Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Rekomendowane odpowiedzi

Stosunek jakość cena, niepokonany wydaje mi się Pirelli Angel ST. Mam za sobą cztery komplety. Ich jedyny minus jest taki, że nie są to opony na długie autostradowe przeloty(jednoskładnikowe). Chyba trudno o bardziej wartościową oponę w małym budżecie, oferującą bardzo dobre właściwości trakcyjne i niezłą trwałość.
Podobne do Angelów, za dobre pieniądze  są Metzeler Z8 Interact.
Na sezon 2020 założyłem Metzeler Roadtec 01. Zobaczymy co sobą reprezentują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Metzelery Z8, Roadtec 01 i nie miałem do nich zastrzeżeń. Polecam też Roadtec Z6 które miałem założone m.in. na FZS600 czyli poprzedniku FZ6. Opony starsze modelowo ale bardzo dobre. Ponieważ to już model sprzed kilku lat to ceny są przystępne. Używałem też Pirelli Diablo Corsa i też spisywały się świetnie. Przy zakupie opon zwróć uwagę na przeznaczenie opony. Producenci takie same modele przeznaczają do motocykli mniejszych i ciężkich turystyków. Z zewnątrz niczym się nie różnią, ale konstrukcja jest nieco inna i te do turystyków mogą nieco gorzej sprawdzać się w lżejszych motocyklach jak FZ6. Metzeler opony do ciężkich motocykli oznacza dodatkowo literami HWM a Pirelli GT. Przed zakupem poczytaj sobie testy opon na internecie, to może być pomocne przy wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat opon, jest szeroko opisywany w prasie motoryzacyjnej.

Opony dzielą się przede wszystkim na bieżnik, mieszankę z której zostały wykonane (może to być miękka lub twarda - a co za tym idzie może cechować się różnymi właściwościami).

Nie bez znaczenia jest również taki czynnik jak indeks prędkości, który mówi w dużym skrócie z jaką prędkością można jeździć na danej oponie.

Na http://rajdpaluk.com/baza-wiedzy-motoryzacyjnej/opony-letnie-sredniej-klasy-co-warto-o-nich-wiedziec/

ogólny zarys tego czym powinna się charakteryzować średniej klasy opona letnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Siemka. Również stoję przed dylematem zakupu opon. Dylemacik pomiędzy Pirelli Angel GT 2 a Metzeler Roadtec Z8 Interact. Moto dość ciężkie bo samo w sobie 260 kg ( Suzuki GSX 1250FA ). Jakieś opinie, sugestie a może jeszcze jakieś inne Was przekonały???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast Interactów, chcąc pozostać w stajni Metzelera wziąłbym jednak model Roadtec 01. Moim zdaniem to lepsze opony na zróżnicowane warunki drogowe, dla zrównoważonego jeźdźca ;)

Angele GT2, jakoś niespecjalnie wybiły się w segmencie opon gran tourismo. Nie wiem jaka jest różnica w cenie w stosunku do pierwszej wersji GT, ale jeżeli wyczuwalna, to zostałbym przy GT(miałem je w Crosstourerze 1200 i chodziły fajnie). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mototurysta napisał:

Na pirelkach jakoś nie zwracałem uwagi na to czy słońce czy deszcz a na metzelerach na mokrym .... no muszę uważać .

Coś w tym jest. Metzelery, zwłaszcza modele z segmentu sport-tourist, zawsze były nieco ganione za właściwości na mokrym i chyba dlatego wypuszczony został model Roadtec 01, ale czy to była jakaś rewolucja, nie wiem..... 

Ogólnie, wydaje mi się, że wśród głównych graczy w branży oponiarskiej chyba nie ma słabeuszy. 

Być może w segmencie sport, lub pośród użytkowników preferujących ostrzejszy styl jazdy wychodzą jakieś niuanse, ale u spokojniejszych użytkowników może być już inaczej. 

Oprócz tego, na nawierzchni publicznej, jest zbyt dużo "przypadków", które mogą zaważyć na ocenie danej opony. Oprócz tego kontrola ciśnienia i odpowiednia regulacja zawiasu, to nie u wszystkich norma ;)

Ja też lubię opony Pirelli. Teraz kończę Scorpion Trail 2. Bardzo dobra opona, ale np.bardzo źle zachowyje się, na takich smołowanych połączeniach, czy łatach. Oprócz tego, wszystko jest tip top i chyba wejdę w kolejny komplet..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sportach metzelery mega mi się sprawdzały w sensie szybko uciekały bieżnikowo ale super się śmigało. Wiadome że na mokrym nie były idealne ale na suchym bajka. Jak narazie jeśli chodzi o opony powiedzmy bardziej turystyczne mam za malutkie doświadczenie. Latałem na pirelli diablostrada i opona nie powalała, w moim przekonaniu nie dawała zbytniej pewności - często zdarzały się uślizgi. Obecnie na tym motorze mam założone Michellin Pilot Power 3 i wrażenia są super jednakże no nie jest to oponka turystyczna i wiadomo na niezbyt długo starczyła chodź jeśli chodzi o jazdę w deszczu to uważam że jest kapitalna. Niestety jak narazie niezbyt duża jest dostępność opon które typowałem z tego rocznika na czym by mi zależało. Wyszukałem oferty Michellin Pilot Road 5 GT i Dunlop Roadsmart 3 w moim rozmiarze i znowu wróciłem do punktu wyjścia. Chyliłem się w kierunku Angel GT 2 bo mega dobre oceny słyszałem ale jak narazie nie udało mi się ich znaleźć z tego roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już prostuję bo może faktycznie nie jasno to napisałem . Pirelki prowadzą mi się dobrze na suchym a jak wjadę na mokre to jest tylko trochę gorzej . Metzelery na suchym może trochę lepiej niż Pirelli ale na mokrym dużo gorzej . Jako że napisałeś do jakiego moto to założyłem ( może błędnie ) że jazda będzie raczej turystyczna ? a wtedy różna pogoda na trasie jest a fajnie jak nie trzeba za bardzo zmieniać  stylu jazdy. Po za tym lepiej jak opona wcześnie sygnalizuje delikatnym uślizgiem że to już za szybko niż do samego końca trzyma a potem łubudubu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam Metzeler-y.

Do ciężkich motocykli moim zdaniem najlepsze chociaż nie mają zbyt dobrych ocen; zapewne przez słabe wyniki na mokrym. Obecnie ME 888 MARATHON™ ULTRA mam przód i tył w GL-u i na przodzie Venture ME 880. W przypadku GL-a trochę twarde ale po rozgrzaniu na suchym trzymają rewelacyjnie. Przy ruszaniu na mokrym nie jednokrotnie zrywała przyczepność więc coś w tym jest i na mokrym nie szaleję. Za to są wytrzymać dużo kilometrów.

Na tyle Venture mam Michelin ale jakoś tak nie do końca ... no bo chyba jednak mam ulubioną markę i też na M ;)

Wcześniej Dunlop; dwie sztuki dostały rozstępów na bieżniku; nie polecam do ciężkich maszyn.

Kiedyś miałem Bridgestone przy CBR1100 - kleiła się rewelacyjnie ale też szybko się zużywała (bez palenia).

Przed zakupem nowej opony rozglądałem się jeszcze za AVON COBRA. Mają bardzo dobre opinie i bardzo ładny bieżnik ale w dużo lepszej cenie znalazłem 2-letniego Metzeler-a więc się długo nie zastanawiałem; może następna będzie COBRA. Nie wiem jak przy sportowych moto ale dla ciężkich maszyn wypadają rewelacyjnie; chyba, że ktoś zapłacił za reklamę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2021 o 11:56, Wosek napisał:

Siemka. Również stoję przed dylematem zakupu opon. Dylemacik pomiędzy Pirelli Angel GT 2 a Metzeler Roadtec Z8 Interact. Moto dość ciężkie bo samo w sobie 260 kg ( Suzuki GSX 1250FA ). Jakieś opinie, sugestie a może jeszcze jakieś inne Was przekonały???

W ponizszym linku masz wszystkie opony jakie sa dedykowane  do twojego motorka.Ja powiedzial bym Pirelli Angel GT II .Dobrze trzymia na suchym i mokrym , a i zywotnosc ich jest dluuuuuga , oczywiscie przy normalnym odkreceniu manetki gazu ;)

https://www.mopedreifen.de/Motorrad/SUZUKI/GSX+1250+FA.html?id=1749

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Ciężko jest wybrać bo tak szczerze marki o których mówimy raczej nie robią byle czego. Rzeczywiście jakoś najbardziej chylę się do kupna Pirelli Angel GT 2 niestety nigdzie nie mogę dostać tegorocznych na czym by mi zależało biorąc pod uwagę że te oponki na kilka sezonów powinny mi wystarczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak poprzednik pisze spokojnie mozesz zalozyc opony z zeszlego roku.Sam zauwazylem ze to wlasnie swieze opony traca sie w oczach.Z racji tego ze sam wymieniam opony nigdy nie kupowalem swiezych tylko np. 6io miesieczne lezaki .W innym przypadku jesli byly swieze lezaly sobie spoko z pol roku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Wosek napisał:

niestety nigdzie nie mogę dostać tegorocznych na czym by mi zależało biorąc pod uwagę że te oponki na kilka sezonów powinny mi wystarczyć. 

Tak jak koledzy powyżej...

Nie ma co przesadzać ze "świeżością"  opon.

2020 to nie jest stara opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, grzesiek_73 napisał:

2020 to nie jest stara opona

Tym bardziej, że sami producenci już dosyć dawno temu, uznali, że nawet dziesięcioletnia opona jest produktem zdatnym do użycia, a pięcioletnia to produkt w pełni wartościowy. 

Rozumiem, że przechowywanie itp, itd, ale nie popadajmy w paranoję ;)

Jak mam do wyboru nową oponę na tył z 2018, która jest tańsza od tej z 2020 o niemal 300zł, to dla mnie temat jest prosty. Zawsze świeższą oponę daję na przód, to co mi zostaje w kieszeni przeznaczam na etylinę.

Nie mam uprzedzeń, ani oporów przed zakupem opon z dwu, trzy, czy nawet czteroletnim dotem, ale rozumiem, że ktoś inny może taki problem mieć..... szanuję ;)

Zaopatruję się tylko w trzech sklepach oponiarskich i od lat żadnej niespodzianki. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Wami jak najbardziej.To nie chodzi o kwestie starości bo to absolutnie patrząc na to że to tylko rok nie sprawia mi żadnego problemu. Bardziej chodzi o to że już się pojawiły opony z 2021 i ich cena niezbyt się różniła od tych z zeszłego roku więc jak to mała różnica a budżet i tak przeznaczony to stwierdziłem że dołożę. Niestety przespałem ten momencik i co wejdę w kontakt z jakąś firmą to informują że sprzedane. W moim przekonaniu opona leżakowana w dobrych warunach nawet kilkuletnia nadaje się do założenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.