maniek7v7 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Mam pytanie czy to dobry pomysł aby standardowy tłumik otworzyc i troszke z niego powywalać ze środka aby był głośniejszy i z wiekszym bassem?? Czy ktos tego próbował? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ree Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Kolega wybebeszył serie z SV 650 i brzmi o niebo lepiej, także jak budżet niewielki można się i tak poratować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek7v7 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 o i na to liczyłem bo właśnie z zielonymi słabo ostatnimi czasy a nie wiesz ile mniej wiecej srodka wywalic i co tam jest ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ree Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 wiesz co, nie wiem. W poniedziałek w pracy mogę podpytać, ale z tego co wiem wywalił wszystko później wspawał rurkę do środka poprzewiercaną i tak go zamknął, ale dopytam dokładnie w poniedziałek w robocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek7v7 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 bede bardzo wdzięczny jesli zapytasz znajomy mi powiedzial zebym wywalil z niego troche środka ale nie za duzo bo bedzie za głośny tylko nie wiem co tam jest i ile tego wywalic hehe czekam na odp pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiol Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Siemka, jak kupiłem gixa 600 właśnie tak zrobiłem:-)brzmiał o niebo lepiej!!!!, z moto nic się nie działo jednak po dłuższej jeździe głowa mnie bolała Do tego aspekt wizualizacyjny -oryginalny tłumik to jedyna rzecz jaka mi się w tym moto nie podoba -jest za duży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość shreeek Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 A nie mozna z tylu wkladu rozwiercic? Ja u siebie rozwiercilem troche glosniejszy jest;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ree Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 No i udało mi się kumpla złapać. Sprawa wygląda tak:Rozciął całość i wybebeszył wszystko. Następnie wsadził rurkę z perforowanej blachy i ponawiercał. Na tą rurkę nawinął taśmy z nierdzewki (sprasowane w postaci włókien), następnie matę szklaną taką stosowaną do naprawy plastików i całość owinął wełną mineralną. Zaspawał i jeździ. Wszystko opierał na informacjach z sieci, głównie "EDI EXHAUST". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek7v7 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 ok dzieki wszystkim za rady a nie odbije sie to na zaworach? bo rozmawialem ze znajomym i jego kumpel tak zrobil i mu sie to na zaworach odbilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek YZf Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Powqiem ci tak ja mialem fajera sc33 zrobilem tak jak ty chcesz wywalilem caly srodek i tak jak kolega wyzej napisalpo okolo godzinie jazdy to leb mialo mi rozwalic " teraz niemam wcalelepiej" hahaha a tak wogole w srodku byla taka gabka jakby wlukno szklane i tyle rozwiercilem na nitach powyciagalem wszystko tylko u mnie odbilo sie to tym ze jak schodzil z obrotow to jak tlumik brzmial jak bys tam wsypal kilogram nakretek ;d albo podkladek:D ale niewiem jak u ciebie to yjdzie a pozatym niewiem co ma tlumik do zaworow szpecem nie jestem ale hmm tlumikto wydech a zawory to wdech no ale ja sie tam nie znam ;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek7v7 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 z zaworami o to chodziłlo ze mieszanka paliwowopowietrzna zapalała sie zbyt szybko i nie zapalała sie w cylindrze tylko wczesniej nie wiem czy to jest od tego ale tak słyszalem jak wyzej napisalem z gory Darku dzieki za info wszystko sie przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek YZf Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 nie nie wydaje mi sie ze wybebesznei tlumika wplywalo by na zapalanie mieszanki bo jak by tak bylo to nie robili by tlumikow przelotowych w samochodach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek7v7 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 yhym z gory dzieki i pozdrawiam szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek7v7 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 No nareszcie znalazłem cos porządnego milego czytania Bardzo wielu, zwłaszcza niedoświadczonych technicznie motocyklistów zakłada tłumiki przelotowe w celu zwiększenia mocy swojego motocykla. Niestety bardzo często tracą moc, a do tego psują sobie silniki, których naprawa może by bardzo kosztowna.Ile razy słyszymy od znajomych ''Założyłem przelot i jaki teraz sprzęt jest mocny''. Po pierwsze należy zwróci uwagę, że większa ilość decybeli wydobywających się z tłumika nie jest metodą bezpośrednią mierzenia mocy. Byc może mieliśmy niebywałe szczęście, że nasz motocykl wykrzesał z siebie kilka dodatkowych koników, ale najczęściej koniki poszły sobie siną w dal. Przyczyną tego stanu rzeczy jest prędkość wylotowa spalin z cylindra i ciśnienie jakie się generuje za zaworem wylotowym, ale od początku.Kiedy spojrzymy na proces spalania w silniku czterosuwowym okaże się, że nie jest tak jak większość myśli:1. otwarcie zaworu dolotowego2. suw ssania i zasysanie mieszanki paliwowo powietrznej3. zamkniecie zaworu i sprężanie4. iskra i zapalenie się mieszanki5. ciśnienie działające na tłok pcha go dolne martwe położenie6. otwiera się zawór wylotowy7. tłok poruszający się ku górnemu martwemu położeniu wypycha spaliny8. zamyka się zawór wylotowy9. zaczynamy wszystko od początku.Gdyby tak było moglibyśmy zakłada sobie przelotówki, puszki po piwie albo jeździć bez tłumika i byłoby dobrze. Niestety w rzeczywistości kiedy zawór wylotowy jest otwarty tuż przed jego zamknięciem otwiera się zawór dolotowy. W tym momencie następuje przepłukanie cylindra. Wpadająca do cylindra mieszanka paliwowo powietrzna wypycha dodatkowo resztę spalin aby w nowym procesie było ich jak najmniej.Tutaj jest zgryz dla inżynierów, którzy starają się tak dopracować czas otwierania i zamykania zaworów aby całe spaliny opuściły cylinder i zostały w 100% zastąpione przez świeżą, energetyczną mieszankę, dającą nam to co lubimy najbardziej: moc.Podczas wyliczania tego czasu (czyli de fakto faz rozrządu) bierze się wszystko pod uwagę: pojemność, prędkość tłoka, ciśnienie powietrza, ..., i prędkość wylotową gazów z cylindra.Oznacza to, że nasze seryjne tłumiki stawiają spalinom ściśle określony opór. W nowoczesnych sport bikach ten opór jest regulowany w zależności od obciążenia silnika i jego prędkości obrotowej, ale to jako ciekawostka.My zakładając tłumik przelotowy niwelujemy prawie całkowicie opory spalin co ma katastrofalny skutek dla silnika. Spaliny uciekają za szybko, a przecież (zwłaszcza w silniku gaźnikowym) czas dostarczania mieszanki paliwowo-powietrznej jest taki sam. W tym momencie paliwo wpadnie do cylindra, wypłucze go ze spalin, ucieknie przez zawór wylotowy, który dopiero się zamknie. Oczywiście nie całe paliwo ucieka lecz jego cześć, ale to już jest strata. Moc spada, moment spada a silnik ''zaczyna strzela w tłumik''.Strata mocy jeszcze mogłaby być zrozumiana - no cóż, wolę mieć głośny motor kosztem mocy. Ok, ale należy wziąć od uwagę jedną małą rzecz. Ta cześć paliwa (mieszanki), która uciekła bardzo często spala się zaraz za zaworem, a ponieważ paliwo wybucha możemy zrobić motocyklowi kuku. Niestety jest jeszcze gorzej. Paliwo które ucieka potrafi się zapalić choćby o nagar na zaworze i zamienia się w palnik, który po troszku przepala nasze zawory i gniazda zaworowe. Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć ile kosztuje naprawa gniazd zaworowych.Jeśli już nie możemy powstrzyma się od zmiany tłumika to musimy zrobi kilka rzeczy:1. Wykonać to w specjalizowanych zakładach z dobrą opinią, a nie u pana Czesia, którego doświadczenie motocyklowe kończy się na MZ ETZ 2512. Kupować tłumiki dedykowane do danego silnika znanych firm, a nie kupować na aukcjach przeloty firmy Megahałas3. Pozmieniać dysze w gaźnikach i je wyregulowaćOdnoście tych co myślą że "mam wtrysk to mnie problem nie dotyczy...". Byc może, jeśli jeździsz sprzętem o wtrysku wyposażonym w sondy i inne czujniki nie będzie z tym problemu - komputer sam dopasuje sobie czas wtrysku, skład mieszanki itd. Jeśli tego nie mamy (a większość nie ma) to wypadałoby zmienić sterowniki zarządzające wtryskiem. Te najtańsze wtryski nie myślą o możliwości automatycznej regulacji - mają za zadanie wtrysnąć odpowiednią ilość paliwa w zależności od prędkości obrotowej i położenia przepustnicy. Oczywiście efekt uciekania mieszanki może być zdecydowanie mniejszy, ale nie oznacza ze zniknie. Zawsze jednak należy zapytać się specjalisty a najlepiej wszystko pomierzyć na hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.