Dawid Wyrwas Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 Witam zakupiłem swoje pierwsze moto jest to yamaha yz 125 sprzedawca powiedział mi żebym w 2t nie hamował silnikiem czyli co jak widze zakręt to poprostu hamuje na sprzęgle , redukuje bieg skręcam puszczam sprzęgło i daje gazu czy o co chodzi kolega napisał ,, i wiesz ze zakret to nie dawaj 4 3 2 i bez gazu ,, czyli jak trzymać gaz przy redukcji biegów ? wytłumaczy mi ktoś jak obsługiwać się tą maszyną aby starczyła mi na długo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 Żeby starczyło na długo, to trza postawić w garażu, od czasu do czasu przepalic, systematycznie czyścić i polerowac? Żeby natomiast nauczyć się jeździć, to trzeba iść do odpowiedniej szkoły i czytać odpowiednią literaturę, a nie słuchać porad kolegów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 Pewnie chodzi o smarowanie silnika. W starych dwusuwach, gdzie olej był zmieszany z benzyną, podczas długotrwałego hamowania silnikiem (raczej mierny efekt) do silnika nie dostawała się wystarczająca ilość oleju (zamknięty dopływ benzyny, a tym samym i oleju do smarowania) i groziło to szybszym jego zużyciem lub wręcz zatarciem. Ale to dotyczy tylko długotrwałej jazdy z góry. Zalecane było co jakiś czas wcisnąć sprzęgło i przegazować trochę. Obecnie osobno leje się benzynę, a osobno olej i nie wiem, jak to teraz jest rozwiązane. Czy podczas hamowania silnikiem nie dodawana jest większa dawka oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 2 minuty temu, LBG napisał: Czy podczas hamowania silnikiem nie dodawana jest większa dawka oleju? Niestety nie jest, bo dozownik podaję dawkę oleju właśnie w momencie kiedy dodajesz gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onlinemaster Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Chodzi właśnie o smarowanie silnika, tak jak koledzy napisali, czyli należy ograniczyć jazdę na obrotach z zamkniętą przepustnicą, oczywiście bez przesady, ale dłuższe górki zjeżdżaj raczej na luzie lub na niższym biegu jeśli górka była by zbyt stroma i taka jazda groziła by przegrzaniem hamulców, czterosuwy nie mają tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Wyrwas Opublikowano 27 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Czyli poprostu mam mu dawać w dupę żeby się darł tak ??? A z górki na sprzęgle i przygazowac czasami ? Jeszcze jak to jest z tymi zakrętami sprzęgło hamulec redukcja trzymam obroty manetką i puszczam powoli sprzęgło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Wyrwas Opublikowano 27 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Chodzi mi o praktykę bo w teorii wiem czemu tak nie można a nie umiem zastosować mojej wiedzy w praktyce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onlinemaster Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 2 godziny temu, Dawid Wyrwas napisał: Czyli poprostu mam mu dawać w dupę żeby się darł tak ??? A z górki na sprzęgle i przygazowac czasami ? Jeszcze jak to jest z tymi zakrętami sprzęgło hamulec redukcja trzymam obroty manetką i puszczam powoli sprzęgło ? 1 godzinę temu, Dawid Wyrwas napisał: Chodzi mi o praktykę bo w teorii wiem czemu tak nie można a nie umiem zastosować mojej wiedzy w praktyce ? Tak, dawaj w dupę, niech się drze, ale nie tak, żeby go zaraz cała wieś słyszała... Na sprzęgle się nie jeździ, ale w twoim przypadku nie masz innego wyjścia ?, dawno temu, jak jeździłem dwusuwem to nie miałem tego problemu, ale miałem tylko 2 biegi z luzem po środku ?, możesz też fechtnąć maszynę na dwójce, wciepać luz i niech sie kulo ? A z tymi winklami to żeś mie zdołowoł, wracej chopie na kurs prawa jazdy ? (ja! pierw dowosz gas na fol i zaroz puszczosz szybko sprzęgło, good luck ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Wyrwas Opublikowano 27 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 30 minut temu, Onlinemaster napisał: Tak, dawaj w dupę, niech się drze, ale nie tak, żeby go zaraz cała wieś słyszała... Na sprzęgle się nie jeździ, ale w twoim przypadku nie masz innego wyjścia ?, dawno temu, jak jeździłem dwusuwem to nie miałem tego problemu, ale miałem tylko 2 biegi z luzem po środku ?, możesz też fechtnąć maszynę na dwójce, wciepać luz i niech sie kulo ? A z tymi winklami to żeś mie zdołowoł, wracej chopie na kurs prawa jazdy ? (ja! pierw dowosz gas na fol i zaroz puszczosz szybko sprzęgło, good luck ?) Tyle że na crossowki nie robi się prawka bo tym po drodze się nie jeździ mam 16 lat ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staszek_s Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Prawko to jedno (A1 akurat możesz już zrobić) a kurs - drugie. Zawsze lepiej się podszkolić pod okiem fachowca, warto wykupić chociaż parę godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onlinemaster Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 2 godziny temu, staszek_s napisał: Prawko to jedno (A1 akurat możesz już zrobić) a kurs - drugie. Zawsze lepiej się podszkolić pod okiem fachowca, warto wykupić chociaż parę godzin. u mnie można wykupić parę godzin szkolenia, a dziewczyny szkolenia mają za free ? (nie starsze niż 40-tki) ? 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 6 godzin temu, Onlinemaster napisał: u mnie można wykupić parę godzin szkolenia, a dziewczyny szkolenia mają za free ? (nie starsze niż 40-tki) ? Mariusz... Jak się Twoja baba zaloguje na forum i poczyto że ty chcesz młode dziołchy szkolić, to Ci ten Twój motor do szopy schowie, a klucza nie znajdziesz?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onlinemaster Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 1 godzinę temu, rolo napisał: Mariusz... Jak się Twoja baba zaloguje na forum i poczyto że ty chcesz młode dziołchy szkolić, to Ci ten Twój motor do szopy schowie, a klucza nie znajdziesz?? bukiet kwiatów + bombonierka i po sprawie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
becker Opublikowano 28 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 W dniu 27.02.2019 o 10:02, Dawid Wyrwas napisał: Tyle że na crossowki nie robi się prawka bo tym po drodze się nie jeździ mam 16 lat ???? stary ty sie nie przejmuj gadaniem kumpli, po prostu rób ja cie uczyli, bo jezdząc po terenie to jest niemożliwe, zeby w ogóle nie hamować silnikiem... to tak jakbys jechał w błoto i nie chciał sie uwalić - niemożliwe ... tu chodzi o to, żeby nie przesadzać w żadną stronę, przeczytaj ze zrozumieniem jak ci napisał LBG, smarowanie silnika w dwusuwie jest przez benzynę, kazdy silnik zeby pracował długo musi być smarowany, dwusuwy akurat smaruje sie przez benzyne (upraszczając temat), więc logiczne że jak zakręcisz gaz to benzyna nie leci, ale silnik dalej chodzi więc jest jakieś prawdopodobienstwo że może byc niesmarowany ... w praktyce - jesli nie lecisz z dużej góry na zakręconym gazie co najmniej kilometrów 2 to ci nie grozi zadne zatarcie, bo to by musiało wyglądać tak, że jak hamujesz silnikiem to w koncu silnik ci gaśnie bo benzyna się wypali i co dalej?? no nic, ta benzyna cały czas tam jest i sie leje, jak odkręcisz to mocno, a jak zakręcisz to słabo lub wręcz prawie w ogóle, ale jednak benzyna cały czas krąży w układzie do momentu braku jej w baku ... praktycznie taka sytuacja w lesie, na torze czy na polu nie występuje, non stop przecież dodajesz i ujmujesz gaz, raz ciśniesz pod górkę a za chwile z górki, potem zaraz pod górke i tak w kólko, to sie wydupcysz albo ci moto zaleje... ale bez stresu, zatrzeć to ci sie nie zatrze z tak glupiego powodu, możesz oleju zapomnieć dodać i to już 10 x większe prawdopodobienstwo...poza tym jak ty sie dopiero uczysz jezdzic to prędzej go rozpierd.. tego motka niż zatrzesz silnik. taka moja opinia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 1 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Jeżeli to jest cross i będziesz go używać do jazdy w terenie, to nic mu się nie stanie jak zjedziesz z jakiejś górki hamując hamulcami i silniem. Chodzi o to abyś w Alpy się nie wybrał. A co do zakrętów, to przed zakrętem powinieneś wyhamować do prędkości którą będziesz wstanie pokonać zakręt. I przed zakrętem masz mieć wrzucony odpowiedni bieg. Na zakręcie nie hamujesz, nie ruszasz sprzęgła i delikatnie z manetką gazu. Wychodząc z zakrętu możesz zacząć przyspieszać. Na ogół, szarpnięcie motocykla na łuku, kończy się zaliczeniem przydrożnego rowu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.