KamilS Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Witam wszystkich ! Zakładam ten temat ponieważ już niedługo będę zdawał prawo jazdy na kategorię A i rozglądam się zawczasu za motocyklem.Zacznę od tego jak przebiegała moja przygoda z motocyklami. Moim pierwszym dwukołowcem był stary romet kadet, następnie kupiłem sobie Yamahę YBR 125 - mój aktualny motocykl i jeżdżę już na niej drugi rok.Motocykla używam na co dzień do dojazdów do szkoły a po szkole jeżdżę z kolegami na krótkie wycieczki(średnio na dzień 60km + dojazd do szkoły) w weekendy wybieram się już na dłuższe wyprawy.Rozglądałem sie już po tematach na forum dużo osób poleca Hondę CB 500,Kawasaki ER5, Suzuki GS 500, Yamahę xj600. Z tych motocykli najbardziej optymalnym według testów,kt. czytałem wydaje się CB. Nurtuje mnie to czy nie znudzi mi się szybko taka 500'ka.Interesują mnie oczywiście też większe pojemności.Mój wzrost to 183cm. Jaki z poważniejszych motocykli polecilibyście mi ?Pozdrawiam , LwG ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagon Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 To zalezy na co chcesz sie nastawic i co Cie interesuje. Jesli interesuja Cie np "przecinaki" to taka 600tka jest najlepszym rozwiazaniem. Nie radzilbym od razu siadac na 1000ke, to zbyt wielka roznica. Nie wiem ile taka 125 ma koni ale 1000 zaczyna sie tak mniejwiecej od 150 KM. Na takim motorze sobie nie pojezdzisz. Jest zbyt wielka roznica w mocy i wadze. Zeby sie troche wprawic radzil bym Ci motor tak do maximum 90 KM a i tak musisz bardzo ostroznie z nim zaczynac. To samo dotyczy sie motorow tzw turystycznych. Moc zazwyczaj jest ta sama, zmienia sie tylko pozycja. Na scigaczach praktycznie "lezysz" na turystach mozesz sobie wygodnie siedziec.Jesli kreca Cie chopery to tu mozesz sobie pozwolic na troche wiecej. Taka 750tke albo 900tke mozesz opanowac. Co prawde nie sa tak agresywne jak te inne ale tez nie mozsz z poczatku szarzowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Zależy jak ogarniasz tą 125ke - jeśli masz już troche kilometrów na karku, znasz przeciwskręt i wykorzystujesz 125 w dobrym stopniu to możesz odpuścić 500tki, bo szybko będziesz szukał czegoś większego. Napewno będziesz zadowolony z Horneta 600 albo fazera - popularne motocykle, a mocy wystarczy na więcej niż sezon. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 To zalezy na co chcesz sie nastawic i co Cie interesuje. Jesli interesuja Cie np "przecinaki" to taka 600tka jest najlepszym rozwiazaniem. Nie radzilbym od razu siadac na 1000ke, to zbyt wielka roznica. Nie wiem ile taka 125 ma koni ale 1000 zaczyna sie tak mniejwiecej od 150 KM. Na takim motorze sobie nie pojezdzisz. Jest zbyt wielka roznica w mocy i wadze. Zeby sie troche wprawic radzil bym Ci motor tak do maximum 90 KM a i tak musisz bardzo ostroznie z nim zaczynac. To samo dotyczy sie motorow tzw turystycznych. Moc zazwyczaj jest ta sama, zmienia sie tylko pozycja. Na scigaczach praktycznie "lezysz" na turystach mozesz sobie wygodnie siedziec.Jesli kreca Cie chopery to tu mozesz sobie pozwolic na troche wiecej. Taka 750tke albo 900tke mozesz opanowac. Co prawde nie sa tak agresywne jak te inne ale tez nie mozsz z poczatku szarzowac.Ta Yamaszka ma 11KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagon Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Ta Yamaszka ma 11KMOstatnio na takich mocach smigalem jak w polsce jeszcze komunizm rzadzil. Moja "Etla" miala wtedy zdaje sie 21KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Zastanawiam się właśnie , lepiej kupić coś starszego czego nie będzie mi szkoda i jeździć,ćwiczyć, doszkalać się, czy kupić takiego fazera i śmigać sobie spokojnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagon Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Na poczatek spraw sobie wlasnie cos takiego na czym bedziesz mogl potrenowac. Wierz mi takim Fazerem nie pojezdzisz "spokojnie" Ta moc kusi !!!! Trzeba byc bardzo opanowanym by nie dac sie poniesc a doswiadczenia jednak brakuje. Wiadomo nie jedzie motor tylko osoba ktora na nim siedzi. Moze nawet bedziesz mogl opanowac pokuse........ale ja na Twoim miejscu wybral bym lepiej jakas "spokojniejsza" maszyne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Na poczatek spraw sobie wlasnie cos takiego na czym bedziesz mogl potrenowac. Wierz mi takim Fazerem nie pojezdzisz "spokojnie" Ta moc kusi !!!! Trzeba byc bardzo opanowanym by nie dac sie poniesc a doswiadczenia jednak brakuje. Wiadomo nie jedzie motor tylko osoba ktora na nim siedzi. Moze nawet bedziesz mogl opanowac pokuse........ale ja na Twoim miejscu wybral bym lepiej jakas "spokojniejsza" maszyne.Rozumiem . Jaką maszynkę byś proponował do takiej jazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagon Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 A co Cie kreci? Lubisz cos szybkiego z rodzaju przecinakow/scigaczy albo preferujesz wygode na turystyku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Przecinaki mnie kręcą . Na turystyka wydaje mi się ,że jeszcze będę miał czas .Bo chyba na ścigaczu najlepiej się doszkolę w jeździe na większych motocyklach (jeśli dobrze myślę)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagon Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Tak tez przypuszczalem........gdzie tam mlody chlopak na turyscie Z tej klasy to moge Ci polecic Kawasaki ZXR 400/600, Suzuki GSX r400/600, Honda CBR600, Yamacha FZR 400/600. Te motory maja tak mniejwiecej do 70 KM moze troszke powyzej w rocznikach do 2000. Nowsze maja nieco wiecej koni. Te same modele tylko z pojemnoscia 750 maja juz okolo 100KM.Zaznaczam ze nawet taka 400tka albo 600tka to wielki skok w porownaniu do 125tki. Jesli czujesz ze szybko sie nimi znudzisz to zafunduj sobie 750tke.Przy kazdym z tych modeli zalecam ostroznosc na poczatku. Lepiej pare tygodni pojezdzic jak opa niz zaliczyc glebe. Poznaj motor, jak sie na nim jezdzi, jak wchodzi w zakrety, jak zachowuje sie przy naglym hamowaniu. Cwicz sobie na spokojnie rozne scenariusze. Np na prostej drodze (oczywiscie jesli warunki na to pozwalaja) nagle i ostre hamowanie z ominieciem przeszkody, wchodzenie w zakrety, pochylanie sie itd.Wierz mi chlopie ze jak to wszystko opanujesz to jazde na motorze bedziesz mogl porownac do seksu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeSiO Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 ~ KamilSTeż miałem podobny problem przy zakupie swojego moto bo długiej przerwie z jednośladami, ale zdecydowałem się na 500 i nie żałuję. Jeździłem innymi mniejszymi pojemnościami, później lata przerwy i po zrobieniu prawka zdecydowałem się, że nie ma co szaleć i przyzwyczajenie ponowne do jednośladu postanowiłem odświeżyć na czymś do 50 km. Szukałem również motorku z tej trójki CB/GS/ER5. Nie miałem okazji przetestować Hondy gdyż każda była w tak fatalnym stanie, że nie miałem nawet ochoty na nie wsiadać. Er5 wyglądem młodziej wygląda od GS500 ale niestety jak dla mnie ma duża wadę, a mianowicie hamulce. Jest to największy minus tego motorka. Wybór w końcu padł na Gs 500. Szukałem sporo czasu, aż udało mi się kupić egzemplarz w bardzo dobrym stanie. Suzuki nie zawiodło mnie ani razu. Hamulce są jak "Żyletki" prowadzenie tego motorka daje wiele przyjemności, a moc jego wcale nie jest nudna, a co najważniejsze wiele błędów wybacza. Oczywiście każdy zrobi jak uważa, tutaj to tylko moja opinia na temat pojemności 500 jak i tych 3 motorków. Na 600/750/1000 uważam, że zawsze przyjdzie czas. Ja nie kupuje nigdy samochodu/motoru na długie lata gdyż nudzi mnie taka jazda tym samym przez długi okres czasu. GS akurat sprzedałem w niedzielę. Teraz poluję na dobry egzemplarz GSR600. Jakiś czas pozostanę wierny marce Suzuki. Czas i umiejętności nabyte może pozwolą mi by zasiąść w przyszłości na B-kinga Pozdrawiam i udanych łowów życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagon Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 GSR600 wlasnie pare tygodni temu kolega taki sobie sprawil. Jezdzilem na nim i musze przyznac ze bylem milo zaskoczony. Motorek latwo sie prowadzi, zwinny, lekko w zakrety wchodzi i co mnie zdziwilo biegi bardzo plynnie wchodza. Nie wiem czy to normalne u wszystkich GSX albo tylko w tej. Jedyny minusik to troche malo mocy i chcac sobie toche poszalec trzeba duzo pracowac z biegami. No ale w koncu to 600tka. Jak sie chce wiekszej mocy to trzeba polowac na cos wiekszego. Ogolnie motor ok!!! POLECAM!!! Acha jeszcze jedno, bardzo fajnie wyglada. Jest jak B-King tylko w mniejszym wydaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Tak tez przypuszczalem........gdzie tam mlody chlopak na turyscie Z tej klasy to moge Ci polecic Kawasaki ZXR 400/600, Suzuki GSX r400/600, Honda CBR600, Yamacha FZR 400/600. Te motory maja tak mniejwiecej do 70 KM moze troszke powyzej w rocznikach do 2000. Nowsze maja nieco wiecej koni. Te same modele tylko z pojemnoscia 750 maja juz okolo 100KM.Zaznaczam ze nawet taka 400tka albo 600tka to wielki skok w porownaniu do 125tki. Jesli czujesz ze szybko sie nimi znudzisz to zafunduj sobie 750tke.Przy kazdym z tych modeli zalecam ostroznosc na poczatku. Lepiej pare tygodni pojezdzic jak opa niz zaliczyc glebe. Poznaj motor, jak sie na nim jezdzi, jak wchodzi w zakrety, jak zachowuje sie przy naglym hamowaniu. Cwicz sobie na spokojnie rozne scenariusze. Np na prostej drodze (oczywiscie jesli warunki na to pozwalaja) nagle i ostre hamowanie z ominieciem przeszkody, wchodzenie w zakrety, pochylanie sie itd.Wierz mi chlopie ze jak to wszystko opanujesz to jazde na motorze bedziesz mogl porownac do seksu Przeglądnąłem te 400'setki na serwisach aukcyjnych i praktycznie ich nie ma, z 600 juz lepiej ale nie moge znaleźć żadnej poniżej 100KM , CBR'ka mi się najbardziej podoba bo w sumie to dosyć stare motocykle także nie mogę wymagać super wyglądu .Wieczorem jeszcze sie dobrze po zastanawiam i napisze coś konkretniejszego od siebie .LwG ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeSiO Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 GSR600 wlasnie pare tygodni temu kolega taki sobie sprawil. Jezdzilem na nim i musze przyznac ze bylem milo zaskoczony. Motorek latwo sie prowadzi, zwinny, lekko w zakrety wchodzi i co mnie zdziwilo biegi bardzo plynnie wchodza. Nie wiem czy to normalne u wszystkich GSX albo tylko w tej. Jedyny minusik to troche malo mocy i chcac sobie toche poszalec trzeba duzo pracowac z biegami. No ale w koncu to 600tka. Jak sie chce wiekszej mocy to trzeba polowac na cos wiekszego. Ogolnie motor ok!!! POLECAM!!! Acha jeszcze jedno, bardzo fajnie wyglada. Jest jak B-King tylko w mniejszym wydaniuTeż miałem przyjemność pojeździć ale jako pasażer z moim instruktorem Dla mnie wygląd tego motorka powala na kolana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Cześć.Rozglądałem się głównie za zxr 400 i gsxr 400. Są to fajne przecinaki tylko według mnie mają dwa podstawowe minusy :mało dostępnych na rynku oraz mało części do nich, jak jeszcze do zxr jest ich trochę to do gsxr praktycznie ich nie ma.Nie wiem co w tej sytuacji zrobić.Proszę poradźcie mi coś.Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagon Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Myslales juz o tym by sprowadzic motor z niemiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Myslales juz o tym by sprowadzic motor z niemiec?Jeszcze nie, na razie chce się zdecydować na jakiś konkretny motocykl, tylko dostęp do części mi stoi na drodze.Jak wygląda sprawa z turystykami , na które warto zwrócić uwagę(może do nich jest więcej dostępnych "gratów")? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Oglądałem przed chwilką Suzuki SV 650s, co o tym motocyklu myślicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vagon Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Fajny sprzet, motor dwucylindrowy na V. Ma ciekawy klang. Zdaje sie 70 KM Polecam!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cori Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Jeśli asekuracyjnie to celuj w suzi gs500f wygląda nieżle ,jak radzisz sobie doś dobrze i z głowa to popularną cbr 6oo też byś ogarnął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Jeśli asekuracyjnie to celuj w suzi gs500f wygląda nieżle ,jak radzisz sobie doś dobrze i z głowa to popularną cbr 6oo też byś ogarnąłCBR 600 jednak jest zamocna, radzić radze sobie dobrzę, wyjeździłem na yamaszce 5000km,nie wiem czy to dużo (wcześniej na romecie jeździłem). Ta GS500F mnie zaciekawiła szczególnie nowsze roczniki, byłem zniechęcony do niej przez przeczytany artykuł.Widzę ze są łatwo dostępne części w rozsądnych cenach. Odezwę się jeszcze . Lwg ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilS Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Jestem dalej w fazie rozglądania się za motocyklem.Jeśli ktoś ma jakieś porady,propozycję proszę pisać , jestem otwarty na wszelkie sugestie. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mroczny Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Vagon może nie te 400 bo to w eksploatacji drogie jak cholera... i części do tego nie ma prawie.Stare SV 650 nie jest głupie. GSXF 600 i 750... mocium panie tego u nas pełno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.