Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Yamaha XT 600 - brak iskry


Grzegorz21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z tej strony Grzegorz z Gliwic.Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość.Mam problem ze swoją Jadzią XT 600, mianowicie:Ostatnio z kolegą, przekładaliśmy głowice, z modelu43F do mojej 1VJ-ki, wyszliśmy sprawdzić czy ruszy iku mojemu zdziwieniu po paru regulacjach śmigała aż miło.No właśnie, śmigała, do dnia następnego.Nie chciała, odpalić, wstępna diagnoza brak iskry, lecz po parupomiarach, przekładaniu sprawnego sprzętu od kolegi do mnie, z marnymskutkiem, nie wiem co to może być.Zrobiłem nową instalacje (okablowanie) z prądnicy do modułu CDI, taksamo z czujnika Halla. Efekt jest taki, że gdy próbuję odpalić, to na wyjściu z modułu jest max 5V, jak podłącze pod to cewkę wysokiego napięcia to czuć tylko lekkie mrowienie.Prądnica pomierzona i daje, 50V, czyli tak jak powinna.Cewkę WN i moduł przekładaliśmy ze sprawnego motocykla i dalej to samo.Jedynie zastanawia mnie ten czujnik Halla, niby ma jakiś tam opór (coś koło 120 Ohm, wyciągnięty ok 200 Ohm) i po kopnięciu spada opór.Może brak dobrej masy, nie wiem już sam siedzę nad tym już 2 miesiąc.Może ktoś ma jakieś pomysły.Pozdrawiam serdecznieGrzegorz Post edytowany: 19.12.2010 23:23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, z tej strony Grzegorz z Gliwic.Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość.Mam problem ze swoją Jadzią XT 600, mianowicie:Ostatnio z kolegą, przekładaliśmy głowice, z modelu43F do mojej 1VJ-ki, wyszliśmy sprawdzić czy ruszy iku mojemu zdziwieniu po paru regulacjach śmigała aż miło.No właśnie, śmigała, do dnia następnego.Nie chciała, odpalić, wstępna diagnoza brak iskry, lecz po parupomiarach, przekładaniu sprawnego sprzętu od kolegi do mnie, z marnymskutkiem, nie wiem co to może być.Zrobiłem nową instalacje (okablowanie) z prądnicy do modułu CDI, taksamo z czujnika Halla. Efekt jest taki, że gdy próbuję odpalić, to na wyjściu z modułu jest max 5V, jak podłącze pod to cewkę wysokiego napięcia to czuć tylko lekkie mrowienie.Prądnica pomierzona i daje, 50V, czyli tak jak powinna.Cewkę WN i moduł przekładaliśmy ze sprawnego motocykla i dalej to samo.Jedynie zastanawia mnie ten czujnik Halla, niby ma jakiś tam opór (coś koło 120 Ohm, wyciągnięty ok 200 Ohm) i po kopnięciu spada opór.Może brak dobrej masy, nie wiem już sam siedzę nad tym już 2 miesiąc.Może ktoś ma jakieś pomysły.Pozdrawiam serdecznieGrzegorz Post edytowany: 19.12.2010 23:23

Witaj.Jeśli nadal masz problem z iskrą to myślę że powinieneś w 1 kolejnosci sprawdzic cewke w silniku zasilającą moduł zapłonowy.Zajmuję się naprawą alternatorów i właśnie takich cewek i wiem że w XT jest z tym problem(nawinąłem już tego dość sporo) napisz mi jaki masz opór na tej cewce. impulsator wydaje mi sie też jakis dziwny zw względu na dużą zmianę oporu.czekam na info. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.