Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Wybór zestawu napędowego


Wosek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie. W związku z koniecznością wymiany zestawu napędowego w mojej suzie gsx 1250fa poszukuję jakiegoś dobrego zestawu za rozsądną cenę. Może ktoś podpowie co z jakiej firmy, jakieś doświadczenia. Ewentualnie może na forum jest jakiś sklep który coś mi zaproponuje lub jakiś serwis który zaproponuje mi kwotę zestawu z wymianą. Przyznam że mam ochotę spróbować wymiany sam ale nie posiadam ani zakuwarki ani nawet klucza dynamometrycznego i nie chciałbym czegoś spierdzielić więc troszkę się obawiam chodź nie wygląda to na bardzo trudną czynność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam łańcuchy  DID i zębatki sunstar. Sprzedają je w komplecie. Zakładałem 530VX do turystycznej jazdy i 530 ZVMX do „odkręcania”. 530VX po około 20000 kilometrów turystycznej jazdy zawsze miałem już lekko wyciągnięty a jego żywotność kończyła się w moim przypadku na 30-paru tysiącach kilometrów. Zębatki po takim przebiegu zawsze były już do wymiany, szczególnie na małej widać było zużycie. Z doświadczenia to powiem że DID ma tendencję do nierównomiernego wyciągania się i to było zawsze głównym powodem wymiany a nie koniec naciągu w motocyklu. Jeździłem też na zestawach RK ale kupowałem już motocykle z takimi zestawami więc ciężko coś powiedzieć o żywotności. Co do samego zakucia to potrzebujesz bardzo dobrej zakuwarki i do tego jest też potrzebna suwmiarka. Pin w skuwce musisz „rozbić” w stosunku do wymiaru bazowego o około 0,6mm. Bez jakościowej zakuwarki sam tego nie zrobisz. Co do innych marek łańcuchów się nie wypowiem bo nigdy nie stosowałem. Jak będziesz zamawiał zestaw napędowy to sklepy mają je dopasowane do odpowiednich modeli motocykli. Ewentualnie sprawdź dla pewności ilość ogniw z serwisówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście mogę polecić łańcuchy CZ, rewelacyjny stosunek cena/ jakość.

Najmocniejsza wersja SDZZ jest wytrzymalsza niż DID, tańsza, kolor złoty jest w standardzie.

U mnie w zzr 1400 mam nawinięte 34kkm i teraz zaczyna się nierówno wyciągać, spokojnie 1-2kkm jeszcze zrobię. 

Jedynym minusem jest jego dostępność w Polsce, obecnie jeden sklep na allegro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obecną chwilę mam jeszcze oryginalny zestaw napędowy od nowości. Dbam zawsze o dobry naciąg oraz od początku jest założona automatyczna olejarka scottoiler więc w moim przekonaniu prawie 43000 km na tym zestawie to dobry wynik. Ale dzisiaj jeszcze raz skontrolowałem zębatki ( są w moim przekonaniu w super stanie) i łańcuch który niestety jest wyciągnięty i w czasie wolniejszej jazdy daje o sobie znać. Czytam i oglądam różne opinie o zestawach napędowych i zastanawiam się nad RK i SuperSprox pytanie czy warto dopłacać. Niestety doświadczenie w tej kwestii mam małe bo pomimo kilku motocykli które wcześniej miałem tylko raz zmuszony byłem do wymiany napędu i po krótkim czasie trafiła mi się okazja na zakup innego motocykla więc niewiele na nim pojeździłem. Tyle pamiętam że łańcuch był DID w kolorze złotym a zębatki bodajże z JT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek zastanawiałem się nad wykonaniem tego samemu ale zgadzam się z Tobą że bez odpowiedniego sprzętu byłoby ciężko a boję się że mógłbym coś spierdzielić więc orientowałem się dzisiaj po okolicznych serwisach o koszt wymiany ( oscyluje pomiędzy 150-250 złotych ). Tak więc wolę chyba dać do dobrze ocenianego serwisu i mieć powiedzmy spokój.

Thrillco szukałem łańcucha SDZZ niestety nie znalazłem w takiej ilości ogniw jaką potrzebuje. ZZR 1400 to też kawał maszyny więc jeśli u Ciebie się sprawdził to myślę że u mnie tym bardziej. Ale tak jak pisałeś ciężko z dostępnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2021 o 21:42, Wosek napisał:

Piotrek zastanawiałem się nad wykonaniem tego samemu ale zgadzam się z Tobą że bez odpowiedniego sprzętu byłoby ciężko a boję się że mógłbym coś spierdzielić więc orientowałem się dzisiaj po okolicznych serwisach o koszt wymiany ( oscyluje pomiędzy 150-250 złotych ). Tak więc wolę chyba dać do dobrze ocenianego serwisu i mieć powiedzmy spokój.

Thrillco szukałem łańcucha SDZZ niestety nie znalazłem w takiej ilości ogniw jaką potrzebuje. ZZR 1400 to też kawał maszyny więc jeśli u Ciebie się sprawdził to myślę że u mnie tym bardziej. Ale tak jak pisałeś ciężko z dostępnością.

 

To chyba 118ogniw, to jest jedyny dystrybutor w PL

https://allegro.pl/oferta/lancuch-cz-x-ring-gold-530-sdzz-108-112-118-czeski-7722392878

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.