Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Rejestracja wyrejestrowanego?


aDick

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoÂś sie orientuje jak wyglada sytuacja na froncie rejestrowania wyrejestrowanych pojazdĂłw? czy warto wogĂłle staraĂŚ sie coÂś w skĂłraĂŚ? sÂłyszaÂłem Âże koszta sa taaak wielkie ze nei warto? tak samo jak rejestrowanie jakos pojazd zabytkowy. moÂże ma ktoÂś wtyki by zrobiĂŚ to bez przeszkĂłd pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mam zrobiÌ? sprzedac sprzeta? czy jeŸdziÌ na lewo bo to narazie mo¿e byc jedyna mo¿liwoœÌ œmigania:/ kurde, to mam dylemat. [ Dodano: 2005-04-23, 02:03 ]papiery obadam, bo s¹ w kanapie schowane:) [ Dodano: 2005-05-10, 18:54 ]No Skarar, róg odciêty i co ja mam teraz zrobiÌ a co z rejestracj¹ jako zabytkowy?? wie ktoœ coœ?pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W zesz³ym roku rejestrowa³em dwa motocykle w ten sposób. Jednym by³a Jawa 250. Sami napisaliœmy sobie na ni¹ umowê, bo babeczka, która nam j¹ sprzeda³a by³a rozwiedziona z mê¿em od iluœ tam lat, a mia³a ten motor. Wpisa³a jego nr jakiegoœ nieaktualnego dowodu. Drugi motor to by³a Pannonia. Mia³em do niej papiery z innej Pannoni, która by³a wyrejestrowana w 62 roku. Ca³a procedura polega na tym, ¿e idziesz do Wydzia³u Komunikacji i mówisz, ¿e chcesz zarejestrowaÌ taki motor. Pokazujesz umowê i stary dowód (radzê popytaÌ, która babeczka w urzêdzie jest doœc kumata). Potem wyœl¹ Ciê, ¿ebyœ zrobi³ przegl¹d. Teoretycznie przywozisz do stacji obs³ugi motor na lawecie (ja na obydwóch przyjecha³em normalnie) i jak przejdzie przegl¹d, to dostajesz zaœwiadczenie na jakiœ tam œmiesznych kwitkach, ¿e motocykl nadaje sie do ruchu. Radzê te¿ wybraÌ raczej mniejsz¹ stacjê obs³ugi, najlepiej gdzieœ na peryferiach, czy w jakiœ paùstwowych zak³adach, ¿eby kolesie byli doœÌ wyluzowani i nie stwarzali sztucznych problemów. Zak³adam, ¿e Twoja maszynka, tak jak wtedy moja nie bêdzie super ig³a. Jak zrobisz ten przegl¹d, to z powrotem z tymi kwitkami idziesz do Wydzia³u komunikacji i normalnie Ci go rejestruj¹. Ponosisz tylko koszty przegl¹du i normalnej rejestracji. Czyli w sumie ko³o 200pln. Zaœ nie wydaje mi siê, ¿eby to by³o tak strasznie du¿o. Z reszt¹ ¿adnej maszyny taniej nie zarejestrujesz. Problem jest tylko wtedy, jak nie masz ¿adnych papierów i chcesz wskrzesiÌ rejestracjê, ale to te¿ jest do za³atwienia. W razie pytaù pisz do mnie, To Ci pomogê. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooooooooosz dziĂŞki Ci dobry czÂłowieku 8) Wreszcie sie coÂś ruszy. a to pisaÂłeÂś o rejestracji jako zabytkowy mam rozumieĂŚ?czy jak. bo jesli tak to co z oryginalnosciÂą sprzeta, czĂŞsci itc? jeszcze raz WIELKIE dziĂŞki, jak co to bede pisaÂł na PW jak bede potrzebowaÂł pomocy.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rejestrowa³em normalnie. Nie na ¿ó³te tylko na bia³e tablice. Te¿ chcia³em rejestrowaÌ na ¿ó³te, ale okaza³o siê, ¿e mo¿e to rodziÌ nieprzewidziane problemy. Np. jedym z nich jest to, ¿e jak sobie zrobisz z maszynki zabytek, to potem chc¹c, np. przekroczyÌ granicê musisz ubiegaÌ siê o zgodê w jakimœ urzêdzie, koleœ siê chyba nazywa kustosz i jest odpowiedzialny za zabytki. Stwarza to podobno wiele takich trudnoœci. Jak mi babeczka o wszystkich opowidzia³a, to stwierdzi³em, ¿e nie warto dla ma³ego szpanu, ¿e jest ¿ó³ta tabliczka robiÌ sobie tyle innych trudnoœci. A przy ubezpieczaniu i tak wbij¹ Ci w PZU (najtaùsze ubezp. oc na motor) 50% zni¿ek z dopiskiem "weteran szos". Jednak po dodaniu Twoich zni¿ek ³¹cznie nie mog¹ przekroczyÌ 60%+5%za jednorazow¹ wp³atê. Ale w sumie jest to koszt oko³o 30z³ za rok. Radzê zarejestrowaÌ normalnie na bia³e blachy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zygmusc, w dowodzie nie miales wpisany ze pojazd zostal na stale wycofany z ruchu (zezlomowany) i powinien juz w praktyce nie istniec. Ja tak mialem w mojej CZ350 z 84r moto bylo zrobione na igle, ale zarejestrowac sie go nie dalo (moze w jakims innym, bardziej kumatym WK by byla taka mozliwosc- nie wiem) jedyna szansa to byla rejestracja na zabytek, tylko ze koszty raczej przekraczaly wartosc motocykla a o sam nie spelnial wszystkich kryteriow: min. 25lat i 15 badz 10 lat od zakonczenia produkcji danego modelu. Mialem jeszcze inne o wiele starsze motocykle, ktore byly wyrejestrowane (dowod w jednym kawalku) i z rejestracja jak piszesz nie bylo problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, ¿e gada³em z ró¿nymi ludŸmi i rzeczywiœcie zale¿y to od Wydzia³u Komunikacji. Wszystkie przepisy s¹ tak debilnie skonstru³owane, ¿e ka¿dy mo¿e je swobodnie zinterpretowaÌ. Ostatnio sprzeda³em swoj¹ Pannoniê kolesiowi, który przyjecha³ po ni¹ z niemiec. I wyobraŸ sobie, ¿e 2 godziny wyrejestrowywa³em ten motor. Problem polega³ na tym, ¿e powiedzieli, ¿e je¿eli goœÌ j¹ wywiezie do niemiec, to muszê wype³niÌ jeden druczek, ale je¿eli kupi³ j¹ Niemiec, ale zostawi j¹ w Polsce, to muszê wype³niÌ inny druczek. Do tego pisa³em oœwiadczenie pod odpowiedzialnoœci¹ karn¹, ¿e sprzeda³em ten motor. ¯eby by³o œmieszniej, to nie by³o tam pytania. By³ druczek, gdzie by³o napisane, ¿e za z³o¿enie tego oœwiadczenia odpowiadam karnie, tralalala, jakieœ tam artyku³y. I pod spodem napis: "oœwiadczam:....". Pytam babeczki- co mam oœwiadczyÌ. A ona "nie wiem". Ja mówiê, "to po cholerê mi to Pani daje?", a ona, ¿e muszê to wype³niÌ, bo takie s¹ przepisy... Tak¿e to jest dobry przyk³ad na to, ¿e zale¿y, na kogo trafisz. Ja Pannoniê rejestrowa³em, to ona by³a ostatni raz zarejestrowana w WK w Miko³owie. Wyrejestrowana w 72 roku. A ¿eby by³o œmieszniej, to nie mieli ju¿ archiwum do tego roku, bo przy przenoszeniu na system komputerowy coœ im siê potraci³o. Ale grzecznie rozmawiaj¹c i uœmiechaj¹c siê da siê wszystko za³atwiÌ. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co i ja sie ostatnio dowiedzialem to faktycznie z rejestracja nie ma najmniejszego problemu, nawet jesli nie masz papierow to zalatwiasz sobie zaswiadczenie ze zlomu ze kupiles rame i silnik i biegiem do WK.Kwestia tylko przychylnosci urzednikow a jacy oni sa to wiemy. U mnie naczelnikiem jest spoko gosc z ktorym idzie wszystko zalatwic (szczegolnie jesli chodzi o stare motocykle).p.s. Jeden qmpel rejestrowal tak junaka, mial tylko jakis jeden kwitek ze moto bylo kiedys zarejestrowane. Poszedl do WK z nastawieniem ze bedzie wielomiesieczna walka a okazalo sie ze po 2h juz mial problem z glowy tylko przeglad do zalatwienia. Z tym ze to bylo przed 1 maja jak nie bylo jeszcze takich kolejek.Pozdrowka i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym radzil isc najpierw do WK i popytac sie co i jak a pozniej reanimowac sprzeta. Taka wizyta nic nie kosztuje a zawsze bedziesz spokojniejszy o pozniejsza rejestracje. [ Dodano: 2005-05-12, 23:13 ]Ja bym radzil isc najpierw do WK i popytac sie co i jak a pozniej reanimowac sprzeta. Taka wizyta nic nie kosztuje a zawsze bedziesz spokojniejszy o pozniejsza rejestracje. [ Dodano: 2005-05-12, 23:14 ]Ja bym radzil isc najpierw do WK i popytac sie co i jak a pozniej reanimowac sprzeta. Taka wizyta nic nie kosztuje a zawsze bedziesz spokojniejszy o pozniejsza rejestracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.