Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Transalp 700 - Układ chłodzenia


krzysztof_4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio mam problem z odczytem temperatury płynu. Zamiast temperatury cały czas wyświetlały się dwie kreski "--".
Nie udało mi się znaleźć mechanika który w rozsądnym terminie byłby mi w stanie to zrobić więc postanowiłem trochę sam pogrzebać.

W instrukcji wyczytałem że problemem może być czujnik wody (w hondzie nazywa się to czujnik ECT) prze termostacie.
Udało mi się do niego dostać. Odkręciłem termostat i wykręciłem czujnik. Zwarłem dwa przewody jak w instrukcji i ukazał się odczyć 132 stop. C. Czyli dobrze. Piszą że to wtedy zapsuty czujnik ECT. Ale jak go włożyłem do garnczka z wrzątkiem to temperatura też była odczytywana. Więc tak jakby czujnik też był dobry.


Ale co ciekawe w termostacie, w tych wężach doprowadzających było sucho. Czy tam przy zimnym silniku powinien być płyn ? Może cały układ jest mocno zapowietrzony ?
I czujnik nie styka się z płynem i dlatego nie mierze temperatury ? Jak to ma wyglądać ?

W zbiorniczku widzę płyn chłodniczy ale poniżej normy.

A może mi ktoś powiedzieć do czego są takie dwa wężyki (zrobiłem zdjęcie) na spodzie motocykla. One odprowadzają nadmiar płynu przy dużym rozgrzaniu ? Widziałem ostatnio że z nich kapało więc może przegrzałem motocykl i jego jest teraz za mało ?

Pozdrawiam.

w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie dokładnie umiejscowiony jest wspomniany przez Ciebie czujnik temperatury ale mogę podejrzewać, że standardowo na tych grubych przewodach gumowych np. między chłodnicą a pompą. Skoro ma mierzyć temperaturę płynu chłodzącego to na pewno powinien być w tym płynie zanurzony. Skoro sprawdziłeś przewody robiąc zworkę i sam czujnik a jednocześnie sam przyznałeś, że jest sucho i płynu masz poniżej min. Przede wszystkimi uzupełnij płyn a swoją drogą coś też same przewody mogło zatkać; jakiś śmieć.

Te dwa wężyki to tzw. deflegmatory do odprowadzania tego czego za dużo. Jeden może być ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego a drugi np. z dna komory filtra powietrza. Tymi wężykami nie masz się co przejmować, jeśli coś kapie to dobrze ;)  ....no może nie zupełnie dobrze ale to takie "bezpieczniki", żeby nie wykipiało w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych wężyków nie powinno nic kapać ani się lać. Jeżeli przy mocnym nagrzaniu motocykla cieknie z tego płyn chłodniczy to znaczy że się gotuje. Przyczyny mogą być różne. Ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu, wymiany płynu chłodniczego, i odpowietrzenia układu. Sama chłodnica też może być w środku zamulona więc trzeba by sprawdzić drożność. Płyn chłodniczy najlepiej wlać z możliwie dużą temperaturą wrzenia. Osobiście leję prestone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Chyba już wiem co jest. Odkręciłem ten korek spustowy od płynu chłodniczego i wykapało może z pół szklanki. :) A powodem braku jest rozerwany jeden z węży gdzie ta woda krąży na spodzie motocykla.

Czy mogło się coś stać silnikowi jak przejechało się z 15-20 km bez płynu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.