RXJ600 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Witam Mam dylemat dotyczący zakupu. Do wyboru dwa motocykle: Honda CBF 1000 oraz Suzuki GSF 1250. Potrzebuję motocykla do jazdy na co dzień jak i do dalszej turystyki.Dodatkowo ma mieć odpowiednie siedzonko dla pasażerki (gdyby nie to to kupiłbym Yamahę FZ1). Byłem praktycznie ustawiony na Hondę. Ale zastanawiają mnie narzekania posiadaczy na temat telepania kierownicy w tym modelu przy pewnych prędkościach. Suzuki natomiast że słabe światła. Z Suzuki biorę pod uwagę wersję z półowiewką , ewentualnie wersję GT. Zastanawiam się też nad wersją GSX 1250. Ponadto za cenę Hondy można kupić Suzuki o parę lat młodsze i lepiej doposażone.To też przemawia za Suzuki. Doradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 S GSX 1250 słaby - bratu nie wytrzymał zderzenia z autem , ale poważnie, gdybym nie miał już motocykla, to bym się decydował na GSX 1250 na 90%. Po prostu taki mi pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Ja zawsze proponuję przymiarkę, jednemu lepiej leży ten a innemu tamten (weź plecaczka na przymiarkę) Byle kupić moto w dobrym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Motocykle bardzo podobne do siebie o ile mówimy o pierwszym wcieleniu CBF-y jak i Bandita 1250. Telepanie kierownicy da się zapewne wyeliminować, tak samo jak lipne światła w Bandicie. Kwestia przymiarki i stwierdzenia, który sprzęt bardziej ci podejdzie i wybrać to co będzie w lepszym stanie technicznym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RXJ600 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Dzięki Panowie Skłaniam się ku GSX 1250. Nie bardzo mi się uśmiecha eksperymentowanie z Hondą. Faktycznie będę musiał się przymierzyć na sucho do Suzuki i do Hondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bankus Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Jeśli masz zamiar trzepać dużo km, to moim zdaniem Honda, bo ma jedną z najwyższych bezawaryjności i trwałości. Na forum hondy jest gość, który CBFka 1000 zrobił 150000 km i dalej nią targa :). To jest dobry i wygodny wół roboczy, może nie grzeszy pięknością, brak jej troche polotu ale za to oddaje w użyteczności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 1 godzinę temu, bankus napisał: Jeśli masz zamiar trzepać dużo km, to moim zdaniem Honda, bo ma jedną z najwyższych bezawaryjności i trwałości. Na forum hondy jest gość, który CBFka 1000 zrobił 150000 km i dalej nią targa :). To jest dobry i wygodny wół roboczy, może nie grzeszy pięknością, brak jej troche polotu ale za to oddaje w użyteczności Przestań............150000km,to żaden wyczyn,dla każdego dobrze prowadzonego japończyka i to żaden argument na korzyść Hondy,przecież bandziory jeszcze olejowe po 200 tysiaków kręciły z palcem w wydechu... Wejdź sobie na forum choćby xt. Tam single kręcą po 100-150tkm. Co prawda to jednostkowe przypadki,a jednak. Sprawdź,w którym bandziorze padł np.stator alternatora......w statystycznej cbfie na 100tkm średnio umiera on 3-4 razy, a gdzie reszta........... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RXJ600 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 A zawsze było mówione że Honda to Honda. O alternatorach było głośno. Bardziej mnie zastanawiają te shimmy kierownicy które nie są tylko drganiami lecz stwarzają poważną szansę wywrotki. Jedni mówią że to przez kufer centralny, inni łożysko główki ramy a jeszcze inni szukają winowajcy w przedniej oponie. http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/154343-shimmy-po-zmianie-opony-honda-cbf-1000/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Gdyby było wiadomo, co powoduje shimmy, to by tego zjawiska dawno nie było. U mnie w CBR 1000F opona przód, jak zaczyna ząbkować i w miarę zużycia zjawisko rośnie.Także kufry załadowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
victoryMP Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Ten problem nie tylko w moto sie pojawia. w samochodzie mialem podobne zjawiska (opony michelin),nie pomoglo wywazanie myslalem ze lozyska w kolach i coraz bardziej szumialo,przy predkosciach 100-120 delikatne drgania kierownicy,powyzej predkosci 14o brak drgan i szumu. wymienilem na nowe i nie ten samochod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 To jest zjawisko,które można wyeliminować lub zminimalizować jego intensywność, poczynając od opon,poprzez łożysko główki ramy, poprzez luzy na łożyskowaniu wahacza i na montażu amortyzatora skrętu kończąc. Wyząbkowana przednia opona,to zazwyczaj ciężki motocykl z miękką sprężyną i do tego zawiasem ustawionym na miękko. Opona się ząbkuje,bo większość pracy przeznaczonej dla zawieszenia spoczywa właśnie na oponie. Standardowe sprężyny zazwyczaj projektowane są pod jeźdźca o wadze 70-80kg.Tyle kiedyś ważył statystyczny japończyk i takie były zawiasy w starszych japońcach, teraz chyba jest podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bankus Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 23 godziny temu, Wicher napisał: Przestań............150000km,to żaden wyczyn,dla każdego dobrze prowadzonego japończyka i to żaden argument na korzyść Hondy,przecież bandziory jeszcze olejowe po 200 tysiaków kręciły z palcem w wydechu... Wejdź sobie na forum choćby xt. Tam single kręcą po 100-150tkm. Co prawda to jednostkowe przypadki,a jednak. Sprawdź,w którym bandziorze padł np.stator alternatora......w statystycznej cbfie na 100tkm średnio umiera on 3-4 razy, a gdzie reszta........... prosze czytać ze zrozumieniem...napisałem że jeden kierownik zrobił 150tyś, moto ma nabite ponad 250 (miałem na myśli, że skoro ktoś grzeje 150 tyś na jednej maszynie, to zapewne jest ona mało awaryjna, bo gdyby miał co chwila awarie, to dawno by zmienił) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wosek Opublikowano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 RXJ600 w zeszlym roku stalem w tym samym punkcie co Ty. Strasznie chcialem FZ1 poniewaz mega mi sie podoba ale do zaladowania i dalszej jazdy sie w moim przekonaniu nie nadaje, druga osoba tez nie ma tam za wygodnie - w skrócie bardziej SPORT niz Turysta. Tak wiec zaczalem sie zastanawiac nad CBF1000 oraz GSX 1250. Znam o wiele wiecej osob majacych CBFke niz GSX i nigdy nie slyszalem o niej zlych opinii. Wydaje mi sie ze zasada jest prosta - jak dbasz tak masz. Oby dwa moto sa solidne. Z tym ze skoro podoba Ci sie FZ1 to tak jak i dla mnie liczy sie design moto ktory niestety w CBF jest na niskim poziomie. Ja wreszcie zakupilem GSX 1250 w wersji FA i juz po pierwszym sezonie moge w 100% polecic. Moto turystyczne o lekko sportowym wygladzie. Jak siadasz to wydaje sie taki wielgarny ale jak tylko ruszysz to bajka. Jakbys chcial cos wiecej sie dowiedziec to chetnie podpowiem. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RXJ600 Opublikowano 27 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2019 Dzięki Panowie za odzew. Cały czas jeszcze się zastanawiam. Co do Suzuki to wydaje mi się taki bardziej masywny. Czy poradzę sobie z tzw. parkowaniem. Na razie śledzę oferty. Muszę znaleźć czas i faktycznie zrobić przymiarkę. @ Wosek jak jest ze środkiem ciężkości w GSX ? Nie jest wyżej umieszczony niż w Hondzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wosek Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 RXJ600 z tego co wiem zarówno honda jak i suzuki mają niski środek ciężkości co ma przełożenie w kierunku odczucia trudniejszego manewrowania na parkingu. Musisz zdawać sobię sprawę z tego że są to porównywalne motocykle. To już nie jest lekka i zgrabna 600 tylko konkretny masywny sprzęt. Honda jest z tego co pamiętam kilka kilo lżejsza ale z własnego doświadczenia przyznam się szczerze że nie odczułem jakiś różnic w manewrowaniu. Te motory na postoju wydają się strasznie wielgarne ale jak tylko lekko ruszysz traci się to uczucie ciężkości. Sam jak przesiadłem się z SV 1000 to miałem wrażenie że to mega ciężki i toporny motor ale wierz mi że to szybko minęło. Tak czy siak szukasz tak jak ja w zeszłym roku tego samego typu motoru pytanie czy wybierzesz znaczek S czy H. Jakbyś chciał coś więcej wiedzieć to dawaj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RXJ600 Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Dzięki Panowie z odpowiedzi. Moto zakupione.Wybrałem Hondę.Zobaczymy jak się będzie spisywać. Szerokości ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Gratulacje. Będziesz Pan Zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.