Jump to content

Recommended Posts

Cześć. 

Chłopaki szukom dla siebie moto. 1wsze moto. Jestech na etapie robienia kursu. 

 

Mom kilka zaznaczonych modeli którymi się intersuje. Może mam szczęście i wypowie sie kilku użytkowników tych modeli. Linki wkleje na koniec. 

Może jest ktoś z okolicy kto chciałby pomóc w wyborze i doborze pierwszego moto? 

Może ktoś tu z ekipy już miał okazję oglądać te z moich linków. Może zauważycie na samych zdjeciach że coś jest nie tak. Na co taki laik jak jo nie zwróci uwagi. 

Kolejnosc przypadkowa 

 

https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-motocykl-yamaha-xj-600-CID5-IDDH0Zm.html

https://www.olx.pl/oferta/yamaha-xj-xj6-abs-kat-a2-odblokowany-CID5-IDB7qSf.html

https://www.olx.pl/oferta/honda-hornet-pc41-cb600f-2010r-CID5-IDExJfA.html

https://www.olx.pl/oferta/kawasaki-er6n-2014-kat-a2-CID5-IDFipl7.html

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xj-6-ID6D8zhG.html

 

I takie pytanie ala offtopic czy ta honda

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-hornet-cb-600-ID6D8z16.html

Trzeba to rozumiec ze cena adekwatna do stanu? Ze moto z 2007 jest drozszy od tych z 2010 czy 2014. Czy mam se to porównać tak jakby kupowal multiple z 2014 i audi z 2005. Ze audi będzie drozsze. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

1wszy post nieaktualny. Zaby nie zakładc nowego zapytom o inno kwestia. 

 

Może mom trocha szczescia i jest tu na forum w promieniu nie wiem 20km od Bytomia jakis posiadacz XJ6N 2010-2014r coś tego typu, ewentualnie z750, chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia porownania z sprzedawanymi egzemplarzami a nie ma nic w pobliżu. Może mógłby mi ktoś pokozac na przykładzie swojego moto co i jak na co patrzec no i moglbych przy okazji sr siednac i zoboczyc czy mi pasuje 

 

Bylech zoboczyc er6n i cb650f i juz po 1wszych ogledzinach w moim zyciu nie majac o tym praktycznie żadnego pojęcia wiem że chca coś co mo 4gary, przyjemniejszy dźwięk mniejsze wibracje 

 

Pomoże ktos? 

Link to post
Share on other sites

Najśmieszniejsze jest to że kozdy tak radzi a nikt tak nie robi. Ci więcej 60% osób tak doradzających po zdaniu prawka kupiło litra 😃 w sporcie w dodatku bo uznali że turystyki sa dla dziadków 

 

Wiem że chcesz dobrze 👍🏻 rozważałem nawet 300 400 ale ten dźwięk mnie odstraszo 😃

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Mialem 30 lat przerwy z moto,

i kupilem kawasaki vulkan clasik800 i to bylo za mocne .

pierwsza moja jazda byla taka ze brame z zawiasami bym wyrwal gdyby byla zamknieta.

Ale kazdy robi jak uwaza.

 

Link to post
Share on other sites

Z całym szacunkiem.

Taki filmik mnie nie przekonuje.

Sama laska przyznała, że pierdyknęła. (dobrze że na torze)

Pamiętaj, że najgorszy moment, to ten, kiedy pomyślisz, że już umiesz jeździć.

Pierwszy sezon - wiesz że się uczysz

Drugi, już sobie zaczynasz pozwalać na więcej

Trzeci, to już mistrz kierownicy i tu właśnie trzeba uważać.

 

Link to post
Share on other sites

Mnie też nie. Sporo filmików na ten temat zoboczylech i powiem Ci że po 1wszej jezdzie 50km na h na mieście wydawało mi się za wartko jada 😃 także mom do tego respect i biera se to fest na spokojnie. Na placu rozpedzenie sie do 50km/h i ominiecie przeszkody mnie przerażo 🤣 także nie planuja zapierdalac po 150 w mieście 😃 na 💯 byda taki niedzielny kierowca na początku i byda se na spokojnie pyrkac. (wiem wiem kozdy tak godo) 

 

Zakup 600 barzyj spowodowany jest tym żeby po roku mi sie nie znudził ten motor. Chca go kupić i pojezdzic nim z 5-6 lot a nie zmieniać co roku. Więc musi to być o tyla uniwersalne w sensie pojemności i mocy żeby na spokojnie z 3 sezony szlifowac technika jazdy a potem np kolejne sezony 2-3 czerpać z tej maszyny przyjemność a kto wie jak sie okoze ze to byl trafiony zakup to może i dluzyj ze mną zostanie 😃

 

PS. A przeca litrarz nie mo znaczenia bo moga kupic litrowego turystyka o malej mocy np 70km i jezdzic nim na spokojnie a mozesz kupic 600 o mocy 150km. 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Gacek86 napisał:

PS. A przeca litrarz nie mo znaczenia bo moga kupic litrowego turystyka o malej mocy np 70km i jezdzic nim na spokojnie a mozesz kupic 600 o mocy 150km. 

Ale oprócz mocy, jest jeszcze moment obrotowy.

Link to post
Share on other sites

Klasyka - pierwsze moto nie może mieć 30 KM bo jak to wygląda 🙂 Bo wszyscy jeżdżą 80-120 KM i dają radę a żaden nie bierze małego na początek. Więc coś w tym jest, nie? Ano jest -prawda jest taka, że (prawie) każdy z nas popełnił na początku błąd. Zauważ, że wszyscy odradzamy Ci nawet mułowate wg dzisiejszych standardów XJ600 na początek. Bo my już wiemy, Ty jeszcze nie 🙂 Kupujemy odrobinę za mocne moto żeby się nie znudziło za szybko zamiast brać łatwe i lekkie moto żeby się NAUCZYĆ jeździć. W konsekwencji nauka trwa latami, wywalamy się po drodzę parę razy, ryzykujemy bez sensu życie i zdrowie a i tak na dobrą sprawę średnio ogarniamy. Każdy z nas zanim kupił pierwsze moto miał jakiś swój wymarzony sprzęt do którego wzdychał latami. I jak w końcu zarobił kasę na jego zakup to ciężko jest przyjąć do wiadomości że najpierw trzeba się nauczyć jeździć. A do nauki nie bierze się cięzkiego, mocnego motocykla. Jak sam powiedziałeś - nawet 50km/h na placu potrafi Cię przestraszyć więc nie potrzebujesz sprzętu co robi setkę w 5 sekund. Pyrkać można na każdym sprzęcie ale pytanie brzmi co to za jazda? Chodzi o opanowanie i nauczenie się panowania nad sprzętem w sytuacjach podbramkowych. A duża masa to potężnie utrudnia.

Wiem po sobie - zacząłem od fałki 650, potem przesiadka na rzędowe 600 bo tamten był za dziki a po dziesięciu latach wsiadłem na ninję 300 na torze i stwierdziłem, że po pierwsze to jest to co mi sprawia przyjemność a po drugie że nie umiem jeździć. A po trzecie że 15 lat mojego życia zmarnowałem. Jakbym zaczął od małego pierda to po pierwsze umiałbym jeździć teraz na motocyklu a po drugie jeździłbym czymś "poważnym". 

A poza tym - skąd wiesz, że taka 500-tka nie okaże się wszystkim czego potrzebujesz? Jesteś początkujący, nie wiesz co Ci przypasuje 🙂

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

No fakt nie wiem 😃 ale... 

 

Zakocholech sie w moto w ich dźwięku a nie w prędkości a tako 300 nie brzmi jak 600. 

 

Wiesz myśla że błędem jest obecne kategorie i to na jakim sprzęcie robi się prawo. Każdy twierdzi tak samo cały yt osoby ktore już latami jeżdżą na moto itd. Na prawde ZGADZAM SIĘ z tym wszystkim w 💯 %. 

 

Boli mnie osobiście to że skoro widzi każdy jak jest to czemu nikt z tym mic nie robi? Zamiast śmiesznych "5" różnych kategorii od AM do amzvd 🤣kończąc na A niech zrobia 3 kategorie. I 1wsze prawko niezaleznie od wieku powinno się robić właśnie na sprzetach do pojemnosci 400cm. Nie wazne czy masz 18 czy 38lat po 3 latach mozesz podejsc do 2giego egzaminu i zdać go na 600 i jezdzic każdym moto a 3 kategoria powinna być dla osób które chca jezdzic automatami i skuterami 😃

 

A obecnie co mamy? 18 latków którzy kupuja sprzety rejestrowane na A2 odblokowane o mocy 115 czy 150km to jest te ich super uporzadkowany system posiadania uprawnień na MOTO. kpina no debile w tym rządzie siedzą od lat. Kapuche zgarniaja ch..... Robią i jak ten system ma działać. Swego rodzaju absurd u młodego motocyklisty. Zdajesz prawko na A nie A2 czy tam A8 i chcesz jezdzic każdym moto bo po to robisz te uprawnienia. Wiadomo że żaden po zdaniu kat A nie kupi se 125 zeby szlifowac technikę pokonywania zakrętów i hamowania. I tak to trochę boli świadomość tego że ty chciolbys podejsc do tematu jak piszesz kupic se 300 abo 400 i pojezdic 3-4 lata i naucza sie szybciej i lepiej ale ta bariera tych kolegów i oczy na ciebie patrzacych.... 😔 Patrzcie se pizdzik kupil zamiast motora 🤣

 

Wszystko sprowadzo się do tego co piszecie wyżej że najgorszy jest etap kiedy zaczynosz uważać że umiesz już jezdzic wtedy dolazi do najwiekszej liczby wypadków. Mo sie ten etao juz na nauce jazdy. Kiedy to 1wszego dnia nie dowolech rady kresic kierownica i zrobić slalomu wolmego a nast juz jezdzilech jak instruktor 🤣 juz ci sie wydaje zd jestes zajebisty.... Są to jakieś etapy nauki którego na pewno nie omina jak każdy sek w tym żeby o tym pamiętać jak sie mo dla kogo żyć. 

 

Powiem jeszcze tak. Na dzień dzisiejszy predzej mom takie myśli że kupia w przyszłości jakiegoś turystyka niż sporta i tak potoczy się moja przygoda. Spokojno jazda w miłym towarzystwie przy okazji zwiedzanie ciekawych miejsc. 

 

Już spotykom na swojej drodze osoby które nie jeździły a już na etapie kursu kupują sporty r6 r1 cbr rr itp i nic mi do tego także chciolbych i licza na to że te trzeźwe podejscie do tematu zostanie ze mną na zawsze. Takim jestech kierowca samochodu osobowego. Przewiduja sytuacje na drodze obserwuja cale otoczenie przed i za pojazdem licza że tak samo będzie z moto. Ale skoro auto nie wyglado powaznie bo to focus w dieslu 🤣 to aby motor niech tak wyglado 🤣

 

I tak ida na ustepstwo bo chciolech kupic z750 abo fz8 albo z800 wszystko juz mo ponad 100km 😃 zrezygnowałem odpuściłem może kiedyś. To propos sprzętów do których wzdycham 😃 piękne maszyny jak dla mnie oczywiście. 

 

Victory a znom 2 osoby ktore jezdza już ponad 20 lot i jak to mówią robią to z głową i jeszcze nie leżały 

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Gacek86 napisał:

ale ta bariera tych kolegów i oczy na ciebie patrzacych.... 😔 Patrzcie se pizdzik kupil zamiast motora 🤣

To też klasyka, równie zła. Co koledzy powiedzą? Po pierwsze zmień kolegów (co to za koledzy którzy Tobą gardzą?), po drugie przestań się przejmować zdaniem innych ludzi w kwestii wyboru motocykla. Jeżeli im nie pasuje Twój wybór to jest ich problem a nie Twój, ani tym bardziej problem motocykla. Nie daj się 🙂

Za kilka lat nauczysz się ogarniać porządnie Moto, kupisz sobie co zechcesz i może się okazać że koledzy nie dają rady z Tobą latać bo jesteś za dobry...

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Gacek86 napisał:

No fakt nie wiem 😃 ale... 

 

Zakocholech sie w moto w ich dźwięku a nie w prędkości a tako 300 nie brzmi jak 600. 

 

Wiesz myśla że błędem jest obecne kategorie i to na jakim sprzęcie robi się prawo. Każdy twierdzi tak samo cały yt osoby ktore już latami jeżdżą na moto itd. Na prawde ZGADZAM SIĘ z tym wszystkim w 💯 %. 

 

Boli mnie osobiście to że skoro widzi każdy jak jest to czemu nikt z tym mic nie robi? Zamiast śmiesznych "5" różnych kategorii od AM do amzvd 🤣kończąc na A niech zrobia 3 kategorie. I 1wsze prawko niezaleznie od wieku powinno się robić właśnie na sprzetach do pojemnosci 400cm. Nie wazne czy masz 18 czy 38lat po 3 latach mozesz podejsc do 2giego egzaminu i zdać go na 600 i jezdzic każdym moto a 3 kategoria powinna być dla osób które chca jezdzic automatami i skuterami 😃

 

A obecnie co mamy? 18 latków którzy kupuja sprzety rejestrowane na A2 odblokowane o mocy 115 czy 150km to jest te ich super uporzadkowany system posiadania uprawnień na MOTO. kpina no debile w tym rządzie siedzą od lat. Kapuche zgarniaja ch..... Robią i jak ten system ma działać. Swego rodzaju absurd u młodego motocyklisty. Zdajesz prawko na A nie A2 czy tam A8 i chcesz jezdzic każdym moto bo po to robisz te uprawnienia. Wiadomo że żaden po zdaniu kat A nie kupi se 125 zeby szlifowac technikę pokonywania zakrętów i hamowania. I tak to trochę boli świadomość tego że ty chciolbys podejsc do tematu jak piszesz kupic se 300 abo 400 i pojezdic 3-4 lata i naucza sie szybciej i lepiej ale ta bariera tych kolegów i oczy na ciebie patrzacych.... 😔 Patrzcie se pizdzik kupil zamiast motora 🤣

 

Wszystko sprowadzo się do tego co piszecie wyżej że najgorszy jest etap kiedy zaczynosz uważać że umiesz już jezdzic wtedy dolazi do najwiekszej liczby wypadków. Mo sie ten etao juz na nauce jazdy. Kiedy to 1wszego dnia nie dowolech rady kresic kierownica i zrobić slalomu wolmego a nast juz jezdzilech jak instruktor 🤣 juz ci sie wydaje zd jestes zajebisty.... Są to jakieś etapy nauki którego na pewno nie omina jak każdy sek w tym żeby o tym pamiętać jak sie mo dla kogo żyć. 

 

Powiem jeszcze tak. Na dzień dzisiejszy predzej mom takie myśli że kupia w przyszłości jakiegoś turystyka niż sporta i tak potoczy się moja przygoda. Spokojno jazda w miłym towarzystwie przy okazji zwiedzanie ciekawych miejsc. 

 

Już spotykom na swojej drodze osoby które nie jeździły a już na etapie kursu kupują sporty r6 r1 cbr rr itp i nic mi do tego także chciolbych i licza na to że te trzeźwe podejscie do tematu zostanie ze mną na zawsze. Takim jestech kierowca samochodu osobowego. Przewiduja sytuacje na drodze obserwuja cale otoczenie przed i za pojazdem licza że tak samo będzie z moto. Ale skoro auto nie wyglado powaznie bo to focus w dieslu 🤣 to aby motor niech tak wyglado 🤣

 

I tak ida na ustepstwo bo chciolech kupic z750 abo fz8 albo z800 wszystko juz mo ponad 100km 😃 zrezygnowałem odpuściłem może kiedyś. To propos sprzętów do których wzdycham 😃 piękne maszyny jak dla mnie oczywiście. 

 

Victory a znom 2 osoby ktore jezdza już ponad 20 lot i jak to mówią robią to z głową i jeszcze nie leżały 

 

Link to post
Share on other sites

No coz tu mozna dodac.

wszyscy daja ci jakies rady,jakies informacje,spostrzezenia,przedstawiaja swoje obserwacje i doswiadczenia,

a ty zrobisz jak zechcesz.

Przeciez mozesz kupic HAYABUSE i jezdzc nastepnego dnia 300km/h,to jest twoja i tylko twoja decyzja (chyba ze zona powie inaczej)

;)

Sa tacy ktorzy nigdy nie przyznaja sie do bledow,

ja tez obojczyk zlamalem (5 lat temu) wyjezdzajac z parkingu,zadna predkosc,moj blad.

Powodzenia,jak juz bedziesz mial moto to daj znac ,moze razem gdzies na pierwsza wycieczke sie wybierzemy.

gdzie mieszkasz?

Link to post
Share on other sites

Na cidrach przy kościele 😃

No dom znać. Na prowdy doceniom to że kozdy chce dobrze i tak jak godom i z filmików obekrzanych na yt tyz mom masa takich wniosków i przemyśleń na temat mniejszej pojemności. Jednak ta kwestia to już chyba do mie zamknięty temat. 

 

Powiem jeszcze 1. Nawet na niektórych 600 wygladom ze wzgledu na swoj wzrost 188cm i waga 95kg jakbych siedziol na 125. Więc patrząc na to żeby mi sie siedziało komfortowo i żeby nie wyglądać jak na zabawce to powinienech kupic kawa versys 650 tako z 2016r fest mi sie podobo albo mt 07 tracer ale maszyny wyglądają na większe stąd myśli o tym żeby zacząć od zwyklego miejskiego nakeda 😃 ale kto wie może bydzie tak jak godocie może pojezdza i dopiero z czasem pojda ta sama drogą co wy wyciągając wnioski i ucząc się na własnych błędach. A może bydzie tak że ogarna i niebawem byda na jakims litrowym turystyku śmigać 😃 pożyjemy zobaczymy.... Dzięki za dobre rady i miłe słowo.... 

 

Link to post
Share on other sites

To jo Ci napisza inaczyj . Jak chcesz 600 4 cyl to tako kup , ale ..... Na piyrwszy moto kup coś taniego stare xj małego bandita itp . Ma to dwie zalety : 1 moto jest bardziej wymagające od kierowcy więc wymaga myślenia nie tylko w zakrętach . Nabierzesz trochę pokory do sprzętu i do siebie.2 Jak się wyglebisz to straty będą mniejsze 😎 Tak na prowda to piyrwszy motor i to jak postrzegosz jazda to dwie różne rzeczy . Czasym jest tak że podobo Ci sie coś i jak sie siedniesz to Suuuuper , ale jak sie karniesz tak 200 w jedna strona to sie okazuje że to niy to . Dużo ludzi właśnie dlatego zmiynio motor , niy z braku mocy czy za wolny ale właśnie że niy pasuje do stylu jazdy. Moim zdaniym ( ale to moje zdanie) najgorszy na 1 moto jest czopper-cruizer . Niy ważne ile moto mo koni ( pojemność ) ale sposób w jaki oddaje moment obrotowy (pojemność ) Może się okazać że tam gdzie duży silnik jedzie na spokojnie to mniejszy albo mu brak pary a po redukcji jest aaaaaaaaaadup  . Do nauki ważno jest waga moto , im mni tym lepij . Mo to tyż minusy np na autobanie jak wyprzedzosz tira to jest niezłe wachnięcie bo nagle sie traci opór powietrza . Jak kupisz to samo jeżdzynie z "głową" to za mało , trza sie ciągle uczyć . Stwierdzenie że bydzie jeździć wolno mo sie nijak do tego że mosz w zakręcie 70/h a tam stoi np auto . Niy ma synsu zastanawiać się "co ludzie powiedzą " moto mo być dla Ciebie i to Tobie mo sie dobrze jeździć . Z kolegami może być tak że kipisz mocniejszy sprzynt żeby sie niy smioli a po piyrwszy rajzie z nimi abo sie wyglebisz abo przyjedziesz łostatni i i tak bydziesz piz...a😉 Jak ktoś niy rozumi że sie uczysz to z nim niy jeździj. 

Link to post
Share on other sites

Gacek 86, rok tymu nad tym samym myślałem. U mnie padło na Hornet 600ccm (PC41), i jestem zadowolony. Doszedłem do wniosku, że - tak jak piszesz - nie będę zmieniał sprzętu co sezon lub dwa. Poza tym 4-cylindrowiec jest mega przyjazny, i da sie fajnie spokojnie jeździć, co na początku jest ważne, a jak chcesz posłuchać diabła, to jest czym się odepchnąć 😉.  U mnie na razie plan jest taki, że szykuję sie do zakupu kombi skórzanego i wybieram się na szkolenia na pitach lub podbnych małych sprzętach, żeby ogarnąć trochę te tzw "granice". Potem trzysetki, na jakimś mniejszym torze, a potem się zobaczy.   

Moga podjechać do Ciebie, jak chcesz się przymierzyć  i pogodać. 

Link to post
Share on other sites

No widza że momy do siebie rzut beretem. Czemu nie. Byłoby fajnie jak pogoda dopisze to chetnie bych sie spotkol w pn abo wtorek 😃

 

Co do tematu. Z tą wagą też rozumia ta zasada ze im lzejszy na poczatek tym lepszy. Problem w tym że tyz różne osoby różnie postrzegają ta waga bo ost ogladolech filmik kaj gosciu sie wypowiadol że motor mo zaledwie 200 kg i jest mega lekki latwy w manewrowaniu i super sprzetem na początek a 2gi ci powie ze 160 kg to lekki sprzęt a 220 ciężki. Granica tych kg ogólnie przy danej pojemności jest stosunkowo niewielkie. Najlzejsze chyba sa tryplaki 😃 co z tego że mi sie podobaja ale widza że to już sprzęt do barzyj ogarniętych w temacie i barzyj wymagających osób. Nacechowane na sportowo jazda. Więc nie dla mnie na start. Bo w zoden sposób nie wykorzystom ich możliwości. 

 

Zauwazylech tyz że waga zaczyno sie zmieniac w trakcie jazdy na danym moto 😃 juz tlumacza. 1 dnia włażąc na 650 przesiadajac sie z 250 myslolech se masakra to jest waga jak to mi sie wydupcy to tego nie dzwigna. Zdejmujac go ze stopki nie przepchom go po placu bo sie wyglebia razem z nim na bok 😃 a tera po kilku jazdach jakby nie że w ogóle ale już tego tak nie odczuwom i wydaje mi sie ta masa spoko. 

Link to post
Share on other sites

Ja swoją 500 jeździłem 7 lat i planowałem ją sprzedać tylko dla tego że chciałbym przejechać się gdzieś dalej a na to już była za mała i po godzinie jazdy bolała niemożebnie przy moim wzroście. Nigdy nie twierdziłem że mocy mi brakowało. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.