Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

krzysztofb

Użytkownicy
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd:
    Katowice

Osiągnięcia krzysztofb

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam, 99% sygnalizacji świetlnych zainstalowanych w Katowicach wyposażona jest w czujniki w postaci pętli indukcyjnych wyciętych w warstwie ścieralnej (ta po której jeździmy - wtedy też widać ślady w postaci prostokąta) lub we wiążącej (wtedy nie widać tego nacięcia). Oprócz tradycyjnych pętli spotkać można kamery zainstalowane na masztach, wysięgnikach, bramach. Służą do wykrywania pojazdów, wydłużania sygnału zielonego. Nie są wykorzystywane do wykrywania przejazdu na czerwonym świetle, pomiaru prędkości czy wyłapywania kierowców rozmawiających przez telefon. Niestety w praktyce nie ma jeszcze idealnego systemu wykrywania pojazdów takich jak motocykl czy rower. Wiąże się to z tym że pętla indukcyjna działa na zasadzie przyrostu indukcyjności w obszarze gdzie jest zainstalowana. Pojazdy jednośladowe ze względu na małą 'masę wzbudzeniową' nie zawsze są w stanie wzbudzić czujnik. Na niektórych skrzyżowaniach docina się dodatkowo mniejsze pętle o większej ilości zwojów (pętla to zwykły przewód miedziany w formie zwoju) które są bardziej czułe od tradycyjnych dużych pętli obecności. Niestety nie każdy projektant przewiduje takie rozwiązanie, a dodatkowo niektóre sterowniki sygnalizacji świetlnej nie działają poprawnie z takim czymś. Wracając do pętli indukcyjnych mogę dać kilka rad jak jeździć by prawdopodobienstwo wykrycia było większe. - jeżeli pas ruchu jest pusty i jest możliwość starajcie się nie jeździć tuż przy krawędzi chodnika ponieważ możecie całkiem ominąć czujnik. Ponadto często obserwuje (choć to częściej u kierowców samochodów) że zatrzymują się np. 5 m przed linią zatrzymania nie dojeżdzajac np. wogole do czujnika. Dlatego znowu w miarę możliwości starajcie się dojeżdzac blizej do linii zatrzymania. Kolejnym problemem jest coraz częściej (w zasadzie już praktycznie jest to reguła) stosowanie specjalnej siatki która ma wzmocnić nawierzchnie jezdni. Plusem niewątpliwie jest wzmocniona konstrukcja nawierzchni jednak coś za coś i tu kolejna zła wiadomość - z racji tego że jest to metalowa siatka wpływa ona na zmniejszenie czułości pętli. Z racji tego że pracuje w firmie konserwującej sygnalizację swietlną na terenie Katowic i kilku osciennych miast) postaram się w miarę możliwości pomóc Wam. Niestety możliwości firmy konserwującej sygnalizacje są mocno ograniczone - nie my zarządzamy sygnalizacją swietlna i nie decydujemy co poprawić, na co przeznaczyc pieniądze itd. Nasza rola sprowadza się do utrzymania ich w ruchu, w ramach tego możemy sprawdzić gdzie da się podnieść czułość detektorów, sprawdzić ich działanie. Jeszcze raz podkreślam - nie wszędzie będziemy mogli rozwiązać problem. Dlatego tutaj prośba do Was. O nieprawidłowym działaniu informujcie nas, jesli nie dostaliście zielonego światła opiszcie jakie to skrzyżowanie którym pasem jechaliscie, gdzie probowaliscie skręcić, czy oprócz jednosladu był też inny pojazd w pobliżu linii zatrzymania. Takie informacje będą dla nas bardzo przydatne. W razie jakiś sugestii, pytań dotyczących sygnalizacji, sterowania ruchem, konkretnych skrzyżowań zapraszam do kontaktu, można pisać @ na adres [email protected] lub na adres firmy [email protected]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.