lewy Opublikowano 8 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 jako że z natury lubię grzebać i dociekać jak to jest zrobione i po co i w ogóle wiedzieć co i z czym się je... to pytam, gdyż w guglu to tylko same oferty kupna-sprzedaży były na zapytanie o ten czujnikMój fazi oznajmił ostatnio poprzez ciekawą sekwencję pracy obrotomierza, że ma problemik właśnie z tym potencjometrem. No to go chlast na warsztat. i okazało się ze wyrobiło/zabrudziło się pole oporowe w miejscu gdzie przeważnie jest najczęściej manetka, czyli na zero. Ale mniejsza o to ze kosztuje nowy 670zł defakto ciekawi mnie czy jakoś super precyzyjnie sie zmienia liniowo rezystancja takiego nowego w porównaniu ze zwykłym potkiem kupionym za 2,50zł w sklepie obok. Pytam teraz o takie coś. Komputer potrzebuje informacji o położeniu przepustnicy aby odpowiednio ustawić zapłon? tzw. mapy zapłonu są z tym powiązane? Jak to się przekłada na kulturę pracy silnika? Bo jakoś nie zauważyłem na słuch lub dupą podczas jazdy aby się z nim działo coś dziwnego, poza dłuższym odpalaniem na zimnym. Ma ktoś dostęp może do map zapłonu? tak z ciekawości zerknąć (nie wgrywać) aby sprawdzić co się może dziać jak na wolnych obrotach komputer nagle dostaje info ze przepustnica sobie lata po całym zakresie (owe wyrobienie się opornika)jest tu jaki magik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek600 Opublikowano 10 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2009 jak często wyskakuje błąd od czujnika położenia przepustnicy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sorier Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 "Połączenie" czujnika położenia przepustnicy i czujnika obrotów walu korbowego (obrotomierza) daje teoretyczne podciśnienie w kolektorze ssącym (obciążenie silnika). Jakie skutki przynosi brak podciśnieniowego korektora wyprzedzenia zapłonu możesz sprawdzić w jakimś starym aucie. Ale w motocyklu skutki mogą być inne. Jeżeli "komputer" rozpoznaje brak lub złe działanie TPS-u to najprawdopodobniej przechodzi w tej sytuacji w tryb awaryjny i ustawia wyprzedzenie zapłony tylko na podstawie obrotów silnika. Wiec silnik będzie pracował prawie normalnie (różnice będą na hamowni) i nie ulegnie uszkodzeniu. A jak wielkie to będą różnice w pracy silnika to już zależy od konkretnego "przypadku". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 jak często wyskakuje błąd od czujnika położenia przepustnicy ??teraz juz prawie za każdym razem jak zjadę z obrotami poniżej 5tyś.o proszę. Dzięki za odpowiedź mistrzu Sorier:) widać, że się znasz tam troszkę zatem demontaż delikwenta nie powinien wpłynąć na chwilowy dojazd np. z pracy gdzie go rozbiorę i pomacam. a spytam przy okazji brać i bratowe... ma ktoś na zbyciu takiego czujnika? z rozbitka itp źródeł. Wiem wiem, motobajzel w niedziele, ale może akurat ktoś ma i dam jemu zarobić. czekam i szukam.dodano:okazuje sie ze ten czujnik jest nierozbieralny (jak niektóre kobiety ) i ma jeszcze sprężynę w środku. ale nie jest tak tragicznie bo zauważyłem juz ze ten sam element sie stosuje w wielu motocyklach, np w suzuki GN 125 lub Xj diversion nowszej i wielu innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.