dohan Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 kumpel miaÂł bardzo dziwny przypadek. skÂładano mu z serwisie on nowa cylindry po lekkiej regeneracji (szlif korozji itd.) zÂłozono ze starymi tÂłokami i pierscieniami.Po odebraniu z serwisu moto z serwisu zrobil jakies 200-300km i nagle cos zaczeÂło w silniku strasznie stukac i pukac no i oczywiscie ledwno jechaÂł. Po krotkiej diagnozie w serwisie okazaÂło sie (podobno) ze jest luÂźna jedna panewka na korbowodzie PYTANIE: czy przyczynÂą takiego nagÂłego "zejÂścia panewki" mogÂło byĂŚ zÂłe zÂłoÂżenie cylindrĂłw i tÂłokĂłw lub jakikolwiek b³¹d przy tym ??Z gĂłry dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sdmc Opublikowano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2005 Moze napiszesz cos wiecej o hostorii tego motocykla bo jak piszesz o korozji na cylindrze to oznacza ze motocykl strasznie dlugo stal (chyba z jeziorze) Na dodatek kazdy mechanik wie ze tloki maja oznaczenie jak sie je zaklad i trzeba byc wyjatkowo niedouczonym zeby to zle zrobic.Poza tym jaki to jest motocykl R1, ZX6R czy moze Junak. Wedlug po prostu nie bylo samrowania na tym korbowodzie z jakies przyczyny i dlatego sie panewka zatarla. Mechanik sklada silnik na silikonie czy uszczelkach, umyl silnik i kanaly olejowe przed skladaniem, sprawdzi cisnienie w ukladzie smarowania ???????? Moze po prostu cos wpadlo do silnika przy skladaniu i zatkalo smok olejowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dohan Opublikowano 28 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Moze napiszesz cos wiecej o hostorii tego motocykla bo jak piszesz o korozji na cylindrze to oznacza ze motocykl strasznie dlugo stal (chyba z jeziorze) Na dodatek kazdy mechanik wie ze tloki maja oznaczenie jak sie je zaklad i trzeba byc wyjatkowo niedouczonym zeby to zleMotocykl miaÂł zmieniany blok z cylindrami (kupiony uzywany) i tÂłoki (kupione razem z tymi cylindrami), ale z racji iz chyba troche gdzies staly cylindry byly lekko skorodowane.StÂąd lekki szlif i regeneracja. Wymieniane byly bo wypadlo zabezpieczenie na sworzniu na jednym tloku, ale nie na tym co teraz panewka padla. Motocykl to zxr 750J. Jesli mozna to napiszcie jak takie oznaczenia na tlokach wygladaja chociaz nie wierze aby mechanik to pomylil bo to dosc dobry serwis, a nie jakis tam mechanik z podworka (ale wszystko mozliwe). Co do kanaÂłow smarowania to byly one przeglÂądane z uwagi na mozliwosc dostania sie resztek pierscieni z tloka lub owego zabezpieczenia ze sworznia do obiegu oleju. Zastanawia mnie tez co w takiej sytuacji mozna zrobic, bo o ile wiem to szlifĂłw sie nie robi w takich silnikach, a czy istnieje mozliwosc zrobienia tego w miare rzetelnie i jakie bylyby warunki zeby taka naprawa byla skuteczna? (nie mowiac oczywiscie o nowych czesciach :? )z gory wielkie dzieki za informacje.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gixer Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Blok wymieniony,stary wal a panewki tez stare?Jesli tak to sie nie dziwie ze pochodzil tylko przez 200km.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulka Opublikowano 28 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 dohan...pozdrĂłw kolege niech sie trzyma!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dohan Opublikowano 28 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2005 Blok wymieniony,stary wal a panewki tez stare? Jesli tak to sie nie dziwie ze pochodzil tylko przez 200km....moze jakas konstruktywniejsza wypowiedz.jesli sie nie dziwisz to napisz dlaczego, bo mechanik (i to teoretycznie dobry) sie nie dziwiÂł, albo mnie niezle w chu**a robiÂł.jak mozesz to napisz mi co miaÂłeÂś na mysli pozdro :wink: [ Dodano: 29-06-05, 07:32 ]moze jakas konstruktywniejsza wypowiedzHEHEH chyba pisze siĂŞ "bardziej konstruktywna" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 I znĂłw mamy nastĂŞpny temat wieszania psĂłw na mechanikach.AbstrachujÂąc od tego konkretnego przypadku ze swoich wieloletnich doÂświadczeĂą wiem , Âże najpierw klient pÂłacze klĂŞczÂąc na kolanach o jak najtaĂąszÂą naprawĂŞ i uÂżywanie starych uszczelek a po kilku dniach obrabia za plecami dupĂŞ mechanikowi Âże zepsuÂł jego ukochanÂą maszynĂŞ i okradÂł go z kasy. Zawsze jest winny mechanik. Ostatnio marudny kolo oskarÂżyÂł mnie o kradzieÂż benzyny, bo mieÂł peÂłny bak a odebraÂł z pustym.Szkoda s³ów.MoÂże najpierw trochĂŞ samokrytyki a jeÂżeli faktycznie mechanik spartoliÂł robotĂŞ to trzeba napisaĂŚ Âże pan XXX z warsztatu YYY w mieÂście "zadupie "Âźle naprawiÂł mĂłj ukochany motocykl.Bo pisanie o KIMÂŚ GDZIEÂŚ TAM nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 Ja polecam Piotra to solidna firma, moto oddawaÂłem z kilkoma litrami paliwa a odebraÂłem z napeÂłnionym bakiem Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dohan Opublikowano 29 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2005 Zawsze jest winny mechanik. Ostatnio marudny kolo oskarÂżyÂł mnie o kradzieÂż benzyny, bo mieÂł peÂłny bak a odebraÂł z pustymno niestety stary, ale taka jest prawda. zawsze winny jest mechanik bo jesli sie podj¹³ roboty czegoÂś to nie po to zeby potem powiedziec ze ja mowilem ze tak bedzie.Znam rzeczywiÂście dobrego mechanika, ktĂłry w takich czy innych okolicznoÂściach mĂłwi, Âże sie nie podejmuje robienia takiego czy innego remontu, bÂądÂź stawia takÂą zaporowÂą cene ze na to samo wyszloby gdyby robic na nowych czesciach.Co do tematu to kto tu napisaÂł ze obwinia sie mechanikĂłw? ja sie tylko pytam o ewentualnÂą przyczynĂŞ usterki. Inny - nie zwiÂązany zupeÂłnie ze sprawÂą- mechanik powiedziaÂł mi ze na takie remonty i tak nie ma gwarancji czy rĂŞkojmi.ReasumujÂąc: - Jak sie mechanik za coÂś bierze to po to zeby to zrobiĂŚ dobrze. Albo sie nie bierze wcale.- Moje cylindry (te kupione) byÂły w dobrym stanie i nie widze przeciwskazaĂą zeby takie wymiany praktykowaĂŚ, chyba ze wszystkie sporty po 30-50 tyÂś km zaczniemy zÂłomowaĂŚ bo naprawa na nowych czesciach na pewno przekroczy koszt motocykla.- Ja uzywam tylko nowych uszczelek, bo akurat wiem jakie to wbrew pozorom istotne. - Jak na razie to za wiele mi nie pomogliÂście w kwestii rozwiÂązania problemu hehe. moze otworzymy nowy temat: "najeÂżdzamy na mechanikĂłw" :wink: (Âżart)pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sdmc Opublikowano 2 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2005 dohan, Wymiana blokow silnika nie jest taka prosta rzecza jak kiedys i nie kazdy o ty wie.Jezeli zmieniasz blok silnika musisz wiedziec w jakies jest "kalsyfikacji" (blok ma oznaczenie) to konfrontujesz z walem (ktory takze ma oznaczenia klasyfikacji) i maja te dane dobierasz nowe panewki. Jezeli Twoj mechanik tego nie zrobil to po prostu masz zle ustalony luz na panewka i nie ma sie czemu dziwic ze silnik nie chce pracowac lub stuka. Po prostu nie bylo smarowania.Oczywiscie nie jest to diagnoza ostateczna i jednoznaczna, takie wyciagam wnioski z wczesniejszej lektury.Tak przynajmniej powinno robic sie w Yamaha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dohan Opublikowano 3 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 dohan, Wymiana blokow silnika nie jest taka prosta rzecza jak kiedys i nie kazdy o ty wie.Na prawde wielkie dziĂŞki. To sie nazywa prawdziwa pomoc i konkretna odpowiedz. Te informacje sÂą dla mnie bardzo waÂżne i bardzo pomocne. Jak cos wiecej bede wiedzial to napisze.pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 3 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 dohan, cos tu krecisz piszesz najpierw, ze przypadek dotyczy kolegi, a potem ze to byly Twoje cylindry itp Hehe, pewnie sie boisz zeby tego potencjalny kupiec Kawy nie przeczytal :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dohan Opublikowano 3 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2005 cos tu krecisz piszesz najpierw, ze przypadek dotyczy kolegi, a potem ze to byly Twoje cylindry itpheheh :mrgreen: no po czĂŞÂści masz racje, ale w kwestii tej "pseudo dyskrecji" chodziÂło bardziej o mechanika ktory robil moto :wink: , niz o kupca bo zdecydowalem sie jednak na remont, 8) i sprzedawac to mi sie juz nie oplaca. Przynajmiej bede wiedzial co mam, a po za tym jak sie okazaÂło wcale nie jest tak tragicznie jesli chodzi o usterke :mrgreen: Co do pisania w trzeciej osobie to bylo to tak, ze nie chcialem po prostu nikomu (mechanikowi) robic zlej opinii :wink: jesli jeszcze nie byÂłem pewien przyczyny (bo tajemnica nie jest gdzie serwisuje) Ale ogolnie jakos o tym zapomnialem i tak wyszlo :mrgreen: Tak to bywa jak sie zabiera do pisania posta po paru browarkach wypitych z rozpaczy pozdrowionka. :wink: PS: ty byÂś coÂś doradziÂł lepiej zamiast siĂŞ w detektywa bawiĂŚ hehe :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 4 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2005 Heh, no wiesz co dohan, doradzilbym Ci jakbys jezdzil komarem albo WSKÂą, innch sprzetow nie rozbieralem :mrgreen: Ja jestem typem . ktory tylko jezdzi - nie reperuje Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 W silnikach tego typu zabezpieczenia nie wypadajÂą same tak jak w WSK.MusiaÂł byĂŚ jakiÂś konkretny powĂłd.W takim przypadku silnik nadaje siĂŞ ko caÂłkowitego demontaÂżu i weryfikacji czĂŞÂści co z koleji wi¹¿e sie z sporÂą kasÂą.Podejrzewam Âże miaÂł to byĂŚ tani remont i taki byÂł a jak siĂŞ zakoĂączyÂł to sam wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIMI Opublikowano 8 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2005 (bo tajemnica nie jest gdzie serwisuje)no to moze jakies ostrzezenie...co to za typ??czy chodzi o zawodzie?? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dohan Opublikowano 9 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2005 no to moze jakies ostrzezenie...co to za typ?? czy chodzi o zawodzie??nie chodzi juz o nikogo bo okazaÂło siĂŞ po prostu Âże to nie jest wina mechanikĂłw (oczywiÂście na 99%) :wink: WinÂą raczej naleÂży obarczyĂŚ jak siĂŞ okazaÂło wczeÂśniejsze juÂż grzebanie w silniku (silikon) I TO JESZCZE W NIEMCACH :? , zdziwilem sie bo pojechaÂłem po moto do niemiec nie dla oszczednosci kasy tylko ze wzglĂŞdu na lepszy rzekomo stan... :| Po raz kolejny okazuje siĂŞ, ÂżeNIE NALEÂŻY NIKOGO POCHOPNIE OSÂĄDZAĂi dlatego moje pytanie brzmiaÂło:"czy przyczynÂą mogÂło byĂŚ...?" :wink: Co do mojego serwisowania to wstawiaÂłem juÂż ró¿ne motocykle do ró¿nych naszych czestochowskich "prawdziwych" mechanikĂłw i jeÂśli chodzi o te najpopularniejsze dotychczasowe serwisy to uwaÂżam, Âże:- chÂłopaki na zawodziu -tzw. "tytusy"- robiÂą rzetelnie, porzÂądnie i fachowo bo starajÂą siĂŞ wyrobiĂŚ sobie reputacjĂŞ (chociaÂż kiedyÂś nie dokrĂŞcili mi w ogĂłle kierownicy). minusem moze byc wrazenie ze brakuje im czasami doswiadczenia, ale po za jakimiÂś gruntownymi i specyficznymi remontami sÂą bardzo godni polecenia. dobra relacja ceny do jakoÂści :mrgreen: - serwis na rocha "suzuki-yamaha"... MechanikĂłw jest kilku i skala ich wiedzy i moÂżliwoÂści jest ró¿na, ceny wbrew pozorom czasem mile zaskakujÂą a ich g³ównÂą dewizÂą zdaje siĂŞ byĂŚ "NASZ KLIENT NASZ PAN" bardzo mile wspominam serwis u nich, bo nawet jak trzy razy zle zalozyli uszczelke to trzy razy ja zmienialu na swoj koszt. pare dni dluzej, ale motocykl byl po prostu zrobiony idealnie od A do Z (katowanie do konca sezonu i nic) i to za rozsÂądne pieniadze. 8) :!: - Generalnie jednak moim skromnym zdaniem jesli chodzi o doswiadczenie i wiedze to najlepszym mechanikiem w czestochowie jest Adam vel URKO. Czy to robiÂąc u niego moto czy tylko pytajÂąc o radĂŞ, wielokrotnie przekonaÂłem siĂŞ Âże ten goœÌ siĂŞ nigdy nie myli. ZNA SIĂ na prawdĂŞ, a nie Âściemnia jak niektĂłrzy . :wink: Niestety ogromnymi minusami Adasia sÂą czasami astronomiczne ceny, a przede wszystkim sÂłaba (czasem wrĂŞcz "olewajÂąca") relacja z klientem i wieczny brak czasu (interes siĂŞ krĂŞci). Jest jeszcze paru ale ciĂŞÂżko mi oceniĂŚ, bo robilem tylko drobiazgi u nich. :mrgreen: Ja nie chce oceniaĂŚ kto jest lepszy kto gorszy. KaÂżdy serwis ma jakieÂś plusy i minusy. Z doÂświadczenia jednak wiem, Âże w naszym maÂłym miescie trzeba siĂŞ dobrze zastanowiĂŚ: co chcemy robiĂŚ, jak chcemy robiĂŚ (patenty lub oryginaÂły itp..) i za ile chcemy robiĂŚ... :mrgreen: sie znowu rozpisaÂłem...(zdrĂłwko)pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.