Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dwa komplety, ale GT. Bardzo sobie chwaliłem. Bardziej poręczne niż np. Scorpion Trail 2, ale przebiegi zdecydowanie niższe uzyskiwałem na GT.

Ogólnie jako wierny fan opon Pirelli od lat, w tym roku dopuściłem się zdrady na rzecz Continentali ?

A co do wagi, to FJR to juz raczej waga ciężka, bo chyba tam już o 300kg z płynami się ocierasz albo i ciut więcej ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Wicher napisał:

 

A co do wagi, to FJR to juz raczej waga ciężka, bo chyba tam już o 300kg z płynami się ocierasz albo i ciut więcej ?

 

Już się tłumaczę . Poprzedni motocykl to CBR 1000F i 270 kg . Do niego bym założył Pirelli Angel ST . Moja FJR to tylko 10 kg wiecej i aż 8 km mocniejsza. Dlatego wydaje mi sie że to średniak . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mototurysta napisał:

Już się tłumaczę . Poprzedni motocykl to CBR 1000F i 270 kg . Do niego bym założył Pirelli Angel ST . Moja FJR to tylko 10 kg wiecej i aż 8 km mocniejsza. Dlatego wydaje mi sie że to średniak . 

ST to opony jednoskładnikowe, nie założyłbym ich do takiego ciężkiego klocka jak CBR 1000F na kołkowym zawieszeniu, tak samo do FJR 1300(ale nie oznacza, to że nie można tego zrobić, i oczywiście ktoś może uważać inaczej). To dobre opony do motocykla 220 maksymalnie 250kg(można uznać to za średnią wagę). 
Z resztą chyba nawet producenci opon podają, ze np. Pirelli Scorpion Trail czy właśnie GT lub GT II, to opony do ciężkich turystyków albo turystycznych enduro typu GS, FJR, GTR, K1600GT czy np Triumph Trophy 1200 SE.
Takie opony jak GT, GT II mogą np. mieć wydłużony czas dogrzewania się, albo np. będą miały kłopoty z osiąganiem odpowiedniej temperatury roboczej w lżejszych motocyklach i np. w warunkach deszczu czy niższych temperatur. Oczywiście będzie grupa motocyklistów która tego w ogóle nie zauważy oraz taka która wychwyci to od razu.

Oczywiście każdy ma jakieś swoje własne kryteria wagowe i przemyślenia w tej materii ;) 
Dla mnie motocykl 250-290kg, to bardzo ciężki motocykl. Jeszcze jak ma duży rozstaw osi, i wysoko umieszczony środek ciężkości, to nieporęczny kloc.
Wszystko powyżej 300kg, to walec drogowy :)

Teraz myślę, żeby wskoczyć na coś o wadze 200-210 kg maks. Nie potrzebuję np. 150 koni mocy, ale coś co jest poręczne, lekkie, zwinne, żeby nie męczyło kierownika w kryzysie wieku średniego. Niska waga zrekompensuje w pewien sposób niedostatki mocy :D 
Nie uznaję, np. stwierdzeń, często powielanych przez podnieconych testerów, czy recenzentów, albo najaranych użytkowników, że motocykl waży 250-290 kg, ale jak ruszysz, to waga znika. Serioooo?? :)
Ok, pośmigaj tydzień np. po alpach czy innych górskich drogach, albo jakichkolwiek krętych, wróć i pogadamy :D

Oczywiście, to nie jest atak na ciebie, czy kogokolwiek z tego zacnego forum, albo narzucanie komuś moich poglądów. Raczej jakieś moje przemyślenia, czy próba nakłonienia innych do dyskusji ;) 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle obszernie i interesująco ? zazdroszczę takiego pisania . Jak w realu tyle gadasz to dobrze że nie wiem gdzie mieszkasz bo często opijał bym Cię z kawy ?           Co do tematu to może uda mi się coś konkretnego o tych oponach napisać bo tak się złożyło że ktoś kogo znam założył ST do FJR w tamtym tygodniu . Jako że nie będzie problemu pojeździć jego sprzętem to może będzie test porównawczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mototurysta napisał:

Jak zwykle obszernie i interesująco ? zazdroszczę takiego pisania . Jak w realu tyle gadasz to dobrze że nie wiem gdzie mieszkasz bo często opijał bym Cię z kawy ?           Co do tematu to może uda mi się coś konkretnego o tych oponach napisać bo tak się złożyło że ktoś kogo znam założył ST do FJR w tamtym tygodniu . Jako że nie będzie problemu pojeździć jego sprzętem to może będzie test porównawczy ?

Ja tak tylko na podstawie moich skromnych doświadczeń i tak naprawdę w realu nie jestem taki gadatliwy jeżeli chodzi o motocykle. Ogólnie, to nie  lubię rozprawiać o motocyklach :) 

Trochę "pirelek" zjeździłem na różnych motocyklach i w różnych okolicznościach przyrody. Ktoś może mieć zupełnie inne odczucia i doświadczenia oraz przebiegi stosownie do zakresu wykorzystania sprzętu i dynamiki jazdy. Ja jestem raczej spokojnym driverem, zawsze z nadwagą i nie umiem jeździć tak naprawdę. Może trzy wycieczki weekendowe w sezonie jadę solo.
Trzymam się od dłuższego czasu poglądu, że każda opona którą założę na swój motocykl, zazwyczaj jest lepsza ode mnie ;)
A np. co do Angeli, ale modelu GT. Założyłem drugi ich komplet, specjalnie na wyprawę do Hiszpanii i Portugalii(Ja, pasażer i dużo bagażu). Wytrzymały około 9 tys.km. Warunki różne. Zimno, ciepło, dużo autostrad,winkli w Andaluzji, ostrych asfaltów w Portugalii i mokrych dróg we Francji. Sprawdziły się świetnie, może za wyjątkiem wybierania nierówności, ale z kolei maszyna lepiej latała po równych i ostrych winklach, mam wrażenie,że to dobra opona na długie autostradowe przeloty. Nie idzie szybko "w kwadrat", ale trzeba pilnować ciśnienia(ja daje nieco więcej niż zaleca producent) Dobry bieżnik, nie miał tendencji do ząbkowania tyłu, jak np w Scorpionach.....Myślę, ze GT 2 są zapewne bardziej dopracowane, ale to tylko moje przypuszczenia.
Scorpion Trail 2(miałem dwa komplety). Zaliczyliśmy alpy, trochę wycieczek po Polsce i uznałem, że trzeba je dobić, więc pojechaliśmy do Chorwacji. Tak samo ja, pasażer i bagaż, i wyszło, ze zrobiły bodajże 15600km i jeszcze szacunek był, że może 2 tysiaki by jeszcze zrobiły. Świetne gumy w tej cenie, nie tak poręczne jak GT czy ST(mają nieco inny przekrój), ale do turystyki i na niewymagające ubite szutry, to można powiedzieć, że kapcie nie do zdarcia i w naprawde uczciwej kasie. Nie wiem co to za mieszanka, ale na tych oponach naprawdę czuje się pewnie na mokrej nawierzchni.
ST-ki np. użytkowane u mnie na Tigerze 1050(chyba 2 komplety i również zawsze we dwoje+bagaż) sprawowały się rewelacyjnie, głównie bałkany i to był czas, ze dużo jeździliśmy po Słowackich krętych drogach. Jak dla mnie stosunek jakość, cena, prowadzenie i zużycie, nie do pobicia.
Komplet ST-ków na K1200RS nie potrafił zrobić chyba 8 tys.km. W moim odczuciu to był za ciężki motocykl (296kg) na te gumy. Albo po prostu moja konfiguracja obciążeniowa była za dużym wyzwaniem dla tych opon na tym moto. Darły się niemożliwie szybko pod tym motocyklem,ale jeszcze podejrzewam,że to były czasy, kiedy jeździłem nieco bardziej "ambitnie" niż obecnie :) 
Aha, na bodajże trzy opony przednie modelu ST, dwie miałem wadliwe i musiałem wymieniać w ramach gwarancji.

Na kawę oczywiście zapraszam do Rudy Śląskiej. Muszę tylko nieco podszkolić się w tej dziedzinie ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W końcu udało mi się spędzić parę minut na motocyklu. Pierwsze wrażenie przyklejone do asfaltu ale każde koło żyje własnym życiem . Przód w miarę ok ale tył jakby chciał zrobić mniejszy łuk niż przód. Ok w końcu to nówki nie śmigane . O dziwo pomagało przyśpieszanie w zakręcie , ale na tyle mocne że nie w każdej sytuacji możliwe. Parę winkli później tył jak na koleinach . Jak by spadał z krawędzi , łagodny przejazd z jednego łuku w przeciwny dawał odczucie jak bym przejechał przez kabel pociągnięty wzdłuż drogi. Mam gdzie rozjeździć te opony to się nie poddaję , 30 km po takich łukach i zaczęły współpracować . Fjr prowadzi się jak po szynach , stabilnie i bezpośrednio reaguje na polecenia kierownicy . Może faktycznie potrzebują więcej czasu żeby się rozgrzać , może ja trochę zbyt zachowawczo do nich podszedłem i będąc przyzwyczajonym do poprzednich metzelerów z6 byłem zaskoczony przyczepnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja od zeszłego roku śmigam na Angelach GT 2 i jestem mega zadowolony. Na mokrym super się trzymają, w zimniejszych warunkach też dają radę. Ogólnie sezon przelatany a zużycia nie widać. Zarówno na dalszych wypadach jak i mieleniu winkli na słonnym sprawdziły się ekstra. Moto w miarę ciężkie bo prawie 260 kg tak więc opony trafione w dziesiątke. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

W tym sezonie udało mi się zrobić jakieś 9 kkm . Oponki w różnych warunkach przetestowane i jestem bardzo zadowolony 😀 Stabilne , motorek utrzymywał tor jazdy nawet w pełni załadowany i na drodze której sporo brakuje do tego by ją zaliczyć nawet do trzeciej kategorii . Hamowanie też niczego sobie , choć nie zdarzyło mi się hamować awaryjnie . Co do zużycia to nie mam się jak odnieść ( bo mam taki a nie inny styl jazdy )więc tylko napiszę że spokojnie drugie tyle przejadę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.