Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Wymiana oleju


Marcnie

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko zapewne swoją czterokołową Hondą jeździsz zimą. Stąd parametr zimowy 5W.Nie sądzę, aby kolega w swojej cebrze dokonywał rozruchów na siarczystym mrozie i uprawiał turystkę dalekosiężną więc dla naszej strefy klimatycznej 10w40 będzie optymalny. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, victoryMP napisał:

do Hondy-samochodu w serwisie, zawsze wsylewaja 5 w 40 ful syntetic

Z całym szacunkiem.

Serwisy leją do samochodów 5w30 lub 5w40, ale nie zawsze jest to 100% synthetic.

Bardzo często są to oleje HC synthese / synthetic technology.

"Oleje technologii synetycznych – najczęściej hydrokrakingu (HC Synthese) – bywają przez międzynarodowe instytucje także zaliczane do kategorii olejów syntetycznych. Mimo tego, że powstają ze składników pochodzenia mineralnego, to dzięki metodom przetwórczym (hydrokraking oraz hydroizomeryzacja) uzyskują inną budowę struktury węglowodorów i inne, często niewiele odbiegające od olejów pochodzenia syntetycznego, parametry eksploatacyjne. Na większości rynków oleje tej technologii mogą być nazywane nawet olejami w pełni syntetycznymi, co czynią najwięksi producenci olejów. Na niektórych rynkach, np. niemieckim, na produktach pochodzenia krakingowego nie wolno używać oznaczeń sugerujących całkowite syntetyczne pochodzenie oleju. Tego typu oleje wówczas nazywane są innymi stwierdzeniami sugerującymi inne niż mineralne i inne niż w 100% syntetyczne pochodzenie, np. „Hydrosyntetyczny”, „HC Synthetic”, „HC Synthese”, „Olej Technologii Synetycznej”, czyli „Synthetic Technology”, czy w końcu nazwy własne producentów oleju: „Technologia Syntezy ARAL” czy „MOTUL Technosynthese®”."

 

"jakość olejów technologii HC może być mocno rozbieżna w zależności od zaawansowania procesów przeróbki surowca. Podstawowe oleje hydrokrakingowane Grupy II są porównywalne parametrami z olejami mineralnymi najwyższej jakości, natomiast najbardziej zaawansowane oleje HC Grupy III+ są zbliżone parametrami do olejów syntetycznych PAO czy GTL"

Cały artykuł       https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Syntetyk-czy-nie-syntetyk,9608,1

Cytaty przytoczyłem z artykułu "Syntetyk czy nie syntetyk?"

Autor: Piotr Pyrka, kierownik techniczny w Motul Polska 31.03.2017

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Grześ, bardzo fajny artykuł na końcu twojego postu [emoji106]

Odnośnie olejów i jakże polecanego znanej marki na M, to polecam z kolei taki artykuł:
https://autokult.pl/34250,to-nie-jest-podrobka-oleju-motul-tylko-czy-faktycznie-jest-syntetyczny
I szczególnie dwa ostanie zdania...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A skoro jesteśmy w temacie serwisów, to może ktoś z was mi podpowie jakiś konkretny serwis z częściami dla peugeota? Wpisuję w wyszukiwarkę " serwis peugeot części " i co prawda wyskakuje mi kilka stron, np. https://peugeot-zdunek.pl/serwis/ , ale nie mają zbyt wielu opinii w Internecie. Może macie coś do polecenia w okolicach Gdańska? Będę wdzięczna za każdą podpowiedź. Najlepiej nie za miliony monet :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.