Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Pomoc w wyborze motocykla turystycznego


szaber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chcę przesiąść się na motor turystyczny. Bardzo przypadł mi do gustu Aprilia Caponord. Wygoda, silnik i wygląd.

Moje pytanie brzmi. Jakie jeszcze maszyny są podobne do tego modelu (kształt, wygoda, silnik) i ich zalety oraz wady? Wiem że istnieją Varadero, V-storm, Africa twin, ale nie znam więcej modeli podobnych, ani też nie mam ogólnej wiedzy także o tych wymienionych.

Edytowane przez szaber
zły temat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 4 lata caponorda.

Przemyśl czy chcesz włoski motocykl,na francuskim osprzęcie z austriackim silnikiem.

Zacznie się od regulatora napięcia,poprzez instalację statora,wurzucanie upalonych kostek,następnie cewki.Złączki paliwowe,przekaźnik rozrusznika,skończy się na padniętych zegarach i cholera wie czym jeszcze.

Zastanów się nad tym.

Jak chcesz na siłe go kupić, to bierz od kogoś z polskiego forum Caponord.

Tam zazwyczaj wszystkie motocykle są pozbawione w/w bolączek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Varadero trakcyjnie był gorszy od Caponorda(przesiadłem się po caponordzie).Miał jednak lepsze hamulce i bardziej kulturalny silnik w dolnym zakresie obrotów.Niestety był mniej komfortowy i cięższy.

To jednak bardzo dobry i niezawodny sprzęt.Świetny do turystyki,a przednie 19-to calowe koło docenisz poruszając się po gorszych,dziurawych i wyboistych drogach.

Vstrom jest również godny polecenia.

Africa Twin to znakomity sprzęt.Bardzo uniwersalny,ale dla mnie był za słaby.Dobry,jak często uprawiasz turystykę poza utwardzonymi szlakami i do tego solo oczywiście.

Na asfalcie to była dla mnie porażka,słaby silnik,lepiej chyba darła xtz750,siedzenue jak deska :)

 

Pytanie jaki chcesz sprzęt bardziej uniwersalny,czyli turystyczne enduro,czy bardziej sprzęt stricte asfaltowy,raczej na dobre drogi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi na wygodzie i przyjemności podróżowania na długich przelotach. Solidne owiewki, możliwość spoglądania i chłonięcia piękna wokoło z mniej pochylonej pozycji. Drobne zacięcie enduro mile widziane, gdyż asfalt  to nie jedyne miejsce w którym bym chciał spędzać czas. Ważne też by byle podmuch nie majdał mną na boki. Jakiś plecak też czasem zasiądzie z tyłu. Szybkość mnie już nie interesuje. Odkręcanie mnie nie bawi. Zdecydowanie jednak dobrze było by czuć pod sobą brak ograniczeń mocy. 

Tak jak wspominałem chodzi mi po głowie Caponord, choć na pegaso też spoglądam z zainteresowaniem. Mniejsze jak Transalp, też ciekawy wybór, tylko tutaj minimalnie brakuje mocy. BMW f650 - owszem czemu nie, ale jeszcze nie macałem osobistycznie. Jest wiele motocykli z tej półki tj. Varadero, TDM, V-STorm, TENERE, ITD ITP., których nie znam, a chciałbym się dowiedzieć. Jestem dosyć wybredny w poszukiwaniach, ale też potrafię skalkulować bilans plusów dodatnich i plusów ujemnych :)

Podsumowując. Jakiś literek, rzędowy na wtrysku, z wygodnym zawieszeniem. Oczywiście to tylko moje widzimisie, bo poszukiwania tej właściwej to długi proces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szaber napisał:

Podsumowując. Jakiś literek, rzędowy na wtrysku, z wygodnym zawieszeniem. 

Moze cos z polki zielonych np. Kawa Versys 1000 (rzdowa litrowka na wtrysku  z dosc dobrymi zawiasami , na nie utwardzonych nawierzchniach  tez  daje rade) 

Edytowane przez Taurus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic ci nie chcę mówić, ale zanim uzyskasz rzeczową odpowiedź na temat gamy modeli,które ci się podobają,to polecam użyć google.

Nie piszę tego złośliwie.

Znajdziesz informacje na temat każdego niemal modelu,od dnia premiery,poprzez testy porównawcze,testy długodystansowe i testy używanych.

Prawdziwą kopalnią wiedzy są fora modelowe.

Masz forum transalpa,forum africa twin,forum varadero,tdm,caoonird,triumph,triumoh tiger,v-strom itp,itd.

Tam zapoznasz się z opiniami,bolączkami i zaletami poszczególnych modeli.

Nikt ci tutaj gotowej recepty nie poda,dlatego forum konkretnego modelu,może dać ci lepszy ibraz tego, co byś chciał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam Vstroma 650, na którego przesiadłem się z Transalpa 650. W mojej opinii na asfalt Vstrom lepszy pod każdym względem od modelu Transalp 650, lepsza moc, lepsza praca skrzyni biegów, mniejsze spalanie, lepsza osłona przed wiatrem - ale tak jak mowie porównuje do modelu 650.
Jeśli chodzi o porównanie to Trasnalpa 700 to DL będzie miał zdecydowanie lepsze światła (2 x h4) i plusem jest 6ty bieg. Na pewno będzie miał więcej miejsca dla pasażera i przez mocniejsze obudowanie plastikami ochroni lepiej przez wiatrem.

Aktualnie chodzi mi po głowie TDM 900 (mam problemu z częstymi zmianami motocykli, mam jeden a myślę o drugim ;):P ) ale na pewno będzie oferować gorszą ochronę przed wiatrem od DLa. Silnik rzędowy o charakterystyce Vki, hamulce brzytwy od R1, od rocznika bodajże 2005-2006 jest ABS. Waga zbliżona do DLa 650.

Jest jeszcze DL 1000 który jest jednak cięższy, tam jest 100 kucy więc do jazdy we 2kę spokojnie wystarczy. Hamulce dużo lepsze niż w DL 650, ale ABS jest dopiero w modelach od 2014.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nic ci nie chcę mówić, ale zanim uzyskasz rzeczową odpowiedź na temat gamy modeli,które ci się podobają,to polecam użyć google...."

Swoje już przeczytałem i wyoglądałem, ale tego czego się dowiem od zwykłych użytkowników tego już wujek google mi nie powie.

 

Dziękuję Hawk za rzetelną podpowiedź. Takich właśnie informacji nie znajdę na necie "...ale na pewno będzie oferować gorszą ochronę przed wiatrem od DLa.... Jeśli chodzi o porównanie to Trasnalpa 700 to DL będzie miał zdecydowanie lepsze światła ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hawk1985 napisał:


Aktualnie chodzi mi po głowie TDM 900

 

o to to to. Mnie też, głównie ze wzgl. na bezawaryjność i dobre przystosowanie do jazdy miejskiej, bo poza wypadami zdarza mi się po aglomeracji krecić. Ochrona przed wiatrem jest dla mnie mniej ważna, bo uważam ze na każdym turystyku wieje a od wiatru to chroni puszka :), poza tym poniżej 15 stopni nie jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, szaber napisał:

"Nic ci nie chcę mówić, ale zanim uzyskasz rzeczową odpowiedź na temat gamy modeli,które ci się podobają,to polecam użyć google...."

Swoje już przeczytałem i wyoglądałem, ale tego czego się dowiem od zwykłych użytkowników tego już wujek google mi nie powie

Wujek google nakieruje cię na wcześniej wspomniane fora miłośników konkretnych modeli. Tam też są zwykli użytkownicy i zazwyczaj znają konkretne modele na wylot.....ale zrobisz jak uważasz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.