Wooyek Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Trochę odgrzeję stary temat, ale chyba nie ma sensu nowego otwierać. Pytanie ogólnie jest dość proste: jak się zabrać do wymiany wydechu, żeby zrobić to dobrze? Chodzi mi głównie o wydechy dedykowane do konkretnych motocykli. Np. do CB500 dużo ludzi montuje Leo Vince Evo II i faktycznie producent ma w ofercie dedykowany model (link). Problem w tym, że zakup nówki jest oczywiście drogawy jak na tą klasę/wartość motocykla i chciałoby się przyoszczędzić Dlatego zastanawiam się, na czym polega to dedykowanie do danego motocykla - faktycznie bebechy tłumika są dobrane pod dany silnik, czy jest to tylko kwestia rury łączącej dopasowanej do kolektora? Innymi słowy - czy można kupić tłumik do innego moto i dorobić rurę, bez zabijania mocy i charakterystyki silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość *magik* Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Do cb500 lepiej pasuje ixil brzmi świetnie Co do dedykacji producenta to te lepsze układy wydechowe są raczej dopasowane pod względem długości pojemności i prędkości wylotu spalin. Natomiast takiej klasy jak dominator czy inne, są jedynie dedykowane przez kształt rurek. Czy nie zmienia charakterystyki.... Na bank zmienią, tylko pamiętaj po założeniu nudzisz zrobić regulację, to ważne szczególnie przy gaźnikowcach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wooyek Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Do cb500 lepiej pasuje ixil brzmi świetnie Co do dedykacji producenta to te lepsze układy wydechowe są raczej dopasowane pod względem długości pojemności i prędkości wylotu spalin. Natomiast takiej klasy jak dominator czy inne, są jedynie dedykowane przez kształt rurek. Czy nie zmienia charakterystyki.... Na bank zmienią, tylko pamiętaj po założeniu nudzisz zrobić regulację, to ważne szczególnie przy gaźnikowcach Pod uwagę biorę właśnie Leo Vince i IXIL - jeszcze za jakimiś producentami warto się rozglądać (z Akrapem do CB500 chyba może być ciężko )? Bos, Yoshimura? Czyli krótko mówiąc: warto szukać modelu pod konkretny motocykl i trzeba po zakupie zrobić regulację gaźników. Czy trzeba/warto/powinno się coś też zrobić z dolotem? EDIT: I jeszcze, co sądzić o usługach firm typu MG Motorsport robiących wydechy pod dany motocykl/samochód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość *magik* Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 EDIT: I jeszcze, co sądzić o usługach firm typu MG Motorsport robiących wydechy pod dany motocykl/samochód?Jak dla mnie, każde tujningi nie poparte pomiarami i obliczeniami to szarlataństwo. Na wyczucie to sobie można pryszcza wycisnąć. Wszystkich domorosłych tujnerów wysłał bym choćby do teneco do rybnika na chale projektowania układów wydechowych, większość z tych specjalistów nawet nie wie co to jest wibroakustyka, czy wytrzymałość materiałów. Ważne jedynie, że wydech pierdzi, a że auto nie jedzie..... W katosach kiedyś był doby zakład z hamownią i ekipa przygotowująca autka pod rajdy, ale ponoć wynieśli biznes do krakowa. PS co do wydechu pomyśl nad taktoni ale to trzeba ściągać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 EDIT: I jeszcze, co sądzić o usługach firm typu MG Motorsport robiących wydechy pod dany motocykl/samochód?Zapytaj ich o zjawiska dynamiczne i falowe występujące w układzie wydechowym Pewnie coś o tym wiedzą, skoro ich wydechy wykorzystywane są w sporcie motorowym A po co chcesz zakładać inny wydech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wooyek Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 A po co chcesz zakładać inny wydech? Powody raczej standardowe, czyli 80% dźwięk, 20% odświeżenie wyglądu moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Czyli krótko mówiąc: warto szukać modelu pod konkretny motocykl i trzeba po zakupie zrobić regulację gaźników. Czy trzeba/warto/powinno się coś też zrobić z dolotem? Wyłącznie z regulacją i dedykowanym tłumikiem. Wszystko w silniku jest dokładnie zaprojektowane i wyliczone, jeśli coś nie będzie się zgadzać - np. mieszanka, to wtedy temperatura silnika może być za duża(poznasz po innym kolorze kolektorów wydechowych) i na dłuższą mete może doprowadzić nawet do uszkodzenia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Powody raczej standardowe, czyli 80% dźwięk, 20% odświeżenie wyglądu moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość *magik* Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Jeśli idzie o dźwięk to masz wiertarkę? 6 otworów miedzy jedną a drugą rurką i gotowe.Jeśli tanio chcesz mieć coś dobrego to faktycznie ED może coś poradzić no chyba że masz kasę to kupuj coś z w/w. Odezwij się też do tomko222 on ma fajny wydech przy cebuli ale nie pamiętam co to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotRR Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Bez przelotu nie ma jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.