Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Przełożenia zębatek - przelicznik


Marcin119

Rekomendowane odpowiedzi

Obroty silnika redukujesz dzieląc kolejno przez:

1) przełożenie główne,

2) przełożenie skrzyni biegów

3) przekładnię łańcuchową (iloraz zębów zębatek)

Obroty przeliczasz po średnicy tylnego koła.

 

Jeśli znasz parametry fabryczne przekładni, prędkość maksymalna zmieni się proporcjonalnie do zmiany przełożenia. Może się zdarzyć, że z uwagi na krzywą mocy do tej przeliczonej prędkości się nie rozpędzisz, bo braknie mocy na pokonanie oporów powietrza/toczenia itd.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu taki przykład , wstawiasz jakie zębatki masz i jakie chciałbyś założyć

Sposób obliczania prędkości jest taki:

X= stara zębatka tył / stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez  prędkość maks dotychczasowa

Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .

Taki przykład przy prędkości 100 i 50 km/godz

 

X = 44/16 = 2,75

Y = 40/16 = 2,5          2,75/2,5= 1,1x100 =110                    1,1x50 =55    

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.