Jump to content

Recommended Posts

Witam.mam pytanie kupiłem olej 7100 10w40 do honda cbr 600 rr z 2012 z ABS dokładnie 2013 ale jeszcze w starej budzie i znalazłem gdzieś na jakiejś stronie że niby lepszy olej 5w30 i teraz pytanie czy mam kupić nowy czy mogę spokojnie wlac 10w40

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Marcnie napisał:

znalazłem gdzieś na jakiejś stronie że niby lepszy olej 5w30

Do Hondy Civik, Accord pewnie 5w30 byłby lepszy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, grzesiek_73 napisał:

Do Hondy Civik, Accord pewnie 5w30 byłby lepszy ;)

do Hondy-samochodu w serwisie, zawsze wlewaja 5 w 40 ful syntetic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko zapewne swoją czterokołową Hondą jeździsz zimą. Stąd parametr zimowy 5W.Nie sądzę, aby kolega w swojej cebrze dokonywał rozruchów na siarczystym mrozie i uprawiał turystkę dalekosiężną więc dla naszej strefy klimatycznej 10w40 będzie optymalny. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, victoryMP napisał:

do Hondy-samochodu w serwisie, zawsze wsylewaja 5 w 40 ful syntetic

Z całym szacunkiem.

Serwisy leją do samochodów 5w30 lub 5w40, ale nie zawsze jest to 100% synthetic.

Bardzo często są to oleje HC synthese / synthetic technology.

"Oleje technologii synetycznych – najczęściej hydrokrakingu (HC Synthese) – bywają przez międzynarodowe instytucje także zaliczane do kategorii olejów syntetycznych. Mimo tego, że powstają ze składników pochodzenia mineralnego, to dzięki metodom przetwórczym (hydrokraking oraz hydroizomeryzacja) uzyskują inną budowę struktury węglowodorów i inne, często niewiele odbiegające od olejów pochodzenia syntetycznego, parametry eksploatacyjne. Na większości rynków oleje tej technologii mogą być nazywane nawet olejami w pełni syntetycznymi, co czynią najwięksi producenci olejów. Na niektórych rynkach, np. niemieckim, na produktach pochodzenia krakingowego nie wolno używać oznaczeń sugerujących całkowite syntetyczne pochodzenie oleju. Tego typu oleje wówczas nazywane są innymi stwierdzeniami sugerującymi inne niż mineralne i inne niż w 100% syntetyczne pochodzenie, np. „Hydrosyntetyczny”, „HC Synthetic”, „HC Synthese”, „Olej Technologii Synetycznej”, czyli „Synthetic Technology”, czy w końcu nazwy własne producentów oleju: „Technologia Syntezy ARAL” czy „MOTUL Technosynthese®”."

 

"jakość olejów technologii HC może być mocno rozbieżna w zależności od zaawansowania procesów przeróbki surowca. Podstawowe oleje hydrokrakingowane Grupy II są porównywalne parametrami z olejami mineralnymi najwyższej jakości, natomiast najbardziej zaawansowane oleje HC Grupy III+ są zbliżone parametrami do olejów syntetycznych PAO czy GTL"

Cały artykuł       https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Syntetyk-czy-nie-syntetyk,9608,1

Cytaty przytoczyłem z artykułu "Syntetyk czy nie syntetyk?"

Autor: Piotr Pyrka, kierownik techniczny w Motul Polska 31.03.2017

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.