Marcin119 Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Witam tak jak w temacie posiadam Bartona Fightera 110 cm, po zimie remont silnika i kompresja wynosi 12. bar i moje pytanie brzmi, czy jak zmienię przełożenia to osiągnę lepsze osiągi ?, teraz mam 17z z przodu i 46z z tyłu, i chciałbym aby prędkość bardzo się nie zmieniła, a poprawiło się rozpędzanie czy jest taka możliwość ?, z tego co się orientuję lepiej jest dla silnika gdy z przodu jest jak najmniejsza zębatka wtedy silnik ma łatwiej ciągnąć, a ja mam z przodu 17 z największa zębatka jaka się da bo większa tam nie wejdzie bo juz miejsca brakuje :), mam możliwość zakupienia od kolegi zębatki tylniej 40z, i wtedy z przodu bym założył 14z jakby to się spisywało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
victoryMP Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 To bedziesz mial mniejsza predkosc. a pod gore troche bedzie mocniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin119 Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 bo właśnie chciałbym zrobić te same przełozenia tylko na mniejszych zębatkach nie wiem czy wiesz o co mi chodzi ? :D, bo podobno z przodu lepiej dawać mniejsze zebatki wtedy silnik ma łatwiej, chciałbym aby prędkość się nie zmieniła tylko żeby zamiast takiej dużej zebatki z przodu, była mała aby silnik miał ją łatwiej ciągnąć no i z tyłu chciałbym proporcjonalnie też zmniejszyć. tylko czy to coś da ma to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
victoryMP Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 projektanci i konstruktorzy,wszystko odpowiednio wyliczyli i takie przelozenia w tym przypadku jest wedlug nich najbardziej odpowiednie(najefektywniejsze) zuzlowcy najczesciej zmieniaja te przelozenia ,ale tam jest wiele skladowych:sprint,prosta,waga motocyklisty i wiele innych czynnikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin119 Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 tak tylko że oryginalnie tam był silnik 50cm a na 110 przerobiłem sobie sam podczas zimy ;), i nie wiem jakie przełozenia zastosowac aby najlepiej pracował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Jeśli nie chcesz zmieniać prędkości, tylko proporcjonalnie zmniejszyć obie zębatki, to przełożenie - obciążenie zostanie takie samo. Zmniejszając zębatkę na silniku, owszem będzie silnikowi lżej, ale zmniejszając również z tyłu, to wtedy wyjdzie na to samo. 5/10 10/20 15/30 itd. zawsze wyjdzie 1/2 Dwa obroty silnika do jednego obrotu koła. Jedynie zmniejszając prędkość, możesz zwiększyć "dynamikę" i na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.