Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Im wiĂŞcej czytam tym bardziej głupieje


Mendel

Rekomendowane odpowiedzi

Ca³y czas czytam komentarze u¿ytkowników ró¿nych motocykli, testy porównawcze i generalnie wszystko w temacie moto. I co ?? I coraz g³upszy jestem. Wybra³em na pocz¹tek 3 motocykle , które bra³em pod uwagê przy zakupie i niestety po kolei odpada³y To mo¿e Wy, obiektywnie, posiadaj¹c wiêksz¹, mam nadzieje, wiedzê pomo¿ecie mi w wyborze. ¯eby niczego nie sugerowaÌ nie powiem jaki by³ mój pierwszy wybór.A oto cechy, które ma posiadaÌ moje moto:pojemnoœÌ : 500-600 cm3moc: 80-100 KMnajlepiej 2 cylindrystreetfighter, œcigaczale chodzi o to ¿eby by³ to motocykl technicznie dopracowany, nie wymagaj¹cy od kieruj¹cego najwy¿szych umiejêtnoœci. ¯ebym mia³ fun z jazdy a nie siedzia³ w serwisie. Dok³adniej chodzi o to , ¿e niektóre roczniki pewnych modeli wychodzi³y niedopracowane, mia³y przez to wiêcej awarii itp.Wiem, ¿e nie jest ³atwe pomóc mi w tej sprawie, ale liczy na wyrozumia³oœÌ. I proszê nie "u¿ywajcie" sobie na mnie za bardzo.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tej pojemnoÂści, z 2 cylindrĂłw jakie preferujesz nie wyciÂągnie siĂŞ 80 KM, 100 tym bardziej... GPZ 500 S ma 60 KM...chyba Âże z V2, moÂże SV 650 S ? Ma 71 KM. Ale to nie sÂą takie same konie jak w rzĂŞdĂłwce Bo TL 1000 S/R to nawet nie proponujĂŞ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba Âże z V2, moÂże SV 650 S ? Ma 71 KM. Ale to nie sÂą takie same konie jak w rzĂŞdĂłwce  
Czy to jest analogicznie jak w samochodach?? Konie z V sÂą lepsze od rzĂŞdĂłwki ?? Te 80-100 KM to tylko moje zaÂłoÂżenia, moÂże byĂŚ teÂż 60-70 KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no taki silnik ma zupe³nie inn¹ charakterystykê. V2 ci¹gnie z do³u. Moc ma równie¿ w praktycznie ca³ym zakresie obrotów. Rzêdówkê trzeba trochê poci¹gn¹Ì po obrotach... Ja uwa¿am ¿e pod te twoje kryteria to Suzuki SV 650 lub SV 650 S (z owiewk¹) by³o by niez³¹ propozycj¹...SV 650 S (starszy model 1999 - 20002)http://members.lycos.co.uk/ntv650/SV/1.jpg http://members.lycos.co.uk/ntv650/SV/2.jpg http://members.lycos.co.uk/ntv650/SV/3.jpg SV 650 (model bez owiewki, od 2003)http://members.lycos.co.uk/ntv650/SV/4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DziĂŞki za propozycje. RzeczywiÂście SV 650 to miodzio, nie wiem tylko czy wyrobiĂŞ siĂŞ w kasie, najstarszy rocznik to '99 i sporo kosztuje. Ale zajawkĂŞ zÂłapaÂłem, jakby co to bĂŞdzie na Ciebie CebikHornecik teÂż niczego sobie, ale doÂśc paliwoÂżerny, jak przeczytaÂłem to moÂże poÂłakomiĂŚ siĂŞ nawet na 10 literkĂłw MoÂże jeszcze jakieÂś propozycje, chĂŞtnie wysÂłucham i przeczytam.DziĂŞkiM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj ja teraz to dziwnie siê czuje jak czytam takie rzeczy!!!popierwsze kupuj moto takie jakie ci siê podoba!!!a silniki to wszystkie maj¹ ok i jak najbardziej sprawdzone!!a jak chcesz pierwsze moto to nie kupuj HORNETA!! kup Bandziora 600-czemu??? bo jest niezawodny poprostu-solidny i mocy ma a¿ za du¿o na pierwszego!!!a w nowszych Hornetach kumpel strasznie chwali sobie to w³¹snie ¿e malutko pali przy ostrej jeŸdzie!!! trochê g³upio mi coœ pisaÌw tym temacie cokolwiek-kup co ci siê podoba i ¿eby by³ sprawny technicznie!! i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisa³em, ¿e Cytat:mo¿e sie po³akomiÌ na 10 literkówA tu cytat: Cytat:Spalanie podczas jazdy miejskiej to ok. 8 l na 100 km. Je¿d¿¹c spokojnie, uda³o mi siê osi¹gn¹Ì minimum 5 l (w górach). Z kolei podczas szybkiej "turystyki" z prêdkoœciami rzêdu 160-180 km/h trzeba siê liczyÌ ze spalaniem 10 l/100km.
W CEBRZE jest ten sam silnik, z ktorego upuszczono troche mocy do Horneta. Chocbym nie wiem jak jezdzil to CBRa jeszcze nigdy nie zjadla mi wiecej niz 6,5l/100. Ciezko uwierzyc ze Hornet moze zjesc dyszke, nawet uwzgledniajac wiekszy opor aerodynamiczny.Co do V i rzedowki. To w tej klasie powinienes wybrac 4 cylindry w rzedzie, to Ci zagwarantuje moc i przyzwoite osiagi. W takich motocyklach jesli chcesz jechac spokojnie to jezdzisz..A jesli chcesz odjechac to odkrecasz manetke i motocykl ma strzal...............V ciagnie fajnie i rowno, ale tego nie doswiadczysz (nie mowie tu o sportowych V-TWINach).Co do niezawodnosci. To kazdy motocykl ma jakies wady, przy kazdym trzeba cos robic. Nie ma idealnych i nawet te, ktore w testach wypadaja w testach moga sie zepsuc - jezeli kupisz moto od jakiegos oszoloma, ktory olej zmienial jak mu sie przypomnialo.Ja moge powiedziec cos o kilku motocyklach z ktorymi mialem do czynienia:GS 500 - fajny ale jak ma go kolega Niestety moc, ktora posiada jest niewystarczajaca i moto szybko sie nudzi.GPZ 500S- silnik pracuje jak czolg ( 2 cylindry), ale pracuje mimo uplywajacych tysiecy. Moj mial ich duuuzo, a nowy wlasciciel jeszcze sporo przejedzie. Tutaj mocy jest wiecej + sportowe zaciecie + sportowe zawieszenie daja olbrzymia przyjemnosc z jazdy POza tym jest masaaaaaa czesci GSX 550 EF - Leciwy, ale poczciwy olejaczek Suzuki. Motocykle te sa tanie, a silnik ma bodajze 65 KM co juz pozwala sobie niezle pojechac:) Bardzo fajna regulacja zawieszenia. CBR 600 F - I na obecnym etapie to jest to Silnika po 60 tys km nie slychac podczas pracy Prowadzenie jest genialne, itd. Pisze tak nie dlatego ze mam ten motocykl i ze jestem w jakis sposob stronniczy, tylko dlatego ze tez kiedys chcialem taki kupic - Wtedy przetrzasnalem wszystkie dostepne zrodla i wybor padl na CBRe Pozdro,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych 10 litrĂłw horneta, to jest to moÂżliwe Ostatnio Mac z tego forum ÂżaliÂł mi siĂŞ, Âże coÂś ostatnio Hornet przy paÂłowaniu wsysa mu dyszke, wiĂŞc wszystko jest moÂżliwe :mrgreen: Tak w ogĂłle to kup sobie VTR 1000, albo TL 1000 S, a nie tam w jakies pierdopĂŞdy bĂŞdziesz sie bawiĂŚ :mrgreen: MajÂą po dwa cylindry i szarpiÂą niczego sobie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...V ciagnie fajnie i rowno, ale tego nie doswiadczysz..Pozdro,
Czy móg³byœ to trochê rozwin¹Ì? Dlaczego nie doœwiadczê? (chodzi o równomierny przyrost mocy w ca³ym zakresie obrotów jak siê domyœlam)Mam ju¿ chyba pierwsz¹ trójkê motocykli na jakie powinienem zwróciÌ uwagê, oczywiœcie to moje BARDZO subiektywne odczucie :1. Bandyta 6002. SV 6503. CBR F2/F3 ( w zale¿noœci od kasy )co Wy na to?pozdrawiam Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy móg³byœ to trochê rozwin¹Ì? Dlaczego nie doœwiadczê? (chodzi o równomierny przyrost mocy w ca³ym zakresie obrotów jak siê domyœlam)
W silnikach V ( tych o ktorych mowisz ) nie doswiadczysz takiego wybuchu mocy w gornych zakresach obrotow jak w rzedowkach A to jest naprawde przyjemne Pozdro,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I sie mylicie!Np. stare R1 czy GSXR1000 K5 maja takiego kopa z niskich obrotow ze kazda V-ka odpada.Np. K5 jest teraz mistrzem elastycznosci,pobil nawet Hayabuse i zadna V-ka mu nawet w malym stopniu nie dorownuje.A taka np. SP1/SP2 wcale nie ma dobrego dolu,zeby cos osiagnac trzeba ja krecic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tak... 135 KM z V2, gumy na 3 bez Âżadnego ujmowania gazu, to jest to co tygrysy lubiÂą najbardziej  
a jechaÂłeÂś Cebik kiedykolwiek takim????albo skÂąd wiesz Âże tak jest???wole sÂłuchac ludzi ktĂłrzy majÂą jakieÂś pojĂŞcie na ten temat bo nimi jeÂźdzÂą lub jeÂździli.swojÂą drogÂą nie zawsze chodzi o tÂą moc-a np 600 i 1000 do 100km/h mja identyczne przyspieszenie-jak kolega chce kupiĂŚ pierwszzego sprzĂŞta a Wy mu z takimi propozycjami jak hornet???-jechaÂłem nim i moge powiedzieĂŚ Âże jest bardzo przewidywalny ale czy dobry na pierwszego???wystarczy Âże takÂą 600 trzyma siĂŞ powyzej 8000 i juÂż jest ogieĂą! [ Dodano: 2005-07-20, 13:31 ]swojÂą drogÂą to ja teÂż im wiĂŞcej czytam to gÂłupieje-jak w temacie-a jak majÂą ludzie nie gÂłupieĂŚ jak chÂłopcy po 17 lat czasem mĂłwiÂą o wyÂższoÂści V2 nad R4???????mi czasem siĂŞ ÂśmiaĂŚ chce jak czytam coÂś w stylu:
...V ciagnie fajnie i rowno, ale tego nie doswiadczysz..  Pozdro,
a czemu siê œmieje??? bo mia³em V2!!!i jedego mi brakuje-klangu,a kultura silnika jest du¿o bardziej przewidywalna w mojej R4,i innych na których mia³em okazjê jeŸdziÌ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: [ Dodano: 2005-07-20, 13:47 ]S³uchaj Mendel!!!jak mam byÌ do bólu szczery to kup moto takie jakim bêdzie Ci siê najlepiej jechaÌ na próbnej i w dobrym stanie-i tyle a ca³a reszta ludków mówi¹cych to czy tamto o tym albo tamtym to tylko ich subiektywne odczucia,to co innym siê podoba to Tobie wcale nie musi.A np CBR 600 ma zupe³nie inny charakter ni¿ SV650.czemu Ci to mówie???bo nie bede mentliku wprowadza³,kup na co Ciê staÌ,a uwierz mi ¿e nawet SV650 zostawisz (tylko jeŸdziÌ musisz) kolesia na 750 który s³ucha³ kolegów i kupi³ to co im siê podoba³o,a boi siê zejœÌ w zakrêt bo nigdy nie jeŸdzi³ na czymœ lekkim.czemu np w niemczzech jest stopniowane prawo jazdy? [ Dodano: 2005-07-20, 13:50 ]
I sie mylicie!
oczywiÂście siĂŞ z TobÂą zgadzam!!! r4 jest jak silnik elektryczny-krĂŞci siĂŞ jak ty tego chcesz,i naprawde sÂą mocne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DziĂŞki Leo i dzieki wszystkim. OczywiÂście nie kupiĂŞ motoru ktĂłry mi siĂŞ nie podoba, ale wszystkie wypowiedzi w tym poÂście bĂŞdĂŞ braÂł pod uwagĂŞ. Ale jedno jest pewne, moje zainteresowania motorem sÂą teraz bardziej sprecyzowane.A tak Off topic, wrĂłciÂłem z oglĂŞdzin Bandyty 600 '98. Szkoda tylko Âże taki zaniedbany, sam motocykl jest OK ale nie ten egzemplarz.pozdrawiamMendel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swojÂą drogÂą to ja teÂż im wiĂŞcej czytam to gÂłupieje-jak w temacie-a jak majÂą ludzie nie gÂłupieĂŚ jak chÂłopcy po 17 lat czasem mĂłwiÂą o wyÂższoÂści V2 nad R4???????
wyluzuj troche....bo sam masz moze 20........ale nie oto chodzi........Kup sobie MOTOCYKL z tego albo ubieglego miesiaca i przeczytaj MASTERBIKE 2005. Dziwne jako ze DUCATI 999S znalazlo sie w finale bijac wiele R4. Poza tym goscie wykrecali na niej tylko ciut gorsze czasy nie na ZX10 R.Wiec proponuje troche poczytac, poza tym 17 lat skonczylem juz jakis czas temu.Pozdrawiam,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.