krzysztof_4 Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Witam. Ostatnio mam problem z odczytem temperatury płynu. Zamiast temperatury cały czas wyświetlały się dwie kreski "--". Nie udało mi się znaleźć mechanika który w rozsądnym terminie byłby mi w stanie to zrobić więc postanowiłem trochę sam pogrzebać. W instrukcji wyczytałem że problemem może być czujnik wody (w hondzie nazywa się to czujnik ECT) prze termostacie. Udało mi się do niego dostać. Odkręciłem termostat i wykręciłem czujnik. Zwarłem dwa przewody jak w instrukcji i ukazał się odczyć 132 stop. C. Czyli dobrze. Piszą że to wtedy zapsuty czujnik ECT. Ale jak go włożyłem do garnczka z wrzątkiem to temperatura też była odczytywana. Więc tak jakby czujnik też był dobry. Ale co ciekawe w termostacie, w tych wężach doprowadzających było sucho. Czy tam przy zimnym silniku powinien być płyn ? Może cały układ jest mocno zapowietrzony ? I czujnik nie styka się z płynem i dlatego nie mierze temperatury ? Jak to ma wyglądać ? W zbiorniczku widzę płyn chłodniczy ale poniżej normy. A może mi ktoś powiedzieć do czego są takie dwa wężyki (zrobiłem zdjęcie) na spodzie motocykla. One odprowadzają nadmiar płynu przy dużym rozgrzaniu ? Widziałem ostatnio że z nich kapało więc może przegrzałem motocykl i jego jest teraz za mało ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikiZ75 Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Nie wiem gdzie dokładnie umiejscowiony jest wspomniany przez Ciebie czujnik temperatury ale mogę podejrzewać, że standardowo na tych grubych przewodach gumowych np. między chłodnicą a pompą. Skoro ma mierzyć temperaturę płynu chłodzącego to na pewno powinien być w tym płynie zanurzony. Skoro sprawdziłeś przewody robiąc zworkę i sam czujnik a jednocześnie sam przyznałeś, że jest sucho i płynu masz poniżej min. Przede wszystkimi uzupełnij płyn a swoją drogą coś też same przewody mogło zatkać; jakiś śmieć. Te dwa wężyki to tzw. deflegmatory do odprowadzania tego czego za dużo. Jeden może być ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego a drugi np. z dna komory filtra powietrza. Tymi wężykami nie masz się co przejmować, jeśli coś kapie to dobrze ....no może nie zupełnie dobrze ale to takie "bezpieczniki", żeby nie wykipiało w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_4 Opublikowano 3 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Dzięki za odpowiedź. Czujnik temperatury w Trampku jest wkręcany w termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek. Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Z tych wężyków nie powinno nic kapać ani się lać. Jeżeli przy mocnym nagrzaniu motocykla cieknie z tego płyn chłodniczy to znaczy że się gotuje. Przyczyny mogą być różne. Ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu, wymiany płynu chłodniczego, i odpowietrzenia układu. Sama chłodnica też może być w środku zamulona więc trzeba by sprawdzić drożność. Płyn chłodniczy najlepiej wlać z możliwie dużą temperaturą wrzenia. Osobiście leję prestone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztof_4 Opublikowano 3 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Dzięki. Chyba już wiem co jest. Odkręciłem ten korek spustowy od płynu chłodniczego i wykapało może z pół szklanki. A powodem braku jest rozerwany jeden z węży gdzie ta woda krąży na spodzie motocykla. Czy mogło się coś stać silnikowi jak przejechało się z 15-20 km bez płynu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANVIELD Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Nie powinno, bo mniemam ze nie pałowałes motocykla a olej także spełnił role chłodząc silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.