Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Wywala Zarowki W B12


Makavelli

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mojego bandziora. Mam z nim czasem taki problem ze selektywnie i co jakis czas wywala mi swiatla. Z tylu pozycyjne, przod - mijania.Swiatlo stopu i dlugie dzialaja zawsze. Moze cos mi podpowiecie? Przyjaciel z klubu podpowiedzial, ze moze byc jakis przewod przetarty, dotykac do ramy lub ogolnie do metalowych elementow moto i to powoduje wywalanie swiatel. Nie sadze ze w tym problem, gdyz przyjaciel ma tez bandita 1200 i kiedy u niego obtarl sie przewod i dotykal do ramy, to moto gaslo i wywalalo bezpieczniki a swiatla po naprawieniu (zaizolowaniu przetartej oslony przewodu) dzialaly prawidlowo (2 godziny na autostradzie szukalismy usterki az to wlasnie powodowalo ten problem). Podpowiedzial tez zeby sie pobawic WD40 i pospikac styki i kostki. Ale zanim cos z tym podlubie to moze ktos z was podpowie gdzie szukac problemu, co moze byc przyczyna i jak zniwelowac? Generalnie moto odkad zalozylem te zegary KOSO jak postoi tak z 2 - 3 tygodnie bez odpalania (ehh te studia ) to zanim odpali musze go sekunde pokrecic bo potwornie to akumalotr zre. Akumulator wyciagnalem, zabralem na sprawdzenie i jest ok i wszystkie pomiary w normie. Ale mialem identycznie jak mialem jeszcze zwykle zegary (chodzi o wywalanie swiatel) bez grama elektroniki wiec nie sadze zeby to bylo powodem. A jesli nie podpowiecie rozwiazanie to moze polecicie dobrego elektryka ktory maszynka do pomiaru wyszuka problem? Moze ktos na poczatku lipca bylby sklonny sie spotkac i podlubac troche przy sprzecie ? :> Zoobowiazuje sie do pysznego browarka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega Peterman dobrze Ci mowi, sprawdz voltomierzem ile masz napiecia na klemach przy uruchomionym silniku. Powinienes miec ok. 14,4V max.A tylnymi zarowkami sie nie przejmuj bo nawet przy prawidlowym napieciu padaja jak muchy. Ja wymienilem ich ze 20 przez 30tys ktore zrobilem moim B12. Niewazne czy chinskie czy Philips. Po prostu ten model tak ma. Moze wlasnie dlatego sa z tylu podwojne zarowki? ;)Ja rozwiazalem ten problem (pal licho pozycyjne, ale jak padal STOP to juz bywalo niebezpiecznie) kupujac na ebayu kompletna tylna lampe LED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz też sprawdzić na szybko...tzn. odpal moto i światła...jeżeli masz padnięty regulator i im większe obroty będzie miał silnik tym jaśniej będzie świecić żarówka....ale voltomierz jest bezpieczniejszy ....i taki mały off-top : co do tylnich żarówek w Suzuki to chyba jakiś fabryczny ból był ... w mojej DR 800 też często padały (tłumaczyłem to drganiami), teraz mam VTR i drgania nie są wcale mniejsze i póki co po 12 tys ani 1 żarówka nie padła (nie licząc tych H4 co od reglera padły)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JackRM ja juz ich grubo wiecej wymienilem na przedziale ponad 10.000 u mnie zarowka jest z tylu jedna (pozycyjne i stopu w jednym) tyle ze ja mam zmieniony zadupek. Zadupek jest z kawy Z100 a lampa jest samorobka. A i tak chce ledy na tyle. Jutro juz wracam do domu ze studiow to bede sie bawil i szukal problemu polece po waszej metodzie bo mozliwe ze to to wlasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.