Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Suzuki Intruder 1500 LC '98 - brak napięcia po przekręceniu kluczyka


Tomasz Warmus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po przekręceniu kluczyka, motocykl odpalił ale praca silnika była dziwna. Silnik pracował nierówno, nie mógł wejść na obroty. Po chwili zgasł. Od tamtej pory brak napięcia. Nie świecą kontrolki na zegarach, nie działają kierunki, klakson itd. Zmierzyłem napięcie na zaciskach akumulatora i jest 12,5 V. Podobną sytuację miałem przy powrocie ze zlotu w Łebie. Zwaliłem to wtedy na rozładowany akumulator, bo jazda codzienna w paradach z pełnym oświetleniem i sygnałami dźwiękowymi mogła dać w kość. Wtedy przez chwilę jeszcze kontroli się zaświeciły i udało się wtedy odpalić. Po powrocie kilka razy był odpalany jeszcze i problemu nie było aż do dzisiaj. Ktoś pomoże w rozwiązaniu problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek dobrze Ci radzi. To, że masz 12,5V na aku, to wcale nie znaczy, że jak go obciążysz, to nie będzie miał np. 6V

Jak stary masz ten akumulator? Średnio wytrzymują ok. 2-3 lata, chyba, że Yousua, no to słyszałem o o takich, co 9 lat żyły.

Wyjmij akumulator i idź z nim do tych, co nimi handlują, sprawdzą Ci go od reki za free pod obciążeniem - jedną niewiadomą wyeliminujesz.

Albo ... daj mu na krótko zasilenie na zaciski aku kablami z samochodu. Jak ożyje, to wszystko masz jasne, jak nie, no to może być stacyjka, może być przekaźnik, może być słaba masa itd ...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawy mają się tak. 

Pierwszą rzeczą którą sprawdziłem było połączenie masy. Przeczyszczone zaciski i  końcówki przewodów. Efekt - żaden.

Akumulator pod obciążeniem ok 150 W, utrzymywał napięcie z delikatnym spadkiem ale nie poniżej 12V.. Wyeliminowany drugi potencjalny powód.

Sprawdzenie kontrolne bezpiecznika głównego ( pod bakiem) oraz pozostałych (pod pokrywą z prawej strony).

Sprawdzenie stacyjki oraz napięcia które do niech dochodzi - OK

Przegląd ogólny instalacji. Nie mam żadnego schematu i tak na czuja oglądałem przewody, złączki itp. W czasie przeglądu, znalazłem prowizorkę jaką ktoś zrobił w okolicy bezpiecznika głównego. Wcześniejszy właściciel zamontował dodatkowy bezpiecznik ale zamiast gniazda bezpiecznikowego zastosował takie konektorki żeńskie i w to wciśnięty był bezpiecznik. Już na oko było widać, że to jest wyższa szkołą druciarstwa. Po oczyszczeniu styków oraz dobrym zaciśnięciu kontenerków wszystko zagrało.

Tak, że mogę się w pełni cieszyć z pogody i pojeździć. Dziękuję wszystkim za komentarze. LWG

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tomasz Warmus napisał:

W czasie przeglądu, znalazłem prowizorkę jaką ktoś zrobił w okolicy bezpiecznika głównego. Wcześniejszy właściciel zamontował dodatkowy bezpiecznik ale zamiast gniazda bezpiecznikowego zastosował takie konektorki żeńskie i w to wciśnięty był bezpiecznik. Już na oko było widać, że to jest wyższa szkołą druciarstwa

Widzisz...

Człowiek się uczy całe życie.

Następnym razem, gdy ktoś będzie szukał podpowiedź "Dlaczego moto mi nie odpala?" to trzeba będzie mu odpisać, aby szukał dodatkowego bezpiecznika pod bakiem :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.