sjs Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Siema! Dzisiaj podczas wymiany oleju zauważyłem takie dziwne opiłki metalu na śrubie spustowej. Do śruby miałem przyczepiony magnes neodymowy przez co mogła coś zebrać. Możliwe że są to pozostałości gwintu z miski, lub samej śruby która ma za sobą minimum 4 zmiany oleju ? (teraz dałem w końcu nową). Z braku klucza dynometrycznego dokrecałem śrubę zawsze na maksa. Olej zmieniany co 5-7kkm zawsze czysty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Znajomy miał podobne (kawałki ), po kilku tys. sypnął się ząb w skrzyni ( i wracał z Grecji bez 5 ,a potem już i 2 biegu) .Jak rozebrał to okazało się ,że zęby są utwardzane powierzchniowo i z czasem to utwardzenie ... zaczyna się kruszyć ( jest na to fachowa nazwa ) i właśnie to było przyczyną najpierw w/w okruchów .Tak tylko podpowiadam ,bo widziałem zdjęcia i wyglądało podobnie ,ale może ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Tak po cichu przychylam się do opinii przedmówcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 9 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Hmmm... co w tym przypadku idzie zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Na poczatku szukalbym warsztatu ktory jest w posiadaniu KFZ Endoskopu.Przez otwor sruby spustowej mozna sprawdzic jak wygladaja zebatki , jednak wydaje mi sie tak czy inaczej czeka Ciebie rozpolawianie silnika.To tez "moze" byc czesc koszyka jakiegos lozyska itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 A przy okazji wymień podkładkę korka spustowego,bo już lichota straszna;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Tak na marginesie ,bo nikt nie chce raczej wiedzieć złych rzeczy ,ale ja zawsze po wymianie oleju glonię w tym co spuszczę neodymem ,bo myślę że lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć ,że cuś ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Pare lat temu w moim boxerku mialem podobnie jak zalozyciel tematu (kawalki metalu w oleju) , tylko w tych motkach skrzynie sa osobno.Lozysko na wale oddalo ducha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 9 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Dzieki za szybkie odpowiedzi ale czy to nie mogą być opiłki ktore powstały w skutek złej zmiany biegów. Wiadomo coś zgrzytanie czasem mocniej czasem słabiej. Do tego teraz dopiero się dowiedziałem że raczej nie zdrowe dla skrzyni jest zbijanie o kilka biegów w dol co mi się zdarzało ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Jak by to byly opilki metalu to olej wygladal by jak metaliklack , a to sa kawalki metalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 To tak 80% przypadków,ale to nie zmienia faktu,że coś się w kiszkach mieli i rozbiórka piecabzbliża się małymi krokami.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Dokladnie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 11 godzin temu, powolny napisał: ( jest na to fachowa nazwa ) Pitting? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 10 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 Jeszcze w oleju znalazłem dwa 3 takie ten długi i wąski ma ok 4 mmdwa pozostałe 2,5-3mm Teraz dopiero sprawdziłem te 3 opiłki magnesem i ich magnes nie przyciąga. Nie wiem jak z tymi co były na śrubie bo nie przyszło mi do głowy ich sprawdzać ale możliwe że one się tam przykleiły a nie przyciągały. Co to może znaczyć ? Możliwe że za mocna śrubę dokrecilem spustową i się przekręca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 10 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2018 To by Ci brakowało fragmentów gwintu na śrubie i/lub w otworze miski olejowej. Pooglądaj to. Śruba chyba jest stalowa, więc pozostaje miska. I to, niestety jest ta dobra wiadomość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Na telefonie słabo widzę, ale przy odrobinie szczęścia może to być coś ze sprzegła. Kiedyś jak byłem młody to zerwałem gwint w misce olejowej. Teraz dokręcam z "czuciem" A polecam klucz dynamometyczny. (Szczególnie do aluminium) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 4 godziny temu, grzesiek_73 napisał: A polecam klucz dynamometyczny. (Szczególnie do aluminium) Klucz dynamometryczny to jest podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Nooo i z pewnością samochodowego..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.