Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

HELP.Panewka na korbowodzie-złe złożenie tłokĂłw??


dohan

Rekomendowane odpowiedzi

kumpel mia³ bardzo dziwny przypadek. sk³adano mu z serwisie on nowa cylindry po lekkiej regeneracji (szlif korozji itd.) z³ozono ze starymi t³okami i pierscieniami.Po odebraniu z serwisu moto z serwisu zrobil jakies 200-300km i nagle cos zacze³o w silniku strasznie stukac i pukac no i oczywiscie ledwno jecha³. Po krotkiej diagnozie w serwisie okaza³o sie (podobno) ze jest luŸna jedna panewka na korbowodzie PYTANIE: czy przyczyn¹ takiego nag³ego "zejœcia panewki" mog³o byÌ z³e z³o¿enie cylindrów i t³oków lub jakikolwiek b³¹d przy tym ??Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze napiszesz cos wiecej o hostorii tego motocykla bo jak piszesz o korozji na cylindrze to oznacza ze motocykl strasznie dlugo stal (chyba z jeziorze) Na dodatek kazdy mechanik wie ze tloki maja oznaczenie jak sie je zaklad i trzeba byc wyjatkowo niedouczonym zeby to zle zrobic.Poza tym jaki to jest motocykl R1, ZX6R czy moze Junak. Wedlug po prostu nie bylo samrowania na tym korbowodzie z jakies przyczyny i dlatego sie panewka zatarla. Mechanik sklada silnik na silikonie czy uszczelkach, umyl silnik i kanaly olejowe przed skladaniem, sprawdzi cisnienie w ukladzie smarowania ???????? Moze po prostu cos wpadlo do silnika przy skladaniu i zatkalo smok olejowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze napiszesz cos wiecej o hostorii tego motocykla bo jak piszesz o korozji na cylindrze to oznacza ze motocykl strasznie dlugo stal (chyba z jeziorze) Na dodatek kazdy mechanik wie ze tloki maja oznaczenie jak sie je zaklad i trzeba byc wyjatkowo niedouczonym zeby to zle
Motocykl miaÂł zmieniany blok z cylindrami (kupiony uzywany) i tÂłoki (kupione razem z tymi cylindrami), ale z racji iz chyba troche gdzies staly cylindry byly lekko skorodowane.StÂąd lekki szlif i regeneracja. Wymieniane byly bo wypadlo zabezpieczenie na sworzniu na jednym tloku, ale nie na tym co teraz panewka padla. Motocykl to zxr 750J. Jesli mozna to napiszcie jak takie oznaczenia na tlokach wygladaja chociaz nie wierze aby mechanik to pomylil bo to dosc dobry serwis, a nie jakis tam mechanik z podworka (ale wszystko mozliwe). Co do kanaÂłow smarowania to byly one przeglÂądane z uwagi na mozliwosc dostania sie resztek pierscieni z tloka lub owego zabezpieczenia ze sworznia do obiegu oleju. Zastanawia mnie tez co w takiej sytuacji mozna zrobic, bo o ile wiem to szlifĂłw sie nie robi w takich silnikach, a czy istnieje mozliwosc zrobienia tego w miare rzetelnie i jakie bylyby warunki zeby taka naprawa byla skuteczna? (nie mowiac oczywiscie o nowych czesciach :? )z gory wielkie dzieki za informacje.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok wymieniony,stary wal a panewki tez stare?  Jesli tak to sie nie dziwie ze pochodzil tylko przez 200km....
moze jakas konstruktywniejsza wypowiedz.jesli sie nie dziwisz to napisz dlaczego, bo mechanik (i to teoretycznie dobry) sie nie dziwiÂł, albo mnie niezle w chu**a robiÂł.jak mozesz to napisz mi co miaÂłeÂś na mysli pozdro :wink: [ Dodano: 29-06-05, 07:32 ]
moze jakas konstruktywniejsza wypowiedz
HEHEH chyba pisze siĂŞ "bardziej konstruktywna"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów mamy nastêpny temat wieszania psów na mechanikach.Abstrachuj¹c od tego konkretnego przypadku ze swoich wieloletnich doœwiadczeù wiem , ¿e najpierw klient p³acze klêcz¹c na kolanach o jak najtaùsz¹ naprawê i u¿ywanie starych uszczelek a po kilku dniach obrabia za plecami dupê mechanikowi ¿e zepsu³ jego ukochan¹ maszynê i okrad³ go z kasy. Zawsze jest winny mechanik. Ostatnio marudny kolo oskar¿y³ mnie o kradzie¿ benzyny, bo mie³ pe³ny bak a odebra³ z pustym.Szkoda s³ów.Mo¿e najpierw trochê samokrytyki a je¿eli faktycznie mechanik spartoli³ robotê to trzeba napisaÌ ¿e pan XXX z warsztatu YYY w mieœcie "zadupie "Ÿle naprawi³ mój ukochany motocykl.Bo pisanie o KIMŒ GDZIEŒ TAM nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest winny mechanik. Ostatnio marudny kolo oskarÂżyÂł mnie o kradzieÂż benzyny, bo mieÂł peÂłny bak a odebraÂł z pustym
no niestety stary, ale taka jest prawda. zawsze winny jest mechanik bo jesli sie podj¹³ roboty czegoœ to nie po to zeby potem powiedziec ze ja mowilem ze tak bedzie.Znam rzeczywiœcie dobrego mechanika, który w takich czy innych okolicznoœciach mówi, ¿e sie nie podejmuje robienia takiego czy innego remontu, b¹dŸ stawia tak¹ zaporow¹ cene ze na to samo wyszloby gdyby robic na nowych czesciach.Co do tematu to kto tu napisa³ ze obwinia sie mechaników? ja sie tylko pytam o ewentualn¹ przyczynê usterki. Inny - nie zwi¹zany zupe³nie ze spraw¹- mechanik powiedzia³ mi ze na takie remonty i tak nie ma gwarancji czy rêkojmi.Reasumuj¹c: - Jak sie mechanik za coœ bierze to po to zeby to zrobiÌ dobrze. Albo sie nie bierze wcale.- Moje cylindry (te kupione) by³y w dobrym stanie i nie widze przeciwskazaù zeby takie wymiany praktykowaÌ, chyba ze wszystkie sporty po 30-50 tyœ km zaczniemy z³omowaÌ bo naprawa na nowych czesciach na pewno przekroczy koszt motocykla.- Ja uzywam tylko nowych uszczelek, bo akurat wiem jakie to wbrew pozorom istotne. - Jak na razie to za wiele mi nie pomogliœcie w kwestii rozwi¹zania problemu hehe. moze otworzymy nowy temat: "naje¿dzamy na mechaników" :wink: (¿art)pozdrowionka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dohan, Wymiana blokow silnika nie jest taka prosta rzecza jak kiedys i nie kazdy o ty wie.Jezeli zmieniasz blok silnika musisz wiedziec w jakies jest "kalsyfikacji" (blok ma oznaczenie) to konfrontujesz z walem (ktory takze ma oznaczenia klasyfikacji) i maja te dane dobierasz nowe panewki. Jezeli Twoj mechanik tego nie zrobil to po prostu masz zle ustalony luz na panewka i nie ma sie czemu dziwic ze silnik nie chce pracowac lub stuka. Po prostu nie bylo smarowania.Oczywiscie nie jest to diagnoza ostateczna i jednoznaczna, takie wyciagam wnioski z wczesniejszej lektury.Tak przynajmniej powinno robic sie w Yamaha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dohan, Wymiana blokow silnika nie jest taka prosta rzecza jak kiedys i nie kazdy o ty wie.
Na prawde wielkie dziĂŞki. To sie nazywa prawdziwa pomoc i konkretna odpowiedz. Te informacje sÂą dla mnie bardzo waÂżne i bardzo pomocne. Jak cos wiecej bede wiedzial to napisze.pozdrowienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos tu krecisz  piszesz najpierw, ze przypadek dotyczy kolegi, a potem ze to byly Twoje cylindry itp
heheh :mrgreen: no po czĂŞÂści masz racje, ale w kwestii tej "pseudo dyskrecji" chodziÂło bardziej o mechanika ktory robil moto :wink: , niz o kupca bo zdecydowalem sie jednak na remont, 8) i sprzedawac to mi sie juz nie oplaca. Przynajmiej bede wiedzial co mam, a po za tym jak sie okazaÂło wcale nie jest tak tragicznie jesli chodzi o usterke :mrgreen: Co do pisania w trzeciej osobie to bylo to tak, ze nie chcialem po prostu nikomu (mechanikowi) robic zlej opinii :wink: jesli jeszcze nie byÂłem pewien przyczyny (bo tajemnica nie jest gdzie serwisuje) Ale ogolnie jakos o tym zapomnialem i tak wyszlo :mrgreen: Tak to bywa jak sie zabiera do pisania posta po paru browarkach wypitych z rozpaczy pozdrowionka. :wink: PS: ty byÂś coÂś
doradziÂł lepiej zamiast siĂŞ w detektywa bawiĂŚ hehe :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach tego typu zabezpieczenia nie wypadaj¹ same tak jak w WSK.Musia³ byÌ jakiœ konkretny powód.W takim przypadku silnik nadaje siê ko ca³kowitego demonta¿u i weryfikacji czêœci co z koleji wi¹¿e sie z spor¹ kas¹.Podejrzewam ¿e mia³ to byÌ tani remont i taki by³ a jak siê zakoùczy³ to sam wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to moze jakies ostrzezenie...co to za typ??  czy chodzi o zawodzie??
nie chodzi juz o nikogo bo okazaÂło siĂŞ po prostu Âże to nie jest wina mechanikĂłw (oczywiÂście na 99%) :wink: WinÂą raczej naleÂży obarczyĂŚ jak siĂŞ okazaÂło wczeÂśniejsze juÂż grzebanie w silniku (silikon) I TO JESZCZE W NIEMCACH :? , zdziwilem sie bo pojechaÂłem po moto do niemiec nie dla oszczednosci kasy tylko ze wzglĂŞdu na lepszy rzekomo stan... :| Po raz kolejny okazuje siĂŞ, ÂżeNIE NALEÂŻY NIKOGO POCHOPNIE OSÂĄDZAĂi dlatego moje pytanie brzmiaÂło:"czy przyczynÂą mogÂło byĂŚ...?" :wink: Co do mojego serwisowania to wstawiaÂłem juÂż ró¿ne motocykle do ró¿nych naszych czestochowskich "prawdziwych" mechanikĂłw i jeÂśli chodzi o te najpopularniejsze dotychczasowe serwisy to uwaÂżam, Âże:- chÂłopaki na zawodziu -tzw. "tytusy"- robiÂą rzetelnie, porzÂądnie i fachowo bo starajÂą siĂŞ wyrobiĂŚ sobie reputacjĂŞ (chociaÂż kiedyÂś nie dokrĂŞcili mi w ogĂłle kierownicy). minusem moze byc wrazenie ze brakuje im czasami doswiadczenia, ale po za jakimiÂś gruntownymi i specyficznymi remontami sÂą bardzo godni polecenia. dobra relacja ceny do jakoÂści :mrgreen: - serwis na rocha "suzuki-yamaha"... MechanikĂłw jest kilku i skala ich wiedzy i moÂżliwoÂści jest ró¿na, ceny wbrew pozorom czasem mile zaskakujÂą a ich g³ównÂą dewizÂą zdaje siĂŞ byĂŚ "NASZ KLIENT NASZ PAN" bardzo mile wspominam serwis u nich, bo nawet jak trzy razy zle zalozyli uszczelke to trzy razy ja zmienialu na swoj koszt. pare dni dluzej, ale motocykl byl po prostu zrobiony idealnie od A do Z (katowanie do konca sezonu i nic) i to za rozsÂądne pieniadze. 8) :!: - Generalnie jednak moim skromnym zdaniem jesli chodzi o doswiadczenie i wiedze to najlepszym mechanikiem w czestochowie jest Adam vel URKO. Czy to robiÂąc u niego moto czy tylko pytajÂąc o radĂŞ, wielokrotnie przekonaÂłem siĂŞ Âże ten goœÌ siĂŞ nigdy nie myli. ZNA SIĂ na prawdĂŞ, a nie Âściemnia jak niektĂłrzy . :wink: Niestety ogromnymi minusami Adasia sÂą czasami astronomiczne ceny, a przede wszystkim sÂłaba (czasem wrĂŞcz "olewajÂąca") relacja z klientem i wieczny brak czasu (interes siĂŞ krĂŞci). Jest jeszcze paru ale ciĂŞÂżko mi oceniĂŚ, bo robilem tylko drobiazgi u nich. :mrgreen: Ja nie chce oceniaĂŚ kto jest lepszy kto gorszy. KaÂżdy serwis ma jakieÂś plusy i minusy. Z doÂświadczenia jednak wiem, Âże w naszym maÂłym miescie trzeba siĂŞ dobrze zastanowiĂŚ: co chcemy robiĂŚ, jak chcemy robiĂŚ (patenty lub oryginaÂły itp..) i za ile chcemy robiĂŚ... :mrgreen: sie znowu rozpisaÂłem...(zdrĂłwko)pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.