Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

cr500maniak

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Osiągnięcia cr500maniak

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Powiedzcie to chłopakom z motosyberia zamontowali takie chłodnice w nowych ktm exc 400 z 2009 i jakoś dojechały na sam koniec syberii a dodatkowo wymiana oleju wzrosła co 10tys km. Moim zdaniem motocykle te tak skonstruowano ponieważ są przeznaczone na zawody w ciężki teren gdzie waga odgrywa decydującą role a dodatkowa masa w postaci chłodnicy i oleju jest zbyteczna skoro i tak olej wymieniają co zawody. Ale to moje spostrzeżenia a tak pozatym nigdy nie szaleje motocyklem dopóki silnik się nie zagrzeje. Wogóle czy zastanawialiście się czemu w takich wyczynówkach tak często trzeba wymieniać olej? Te silniki tak szybko przepalaja olej bo jest go mało, obroty silnika są praktycznie zawsze w górnych wartościach, myśle że po zamontowaniu chłodnicy olej nigdy się nie wychłodzi w takim motocyklu żeby było to na tyle niebezpieczne dla motocykla, chyba że zamontujemy chłodnice wielkości żagla Ale zawsze darady sprawdzic temp. oleju z zamontowaną chłodnicą. Dzięki za wasze spostrzeżenia napewno mi pomogą przy sprawdzaniu teorytycznych wad instalacji takiej chłodnicy.
  2. I właśnie o takie podpowiedzi mi chodzi zamontuje testowy zbiorniczek na olej pomiędzy tymi punktami i sprawdzę ciśnienie jakie będzie tam wpływać ale podejrzewam że skoro ciecz jaka napłynie to taka sama jej ilość będzie musiała ją opuścić a dodatkowo średnica przewodów które będą bezpośrednio przy głowicy i karterze się nie zmieni.
  3. Motocykl chcę przystosować do dalszych tułaczek. Stosunkowo większa ilość oleju daje pewną rezerwę w postaci bezwładności cieplnej, która w przypadku chwilowego przeciążenia silnika potrafi zapobiec jego przegrzaniu. Także okresy pomiędzy poszczególnymi wymianami oleju się wydłużą co niewątpliwie jest na plus. Możecie spytać dlaczego nie zmienić na inny bardziej przygotowany do takiego typu podróży np. xtz750 lub africa twin itp a odp. jest taka bardzo lubię ten motocykl bardzo się do niego przywiązałem a dodatkowo jest dużo lżejszy i poręczniejszy ma wypasione zawieszenie z full regulacją posiada amortyzator skrętu i kilka innych dodatków, silnik mimo że wyczynowy nie jest aż tak wysilony jak w wersjach crossowych a przy użytkowaniu go w warunkach mniejszego obciążenia niż np. zawody gdzie nie ma dla niego litości jego żywotnośc wzrasta. Docelowo wygląd motocykla będzie nie wiele odbiegał od tego na fotce. A w każdym momencie po zdjęciu owiewki będzie go można przeobrazić w typowe hard enduro aby poszaleć wokół komina.
  4. Witam mam pytanko czy możliwa jest instalacja zewnętrznej chłodnicy oleju w motocyklu Husqvarna TE 510 W serwisówce pisze ze posiada sucha miskę olejowa i dwie pompy (chyba dobrze przetłumaczyłem)LUBRICATIONType....Dry sump with two oil pump rotor andcartridge filterJedynym miejscem na zewnątrz przez który przepływa olej jest część zaznaczona na zdjęciu, jest to mały przewód który łączy karter silnika z głowicą czy możliwe jest zamontowanie pomiędzy tymi punktami chłodnicy tak aby olej przepływał przez nią i w ten sposób schłodzony olej dostarczał do głowicy. Seryjnie motocykl nie ma chłodnicy olej jest ciągle w silniku w innych motocyklach tej klasy np. yamaha wr czy honda xr olej ma obieg przez ramę motocykla gdzie jest schładzany. Montaż takiej chłodnice napewno wpłynie na to że olej nie będzie tak szybko się przepalał co wpłynie na jego lepsze właściwości smarujące a co za tym idzie dłuższą żywotnością poszczególnych części silnika. Czy taka instalacja nie wpłynie negatywnie na silnik?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.