Walgav Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Witajcie, zastanawiam się nad wymianą fabrycznego układu wydechowego na, dedykowany do GS-a, kompletny układ firmy Remus - kolektory + tłumik i w toku drążenia tematu okazało się, że same kolektory nie posiadają homologacji EEC. Szukając informacji na temat tej homologacji nie udało mi się za dużo znaleźć (wszędzie gdzie szukałem była mowa o homologacji EWG), więc zapytałem się w Remusie o co chodzi i dostałem odpowiedź, że jest to homologacja dotycząca hałasu i działa w niektórych krajach, takich jak np. Niemcy lub Szwajcaria. Oznacza to, że mogę mieć problem z takim kolektorem, gdy zostanę złapany przez policję tych krajów. No właśnie, ale jak to jest w praktyce? Czy ktoś z forum ma jakieś doświadczenie w tym temacie? Może nawet ma tego typu sportowe kolektory w swoim motocyklu? Nie jest to jedyne pytanie, które mnie nurtuje, bo zostaje jeszcze kwestia przeglądów okresowych u nas w Polandii, czy taki układ wydechowy nie uniemożliwi przejścia takiego przeglądu? Szczerze to nie uśmiecha mi się coroczna wymiana całego układu przed przeglądem Jeśli ktoś coś mi wyjaśni w tym temacie to będę bardzo wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Pomieszałeś. EWG Europejska Wpólnota Gospodarcza, co po angielskiemu oznacza European Economic Community(EEC) , czyli mówisz o jednym i tym samym zagadnieniu/pojęciu, czyli o normach homologacyjnych dla ukladów wydechowych sygnowanych literą E. Jeżeli ten kolektor ma oznaczenie np. E14, to spełnia normy dotyczące hałasu i np pomiaru mocy oraz emisji spalin w Szwajcarii. Co do mandatów, to zależy gdzie i na kogo trafisz, ale raczej skończy się na mandacie, założysz db killera i polecisz dalej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walgav Opublikowano 27 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Dzięki Wicher za wyjaśnienie Poprosiłem Remusa o przesłanie kart katalogowych obu produktów więc sprawdze jakie mają oznaczenia "E", a orientujesz się może jak sprawa wygląda podczas przeglądu rocznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Wydech musi spełniać po prostu obowiązujące u nas normy emisji hałasu. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba dla silników powyżej 125ccm, jest to 96dB,w połowie zakresu obrotów silnika. Jeżeli układ wydechowy, o którym piszesz mieści się w tej wartości(z db killerem), to nie powinno być problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.