Skocz do zawartości
Walgav

Kupię Enduro

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, chciałbym kupić swoje pierwsze enduro, poszukuję wśród kilku modeli, jeśli ktoś ma do sprzedania lub zna kogoś kto ma, to proszę o kontakt na PW. Jeśli chodzi o cenę jaką chciałbym wydać to jestem otwarty na propozycje :) :

-Suzuki DR-Z 400

-Honda XR 400

-Yamaha WR 450

-Suzuki DR 650

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Natalia Cattiva napisał:

W jakie roczniki celujesz?

Hmm na pewno nic poniżej 2000r. Optymalnie od 2005 w górę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja: do listy poszukiwanych dopisuję cross/enduro 2T o pojemności 125ccm np. Yamaha YZ, KTM SX, Suzuki RM itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Uuu.. skad taki obrot sprawy? Motocykle, ktore w/w wymieniles dzieli przepasc.. Moze zdefiniujesz swoja potrzebe (m.in. gdzie i jak chcialbys uzytkowac, cel, zamysl) a wowczas latwiej bedzie Tobie pomoc. Serwis w tym przypadku rowniez wyglada zupelnie inaczej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No tak, wiem, że trochę zagmatwałem ale mocno myślę o temacie enduro i tylko zastanawiam się czy wybrać motocykl do hard enduro czy jednak do soft enduro. Moja natura podpowiada mi hard enduro ale wiek i rozsądek krzyczy jednak soft :) W moich okolicach jest mnóstwo miejsc w których można by pośmigać na takiej 125, znajdą się pewnie też osoby na wspólne wypady, dodatkowo na takiej maszynie będzie mi łatwiej szlifować umiejętności niż na dużej 4T, no i boję się kwestii kosztów serwisowania i remontów 4T. Jeszcze pozostaje temat drobnych napraw, bo na dzień dzisiejszy nie dysponuje garażem i narzędziami do samodzielnego grzebania w tego typu silnikach, więc po zakupie na pewno będę zdany na warsztaty, których też muszę poszukać. Niestety ale w kwestii motocyklów terenowych jestem tylko teoretykiem - moja wiedza zaczyna się i kończy na treściach znalezionych na internecie :( Nigdy nie siedziałem na takich motocyklach ale strasznie kręci mnie ten temat. Z zazdrością oglądam wszelkie filmiki a i jak widzę przez okna ekipy śmigające po bezdrożach to łezka w oku się kręci ;)  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Walgav napisał:

 Moja natura podpowiada mi hard enduro ale wiek i rozsądek krzyczy jednak soft :)

Bez obrazy , ale Ty chyba nie wierzysz w to co piszesz :blink: :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Taurus napisał:

Bez obrazy , ale Ty chyba nie wierzysz w to co piszesz :blink: :D

Hehehe nie chce wierzyć :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Walgav napisał:

No tak, wiem, że trochę zagmatwałem ale mocno myślę o temacie enduro i tylko zastanawiam się czy wybrać motocykl do hard enduro czy jednak do soft enduro. Moja natura podpowiada mi hard enduro ale wiek i rozsądek krzyczy jednak soft :) W moich okolicach jest mnóstwo miejsc w których można by pośmigać na takiej 125, znajdą się pewnie też osoby na wspólne wypady, dodatkowo na takiej maszynie będzie mi łatwiej szlifować umiejętności niż na dużej 4T, no i boję się kwestii kosztów serwisowania i remontów 4T. Jeszcze pozostaje temat drobnych napraw, bo na dzień dzisiejszy nie dysponuje garażem i narzędziami do samodzielnego grzebania w tego typu silnikach, więc po zakupie na pewno będę zdany na warsztaty, których też muszę poszukać. Niestety ale w kwestii motocyklów terenowych jestem tylko teoretykiem - moja wiedza zaczyna się i kończy na treściach znalezionych na internecie :( Nigdy nie siedziałem na takich motocyklach ale strasznie kręci mnie ten temat. Z zazdrością oglądam wszelkie filmiki a i jak widzę przez okna ekipy śmigające po bezdrożach to łezka w oku się kręci ;)  

Troche..? :) Tak nagmatwales, ze sama nie wiem w co rece wlozyc - znaczy sie od czego zaczac..

A wiec sama specyfikacja 2T i 4T to sa dwie rozne sprawy. Pojemnosci od ktorych zaczales watek czyli 400-650 4T i 125 2T to sa wiecej jak skrajnie rozne tematy. Nie wiem skad przeswiadczdenie, ze serwis 4T zje Cie razem z butami? Czy masz swiadomosc, ze motocykle tak wyzylowane jak np. KTM SX - z ktorego pojemnosci - 125ccm wyciagnieto jakies 40KM  (przy wadze 90-pare kg) wymaga duzo czestszego serwisu miezonego w tzw. MTH (motogodzinach) - a NIE pokonanych kilometrach..?? Istotnym elementem eksplatacji jest wymiana oleju co kilka MTH i nalezy do tego podchodzic raczej restrykcyjnie bo bardzo szybko narobisz bidy - zatrzesz tlok.. To sa Kozy typowo torowe, ktore nie beda cierpliwie czekac na serwis.. Wiec tymbardziej nie majac doswiadczenia, ani jakiegos magika do pomocy - powaznie bym sie zastanowila nad sensem..

Nie wspomniales nic o homologacji?? 

PS. Jezdziles kiedykolwiek 2T??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Natalia Cattiva napisał:

Troche..? :) Tak nagmatwales, ze sama nie wiem w co rece wlozyc - znaczy sie od czego zaczac..

A wiec sama specyfikacja 2T i 4T to sa dwie rozne sprawy. Pojemnosci od ktorych zaczales watek czyli 400-650 4T i 125 2T to sa wiecej jak skrajnie rozne tematy. Nie wiem skad przeswiadczdenie, ze serwis 4T zje Cie razem z butami? Czy masz swiadomosc, ze motocykle tak wyzylowane jak np. KTM SX - z ktorego pojemnosci - 125ccm wyciagnieto jakies 40KM  (przy wadze 90-pare kg) wymaga duzo czestszego serwisu miezonego w tzw. MTH (motogodzinach) - a NIE pokonanych kilometrach..?? Istotnym elementem eksplatacji jest wymiana oleju co kilka MTH i nalezy do tego podchodzic raczej restrykcyjnie bo bardzo szybko narobisz bidy - zatrzesz tlok.. To sa Kozy typowo torowe, ktore nie beda cierpliwie czekac na serwis.. Wiec tymbardziej nie majac doswiadczenia, ani jakiegos magika do pomocy - powaznie bym sie zastanowila nad sensem..

Nie wspomniales nic o homologacji?? 

PS. Jezdziles kiedykolwiek 2T??

No cóż, jak wspominałem jestem w tym temacie tylko teoretykiem :) Dzięki za dokładne przedstawienie tematu serwisowania, zdążyłem się już zapoznać z tymi kwestiami. Pisząc, że boję się kosztów serwisowania 2T chodziło mi o porównanie z motocyklami hard enduro 4T (ich przebiegi też liczy się z MTH, a serwisy mimo iż rzadziej wykonywane są droższe przez wyższe ceny części zamiennych - przynajmniej według mojej wiedzy). Wyjątkiem są tu motocykle soft enduro takie jak np. Suzuki DR 650 ale to już inna kategoria wagowa. 

Widzę jednak, że mimo iż naczytałem się bardzo dużo to nadal błądzę jak dziecko we mgle więc może zaproponujesz coś odpowiedniego dla mnie? Moje zainteresowania już opisałem (nie chce tylko jeździć po dróżkach leśnych bo do tego mój obecny moto też się nadaje, las, podjazdy, rzeczki itp. to mnie interesuje), mój wzrost to 183 cm a waga to ok. 75 kg i tak jak już wspominałem nie jeździłem na tego typu motocyklach ani na 2T ani na 4T.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nigdy nie miales pod tylkiem setki 2T, proponowalabym najpierw poprosic kogos, kto uzyczy Ci swoja - bys mogl poznac co to takiego. Kiedys mialam cwiartke w 2T (Husqvarna WR 250) i powiem Tobie, ze duzo pokory mnie nauczyla; po odkreceniu manety lapy wyrywala w barkach bez pytania.. Agresywnie oddawala moc i dzialala metoda 0/1.  2T ma swoich zwolennikow, ale sa tez osoby ktore nie 'akceptuja takiego przekazu mocy. Najlepiej jakbys mial mozliwosc przejechania sie i 2T i 4T - juz cos bowiem 'lizniesz' - moze wyeliminujesz z listy zyczen :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O 2T w pojemnościach od 250ccm w górę to faktycznie wszyscy piszą, że to są bestie dlatego jak już to tylko 125ccm. A co powiesz o KTM EXC w pojemnościach 250-450ccm - masz jakieś doświadczenie w ujeżdżaniu i obsłudze takich pojemności 4T?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O EXC myslalam w fazie 'polowania', fajny motor, nie powiem, szczegolnie takie zdrowe egzemplarze z niezawodnym RFS :)  dosc mocno swego czasu sie na niego napalilam, ale 'nie bez przyczyny' trafila w moje rece.. LC4 - czego nie zaluje, bo bedac w zwiazku z EXC byc moze polowe czasu przeznaczonego 'na jazde' musialabym poswiecic na jej serwis :).

EXC 450 moglaby byc dla Ciebie troche za 'duza'.. ale moge sie mylic..

250F ciezko upolowac w dobrym stanie, jesli nie chce sie wydac fortuny.

Z perspektywy czasu musze przyznac, ze dobor Motocykla jest jak dobor partnera - nie ma recepty :)

Kazdy ma inne preferencje, styl, oczekiwania etc.

Chyba na Twoim miejscu, jezeli jestes kompletnie bez zdania w temacie, kupilabym 'zadbane cokolwiek' jako punkt odniesienia. 

Gdybys rzucil orientacyjna kwote (rzad wielkosci) jaka chcialbys poswiecic na swoj pierwszy mokry sen w OFFie - byc moze byloby latwiej podjac kolejny krok, zamiast brodzic :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Idealnie byłoby gdybym zmieścił się w 10k ale jak znajdzie się coś fajnego za np. 15k to też nie będzie problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu w dziale "Zakup motocykla" bo tutaj mam już wszystko opisane, ale jeśli admini stwierdzą, że jednak tak nie można to proszę o przesunięcie. 

Poniżej link do oferty, którą jestem zainteresowany, jeśli ktoś zna moto lub może coś na jego temat powiedzieć byłbym wdzięczny. Pacjent Honda XR650R.

https://www.olx.pl/oferta/honda-xr650r-xr-650r-nowy-gaznik-tm40-CID5-IDxlJmZ.html

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.