Jump to content
Sign in to follow this  
grzesiek_73

Licznik Yamaha XT

Recommended Posts

Kupiłem synowi pierwsze moto do nauki. Padło na Yamahę XT125x (enduro) z uszkodzonym licznikiem.

Myślałem, że da się naprawić, ale okazuje się, że już ktoś próbował naprawiać i najwidoczniej się poddał.

Teraz mam kilka wariantów - oddać specowi od naprawy liczników (może ktoś zna jakiegoś speca godnego polecenia) 

Używane bywają, ale są różne wersje ( 1-różne kostki, 2- jedne w  kilometrach, 3- inne w milach)

Dodatkowo nie wiem, czy w ogóle, jest to licznik z tego motocykla, a wolałbym w kilometrach, choć ten uszkodzony jest w milach.

Już się doczytałem, że liczniki te, palą się nagminnie, dlatego ciężko jest kupić używany (ceny ok 500-600zł) i nie bardzo wiadomo jaki.

Nowy to koszt ok 1200zł i tu pytanie, czy gdyby kupić nowy np. w kilometrach, a okazałoby się że moto jest w milach, to czy można go jakoś przeprogramować, żeby wszystko miało ręce i nogi?

No i jest jeszcze wyjście kupna licznika uniwersalnego (chyba najbardziej realne) ceny ok 150-250zł

Dokładnie mam taki jak w linku

https://www.cmsnl.com/products/speedometer-assy_3d6h350012/?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=lowerfunnel#.XtKvYzoza00

Jakieś sugestie?

Czy ktoś przerabiał liczniki uniwersalne?

(nie wiem czy jest sens kupna nowego, bo jak syn kiedyś (wcześniej lub później) pierdyknie gdzieś w terenie, to byłoby podwójnie szkoda ;))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licznik z linku powinien dać się przełączyć na km i odwrotnie. Jak moto do nauki to poszedł bym w stronę uniwersalnego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też poszedł bym w stronę zakupu tego uniwersalnego ale jednocześnie poszukał bym jakiegoś speca od elektroniki.

Musisz prawdopodobnie rozwiązać problem przebiegu, który jest teraz spisywany podczas przeglądu technicznego. Nie wiem jak ale sądzę, że każda stacja diagnostyczna to Ci wyjaśni; chyba, że ktoś z taką wiedzą może się wypowiedzieć na tym forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, mototurysta napisał:

Licznik z linku powinien dać się przełączyć na km i odwrotnie

Też tak myślałem, ale zwątpiłem, ponieważ MPH jest nadrukowane na szybce.

W wersji europejskiej "kontynentalnej" symbol "km/h" jest wyświetlany obok prędkościomierza.

W tym liczniku, podobno można zmieniać rozmiar kół, cross (większe) / supermoto (mniejsze) i niby km na mph - ale wtedy pytanie - dlaczego jest nadruk na szybce?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, grzesiek_73 napisał:

ponieważ MPH jest nadrukowane na szybce ....

.... to możesz mieć problem z przeglądem technicznym, bo licznik w Polsce musi pokazywać km/h, więc ostatecznie nie wiem czy jest sens go naprawiać.

Chyba w tym przypadku najrozsądniej będzie wstawić uniwersalny a czy będzie faktycznie wskazywać mile czy kilometry to tego podczas przeglądu Ci nie sprawdzą; ważne aby było "km/h" na wyświetlaczu. Później pozostanie jednie sprawdzić jadąc wspólnie czy wskazuje prawidło czy znacznie odbiega od faktycznej prędkości.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specjaliści od liczników są w Żorach albo w Kato, do którego chcesz namiar ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojadę jutro autkiem na przegląd (bo się kończy) i zabiorę licznik ze sobą.

Pokaże i popytam jak to w praktyce wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, accord napisał:

Specjaliści od liczników są w Żorach albo w Kato, do którego chcesz namiar ?

Do obu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.05.2020 o 20:44, MikiZ75 napisał:

to możesz mieć problem z przeglądem technicznym, bo licznik w Polsce musi pokazywać km/h, więc ostatecznie nie wiem czy jest sens go naprawiać.

Więc tak:

Byłem na "stacji okręgowej" i diagnosta powiedział, że wpisują, to co licznik pokazuje - jeśli jest w milach , to wpisują w milach - nie ma żadnego problemu.

Powiedział, że jak da się naprawić, to będzie wszystko w porządku.

Jeśli się nie da naprawić, to mogę wymienić, na inny, nie musi być oryginalny, tylko muszę przyjechać na przegląd - koszt 50zł

Spisują moje dane i chyba wypisuje jakieś oświadczenie.

Tak czy inaczej z ich strony nie ma żadnego problemu.

Problem jest wtedy, gdy nie zgłosi się wymiany.

Jeśli naprawa okaże się nie możliwa, to widziałem liczniki firmy "KOSO" 

Mają sporo funkcji, nie są całkiem tanie, ale może nie palą się tak nagminnie, jak te oryginalne, montowane w Yamahach XT, DT i innych.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, grzesiek_73 napisał:

Byłem na "stacji okręgowej" i diagnosta powiedział, że wpisują, to co licznik pokazuje - jeśli jest w milach , to wpisują w milach - nie ma żadnego problemu.

Już po napisaniu w niedzielę uświadomiłem sobie, że powinienem napisać PRĘDKOŚCIOMIERZ.

Stan licznika faktycznie wprowadzają w zależności od tego co jest a nawet mogą przeliczyć i wprowadzić w km chociaż licznik jest w milach (po poprzedniemu właścicielowi GL-a tak wprowadzili) ale przynajmniej diagnosta, który ostatnio mi kontrolował motocykle (oba mają w milach) sprawdzał czy wskazanie prędkościomierza jest w km/h - to miałem na myśli.

MPH to prędkość w milach (mile per hour) i tu może być problem ale sugeruję to jedynie na podstawie mojego ostatniego diagnosty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, MikiZ75 napisał:

MPH to prędkość w milach (mile per hour) i tu może być problem ale sugeruję to jedynie na podstawie mojego ostatniego diagnosty.

MPH- wiem co to znaczy :)

No właśnie to jest irytujące, że co stacja, a nawet co diagnosta, to inna interpretacja (prawie jak w urzędach skarbowych:rolleyes:)

Ale sprawa z moim licznikiem się wyjaśniła. 

Licznik był już wcześniej naprawiany, jakimiś zamiennikami i niestety, jest uszkodzony procesor.😢

Jest możliwość wymiany, ale potrzebny jest drugi, taki sam licznik np. z uszkodzonym wyświetlaczem - nie wykonalne.

Więc, pozostaje licznik uniwersalny (w kilometrach na godzinę - km/h :) )

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to się wyjaśniło...

a co do diagnostów to zgadzam się; teraz znalazłem w miarę sympatycznego i do pogadania. Ale tam gdzie jeździłem autem to w zeszłym roku widziałem jak podziękowali komuś na moto z USA; prawdopodobnie przez reflektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak - mam licznik, niby ma homologację, ale nie jestem pewien czego :wacko: - muszę go pokazać diagnoście 

Kilka pytań do tych, którzy dobrze się czują "w kabelkach"

Nowy licznik, ma czujnik prędkości indukcyjny (oryginał, również pobierał sygnał z przedniego koła)

Czy mogę wykorzystać oryginalny czujnik? (chyba kolory kabli są takie same)

Czy te czujniki potrzebują magnesu? (bo w zestawie takowego nie ma)

I nie bardzo wiem, skąd wziąć obroty silnika (bo na schemacie xt niedowidzę)

Jakieś sugestie? 

Zrzut ekranu (9).png

xt125_schemat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zaczyna się zdania od "więc". :P:D

Chyba że przy elektryce można bo ja się na tym nie znam. :ph34r:

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, accord napisał:

Nie zaczyna się zdania od "więc". :P:D

Chyba że przy elektryce można bo ja się na tym nie znam. :ph34r:

 

Wiem,wiem, ale czasem lubiem;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam sobie musiałem odpowiedzieć na wiele pytań :rolleyes:

Obroty silnika wziąłem, najprostszym sposobem (niestety nie oryginalny sygnał) podpinając się po cewkę, dołączonym do zestawu "bajpasem"

Czujnik prędkości, też wymieniłem, na dołączony do licznika (z trzema magnesami) - dalej nie jestem pewien czy była taka konieczność, ale nie chciałem ryzykować uszkodzenia nowego licznika, gdyby okazało się, że potrzebują do pracy innego napięcia.

Kontrolkę "luzu" podłączyłem dodatkowym, bezpośrednim kabelkiem z czujnika do licznika (oryginał chyba szedł przez kompa).

Z kontrolką paliwa, też mi trochę zeszło - na Forum Motocyklistów (ogólnopolskim) znalazłem prawie taki sam przypadek -Yamaha  XT125 i licznik KOSO  RX2N

i tam chłopak, gdy miał pełny bak, to świeciła mu rezerwa a jak pusty, to pokazywało mu pełny i rozwiązaniem u niego było domontowanie przekaźnika.

U mnie, też było dziwnie, ale inaczej, bo jak było pusto, to pokazywał pełno, ale jak było pełno to nie wykrywał paliwa w ogóle.

Zrobiłem i podłączyłem taki przekaźnik, ale i on nie wiele zmienił - ręce mi opadły

W akcie desperacji, zacząłem zmieniać ustawienia licznika i było tam jedno ustawienie, którego nie było w instrukcji i jak już wszystkie opcje ustawień wzięły w łeb, to ustawiłem, to czego nie wiedziałem i zadziałało.

Jest paliwo - nic nie pokazuje

Dochodzi do rezerwy - zapala się rezerwa.

Jest normalnie, a jaka radość :)

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.