Jump to content
sarusc

Yamaha MT-09 czy Tracer 900 GT

Recommended Posts

Witam, proszę o wasze opinie, który z ww motocykli byście mi polecili? Dopiero jestem na etapie robienie prawka na kat. A, a dotąd od 3 lat jeździłem na 125 wiec nie mam za dużo wiedzy jeszcze w tym temacie. Motocykl miał by mi służyć w głównej mierze do śmigania wokół komina i do jedno dniowych wycieczek gdzieś trochę dalej, jednakże 1-2 razy do roku też chciałbym pojechać na jakiś tygodniowy wyjazd gdzieś w dalsze rejony Europy, a do tego również chciałbym popróbować jazdy na torze. Z wyglądu bardziej podana mi się MT-09, ale nie na tyle żeby przeważyło szale zwycięstwa na jej stronę. Więc chciałbym poznać wasze opinie na temat tych motocykli, które napewno by mi bardzo pomogło w wyborze.

 

P.S. Motocykl będę kupował nowy i napewno nie obejdzie się bez jazd próbnych na obu modelach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze  strony praktycznej skierowalbym swoja uwage w strone Tracer 900 GT.Ma lepsza ochrone przed wiatrem i wygodniejsza kanape co ma wielkie znaczenie przy dalszych wypadach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak uważam, aczkolwiek za różnice w cenie mógłbym doposażyć MT-09 w wygodniejszą kanapę i szybę, nawet czytałem że akcesoryjna, oryginalna szyba Yamahy daję radę. Stąd ten dylemat.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jaka jest różnica w cenie, ale do twoich zastosowań wybrałbym MT 09.

Często jest tak, że z czasem dopasowujesz motocykl pod siebie i doposażasz go w odpowiednie gadżety, które odpowiadają tobie, a nie wizji projektanta, czy marketingowca.... 

Kufry w Tracerze kosztują pewnie sporo sianka i jedynym ich plusem zapewne jest to, że ładnie komponują się z linią motocykla. 

Niestety nieregularny kształt i pojemność 22 litry, to żaden atut, przynajmniej jak dla mnie. 

Przerabiałem już kilka fabrycznych systemów bagażowych i zaledwie garstka motocykli ma coś sensownego do zaoferowania. 

Szyba, kanapa, to sobie dołożysz z czasem, jeżeli uznasz, że będzie to potrzebne i wcale nie muszą to być elementy z katalogu yamahy. 

Motocykle z półowiewkami, to tylko półśrodki. Niby ochrona przed czynnikami atmosferycznymi znośna, ale do w pełni obudowanych, turystycznych maszyn, to im daleko, więc 09 z dołożoną szybą powinien być git. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie wiem jaka jest różnica w cenie


MT-09 kosztuje 39 tys. a Tracer 900 GT 54,9 tys.

Z resztą twojej opinii się zgadzam ale trzeba też wziąć pod uwagę pozycje na motorze i pojemność baku bo tego się nie zmieni a MT-09 ma 14l, gdzie Tracker ma 18l a oba sprzęty mają takie same spalanie czyli 5,5l/100km według producenta. Z informacji z internetu i YouTuba wiem, że da się zejść ze spalaniem do 5l, co się przekłada na większy teoretyczny zasiek Tracera a to też jest ważne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tylko pojemność zbiornika może być istotna na dłuższych wyjazdach, których będziesz miał ile?? Jeden w roku i gdzie??  Zakopane, czy Hiszpania?? Faktycznie może być to wkurzające na trasie, ale z drugiej strony nie sądzę, że Tracer to taki wygodny kanapowiec, że trzaskasz 800 km dziennie i schodzisz z niego rześki. To motocykl budżetowy, w żadnej z dyscyplin nie będzie jakoś specjalnie wybitny :) Zapewne po 200-250 km i tak będziesz zmuszony do pauzy, bo będziesz połamany i przy okazji zatankujesz, więc tutaj pojemność zbiornika to raczej nie jest argument przemawiający na korzyść/niekorzyść któregoś z egzemplarzy.

Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy więcej latasz wokół komina, czy więcej tras po Polsce czy Europie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i dlatego właśnie chciałem zasięgnąć waszych opinii, faktyczne głównie będę latać wokół komina i raz do roku jakiś wypad wakacyjny na kilka dni gdzieś poza Polskę :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poj. zbiornika paliwa nawet nie wzialem pod uwage.Moje pytanie: tak mniej wiecej z grubsza na oko  wokol komina , jakie przeloty w km.macie na mysli 100km czy np.500km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym nie jestem w stanie się określić czasami może to być latanie po moim mieście i miastach ościennych, a czasem jakieś wypady po 200-300 km od domu. Wszystko będzie zależeć od ekipy i czasu na jeżdżenie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, a ja się Ciebie zapytam czy aby na pewno potrzebujesz już mt09? Moto zajebiste to fakt - jeździłem, ale jak piszesz jeździłeś do tej pory 125 to czy 09 nie będzie trochę za dużym przeskokiem? Może zacznij czymś spokojniejszym i obadaj co z czym i jak.

Lepiej żebyś to ty ujeżdżał moto niż moto Ciebie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa tacy ktorzy zaczynaja  od 250 ccm i szybko laduja w szpitali , a sa i tacy ktorzy zaczynaj od panigale v4 i nic sie nie dzieje.Wszystko zalezy od tego co sie ma pod deklem!;)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa tacy ktorzy zaczynaja  od 250 ccm i szybko laduja w szpitali , a sa i tacy ktorzy zaczynaj od panigale v4 i nic sie nie dzieje.Wszystko zalezy od tego co sie ma pod deklem!


Też jestem tego same zdania :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Taurus napisał:

Sa tacy ktorzy zaczynaja  od 250 ccm i szybko laduja w szpitali , a sa i tacy ktorzy zaczynaj od panigale v4 i nic sie nie dzieje.Wszystko zalezy od tego co sie ma pod deklem!;)

I to jest puenta tego tematu.

Niic dodac nic ujac.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Taurus napisał:

Sa tacy ktorzy zaczynaja  od 250 ccm i szybko laduja w szpitali , a sa i tacy ktorzy zaczynaj od panigale v4 i nic sie nie dzieje.Wszystko zalezy od tego co sie ma pod deklem!;)

Zgadza się.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy tu dwie racje :)

Prawdą jest:

19 godzin temu, Taurus napisał:

Sa tacy ktorzy zaczynaja  od 250 ccm i szybko laduja w szpitali , a sa i tacy ktorzy zaczynaj od panigale v4 i nic sie nie dzieje.Wszystko zalezy od tego co sie ma pod deklem!;)

Ale drugą racją jest:

W dniu 16.04.2019 o 23:33, tomalos napisał:

Kolego, a ja się Ciebie zapytam czy aby na pewno potrzebujesz już mt09? Moto zajebiste to fakt - jeździłem, ale jak piszesz jeździłeś do tej pory 125 to czy 09 nie będzie trochę za dużym przeskokiem? Może zacznij czymś spokojniejszym i obadaj co z czym i jak.

Lepiej żebyś to ty ujeżdżał moto niż moto Ciebie :)

Jedno jest pewne...

Zaczynając od słabszego sprzętu, łatwiej jest, dobrze się wyszkolić technicznie (Kubica też zaczynał od gokarta)

W znakomitej większości, lepsza jest ewolucja.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale się uruchomili Ci co pewnie nigdy po garach nie dali ;)

Nie mam nawet zamiaru próbować zmienić Kolegi zdania co do motocykla. Jest dorosły, wie co robi. Niech potraktuje to jak zwykłą rade, że niektórymi motocyklami nie da się jechać spokojnie. One po prostu tego nie chcą  :D

Sarusc daj znać ile zajęło ci na jazdach próbnych,  zanim powiedziałeś sobie "a co tam i ruuuura" :D

Pozdro i milej zabawy :)

Ps. Gościu z wypadku w Poczesnej też pewnie wmawiał sobie, że pojedzie spokojnie ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.04.2019 o 13:45, sarusc napisał:

No i dlatego właśnie chciałem zasięgnąć waszych opinii, faktyczne głównie będę latać wokół komina i raz do roku jakiś wypad wakacyjny na kilka dni gdzieś poza Polskę :)

 

To bierz 09 a raz do roku w Polskę czy Europę spokojnie dasz rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, tomalos napisał:

Gościu z wypadku w Poczesnej też pewnie wmawiał sobie, że pojedzie spokojnie

A co tam się wydarzyło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz mniej niż 180 cm wzrostu to wystarczy Ci Tracer 700. Jest przewidywalny, ale można poszaleć. Do mt09 jak dołożysz dużą szbę to będzie wizerunkowa masakra. Tracery 700 i 900 to turystyki i motocykle uniwersalne, duża szyba im pasuje a w mieście są całkiem poręczne (mam tracera 900GT jako 3 motocykl w karierze motocyklisty).
Porady w stylu kup litra to za rok nie będziesz musiał się przesiadać są niebezpieczne. Mój pierwszy motek to była TDM 850 i była da duża i za ciężka na początek. Lżejszy motocykl łatwiej opanować w sytuacji niebezpiecznej. Jeśli zamierzasz kupić nówkę, to będziesz miał okazję przetestować je osobiście przed zakupem i to jest najważniejsze. Serokości

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.