymi zaciskami Nissin, sterowane pompÂą hamulcowÂą, rĂłwnieÂż montowanÂą radialnie. Przewody hamulcowe w oplocie stalowym.Przy masie suchego motocykla 165 kg Daytona zatrzymuje siĂŞ jak nic innego w swojej klasie. Seryjnie stosowane sÂą opony - Pirelli Super Corsa Pros.SILNIK - Jednostka napĂŞdowa Daytony Triple jest wĂŞÂższa od czterocylindrowej Daytony 650. SzerokoœÌ poprzedniej jednostki wynosiÂła 489 mm, obecnie jest to 442 mm.WysokoÂści wynoszÂą analogicznie 565 i 551 mm. Moc 123 KM na wyjÂściu z waÂłu daje ok. 116 KM na tylnym kole. ChÂłodzony cieczÂą 12 zaworowy silnik wyposaÂżono w lÂżejsze waÂłki rozrzÂądu i waÂłek wyrĂłwnowaÂżajÂący. PoszczegĂłlne elementy silnika sÂą rĂłwnieÂż lÂżejsze niÂż w poprzednim modelu: gÂłowica, korbowody, waÂł korbowy, tÂłoki, zawory ssÂące, skrzynia korbowa. OszczĂŞdnoÂści na masie wynikajÂą min. z mniejszej iloÂści elementĂłw jednostki 3 cylindrowej. Mniejsza masa elementĂłw znajdujÂących siĂŞ w ruchu posuwisto-zwrotnym jak i obrotowym, pozwoliÂła na osiÂągniĂŞcie prĂŞdkoÂści przekraczajÂących 12 tys. obr/min. ÂŁÂącznie ró¿nica mas jednostek napĂŞdowych wynosi 5 kg.Zasilanie:Pierwsze modele Triumpha zasilane wtryskiem jak np. TT 600, bazowaÂły na rozwiÂązaniach samochodowych. To jednak dawne dzieje. Obecnie wlot powietrza odbywa siĂŞ pojedynczym kanaÂłem (umieszczonym w owiewce, pomiĂŞdzy reflektorami) i jego przepÂływ regulowany jest systemem ECU z zaworem. Do poszczegĂłlnych cylindrĂłw powietrze dostarczane jest (po przejÂściu przez filtr powietrza) przez wloty o Âśrednicy 44 mm. Ulega zmieszaniu z paliwem podawanym przez „wielootworowe” wtryskiwacze i mieszanka zasysana jest do cylindrĂłw. SKRZYNIA BIEGĂW - Obecne zestopniowanie skrzyni biegĂłw pozwala na osiÂągniĂŞcie prĂŞdkoÂści okoÂło 160 mil/godz. MoÂżna byÂło osiÂągn¹Ì wiĂŞcej, jednak konstruktorom bardziej zaleÂżaÂło na fantastycznym „Âśrodku”, co teÂż osiÂągniĂŞto.DziewiĂŞciotarczowe sprzĂŞgÂło jest niewielkiej gruboÂści i zajmuje b. maÂło miejsca.RAMA – lÂżejsza, mniejsza, mocniejsza i znacznie lepiej wyglÂądajÂąca!PodwĂłjnÂą ramĂŞ grzbietowÂą wykonano z odlewu aluminium. WaÂży tylko 8,9 kg - w Daytonie 650 rama waÂżyÂła 10,8 kg. Rozstaw pomiĂŞdzy najszerszymi elementami wynosi obecnie 372 mm, a w Daytonie 650 wynosiÂł 482 mm. Jest takÂże krĂłtsza od poprzedniego modelu. ZEGARY - Designersko podobne do stosowanych w Speed Triple, jednak kolorem podÂświetlenia zegarĂłw, a szczegĂłlnie wskazywanymi parametrami istotnie siĂŞ ró¿niÂą. Przede wszystkim wyposaÂżono je w moÂżliwoœÌ mierzenia i zapamiĂŞtywania czasĂłw okr¹¿eĂą (pamiĂŞĂŚ do 99 pomiarĂłw). W kaÂżdym pomiarze dostĂŞpna jest teÂż informacja o maksymalnej szybkoÂści osiÂągniĂŞtej podczas kaÂżdego okr¹¿enia.DESIGN Bardzo agresywna linia nadwozia, sprawia wraÂżenie lekkiej i przestrzennej. Zastosowano duÂżo elementĂłw o konstrukcji kratownicowej np.: element ramy podtrzymujÂący siedzenia, wspornik tablicy rejestracyjnej, tylny wahacz. Wlot powietrza umieszczono pomiĂŞdzy podÂłuÂżnymi reflektorami. Puszka wydechu zabudowana pod tylnym siedzeniem posiada trzy wydechy, z najwiĂŞkszym, umieszczonym centralnie. G³êboko profilowany zbiornik paliwa, wykoĂączono karbonowym tank padem. DostĂŞpne kolory to Scorched Yellow, Tornado Red i Grafit (limitowany jednak do zaledwie 5 procent produkcji).ZdjĂŞcia TUTAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zboq Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 ...675 brzmi kuszÂąco, ciekawe jak sie ma z cenami czĂŞsci zamienych i serwisem :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabel Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 Nie wiem czy bylo ale macie tu ciekawy link. Znajduja sie tam informacje o moto ktore maja wyjsc w 2006. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zboq Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 ...Fajny link... czy honda nauczy sie robiĂŚ fajne kierunki, caÂły czas takie duze badziewia(bez ksztaÂłtu) ale wydech w 1000 rr super smaczek i te malowania.GsxR k5 juz mi sie znudziÂł r6 rura jak w skuterze i dziĂłb gdzieÂś ubityr1 mniam perfekt zx10r zzr1400 uwaga bo poÂłknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 no powiem wam ze ta nowa daytona wyglada extra. i co najwazniejsze nadal ma dusze. fajna. jak tak dalej angole pojda to zoÂłtki moga zaczacv sie bac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon Opublikowano 11 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2005 r1 mniam perfekt :verycool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virtual69 Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 z cenami czĂŞsci zamienych i serwis Jak narazie Triumph nie odbiega za bardzo cenowo od konkurencji. Z czesciami i serwisem jest tak samo jak w calej Polsce-albo trafisz albo nie.Niestety w serwisy narazie wyznaja zasade "hujowo ale jednakowo". chodz jest juz pare takich z prawdziwego zdarzenia.A jesli jest duzy problem to mamy UE i mozna sobie zamowic czesci zza granicy.Wychodzi to samo ewentualnie koszt przesylki.Majac w perspektywie oczekiwanie na przelom w naszych serwisach "...zamowili,niezamowili,przyszlo,nieprzyszlo czy jest to co chcialem czy sie pomylili..." mozna sie ruszyc zadzwonic np do Anglii,zamowic i jest w ciagu 4dni.zboq napisaÂł/a:r1 mniam perfektNo chlopaki Kawasaki jest piekne... zaraz po Triumph'ie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zboq Opublikowano 16 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2005 jasne Virtual69, a co do serwisu masz racje :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.