Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Pomoc w wyborze kolejnego motocykla


yaca_k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Robię rozeznanie pod kątem zmiany motocykla. I mam lekki problem, w którą stronę się kierować.

Ja: 174cm, 84kg. (to właśnie wzrost jest problemem).

Obecnie: Yamaha FZ6S Fazer

Jazda: miasto, krótkie trasy (do 150-200km). Czasami z plecakiem. Tylko asfalt.

Budżet: 10-25 tys, jak bardzo będzie trzeba, to więcej.

Kryteria:

  • w miarę prosta pozycja
  • jakaś (przynajmniej częściowa) ochrona przed wiatrem, więc bez nakedów
  • silnik najlepiej litrowe V2, moc ok 100KM, wyższy i niżej położony moment niż w Fazerce, ale może być inny spełniający kryteria elastyczności bez kręcenia
  • ABS, bo się przyzwyczaiłem i uważam, że parę razy mi tyłek uratował.
  • choppery odpadają

Problem, to że większość maszyn spełniających wymogi to turystyczne enduro, które byłyby ok, gdyby nie wysokość siedzenia. Na FZ6 mam siedzenie na 795mm i brakuje mi ok 1-2cm, żeby całe stopy postawić na ziemi, a dla przykładu taki VSTROM 1000 ma kanapę na poziomie 850mm, co jak podejrzewam, dyskwalifikuje tą maszynę dla takiego karzełka jak ja.

Proszę, zaproponujcie jakieś modele. Może o czymś nie wiem, a może ktoś przy moim wzroście ma pozytywne doświadczenia z maszynami pokroju GS1200, Varadero, VSTROM (ew. obniżał którąś z tych maszyn). Kiedyś siedziałem na GS1200 w wersji, która o dziwo nie była wyższa niż mój Fazer, ale to był nowy egzemplarz, więc dużo ponad budżet. Gdybym kupił moto w tej cenie, to żona wykonałaby na mnie rytualny mord z bezczeszczeniem zwłok włącznie ;).

Rozważałem też FZ1, bo tam siedzenie trochę niżej, choć nie jest to V2. Nie jeździłem, nie wiem jak wygląda elastyczność na niższych obrotach. W stosunku do FZ6 pewnie i tak będzie dużo na plus, ale mam np. porównanie do BMW R1200RS, w której silnik to dla mnie poezja i coś tego pokroju chciałbym osiągnąć.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, yaca_k napisał:

Rozważałem też FZ1, bo tam siedzenie trochę niżej, choć nie jest to V2. Nie jeździłem, nie wiem jak wygląda elastyczność na niższych obrotach.

Będziesz pan zadowolony.

Litrowe fazery są dość elastyczne

Jak dokręcisz - tak pojedziesz (nawet z plecaczkiem):o

Jest to jeden z bardziej uniwersalnych motocykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, yaca_k napisał:

Witam,

Robię rozeznanie pod kątem zmiany motocykla. I mam lekki problem, w którą stronę się kierować.

Ja: 174cm, 84kg. (to właśnie wzrost jest problemem).

Obecnie: Yamaha FZ6S Fazer

Jazda: miasto, krótkie trasy (do 150-200km). Czasami z plecakiem. Tylko asfalt.

Budżet: 10-25 tys, jak bardzo będzie trzeba, to więcej.

Kryteria:

  • w miarę prosta pozycja
  • jakaś (przynajmniej częściowa) ochrona przed wiatrem, więc bez nakedów
  • silnik najlepiej litrowe V2, moc ok 100KM, wyższy i niżej położony moment niż w Fazerce, ale może być inny spełniający kryteria elastyczności bez kręcenia
  • ABS, bo się przyzwyczaiłem i uważam, że parę razy mi tyłek uratował.

 

Czyli cos uniwersalnego , niezawodnego i wygodnego.Hmmm :rolleyes: ok. GS 1200 .

Ps.Jak Zone przewieziesz  na tym sprzecie zmieni zadnie :wub: no ale "moge" sie tez mylic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę z plecakiem, ale nie z żoną.... ;) Ona nie akceptuje jazdy na moto w żadnym aspekcie, więc pleacakiem jest 15-letnia córka. 

GS1200 - marzenie. Kwestia tylko tej wysokości, bo siedziałem też na egzemplarzu kumpla i tam nawet przy obniżeniu zawieszenia stałem na palcach. Nie wiem jaka to była wersja w salonie, na której stałem komfortowo. Silnik w GS też bajka, bo to samo, co w R1200RS, którym miałem okazję pół dnia pojeździć. I tym samym wracamy do turystycznego enduro. Jeszcze jedno pytanie, czy w założonym budżecie jest sens szukać GS'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa dwie wersje GS`a 1200.Tj. GS 1200 na alumach (nizsza) i GS 1200 ADV na szprychach wyzsza.Przypuszczam ze siedziales na GS 1200 ADV . Nie wiem jak w Kraju stoi gs1200 i w jakim sa stanie , ale za Odra mozna juz w podobnej kasie super sprzet z dodatkami wyrwac.

Np.https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-r-1200-gs-benzin-grau-847d8472-a28c-4a02-e053-e350040afa59?cldtidx=11

Ps. jest jeszcze gs 1200 rally , ale nie jestem pewien czy jest wyzsza od 1200 adv.

Edytowane przez Taurus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, yaca_k napisał:

Grzesiek, po zdjęciu wnioskuję, że na takim właśnie jeździsz. Z racji, że mamy blisko do siebie - byłaby szansa bym podjechał i usiadł na niego? Chciałbym zobaczyć jak wygląda pozycja / ile realnie jest wyższy od wersji 600ccm.

Ja mam FZSa 1000, to jest poprzednik FZ1 i mam akcesoryjny zicol jakiś podobno żelowy, wyższy od seryjnego (tak se poprzednik -Italianiec- wymyślił, a ja myślę o powrocie do oryginału )

FZty mają inne siedzienia - dwa osobne

Kiedyś kolega szukał motocykla i oglądaliśmy FZ1 i mam wrażenie,że jest niższy od mojego.

Jak chcesz, to możemy się może w sobotę przed południem gdzieś zjechać (jeśli mi się nic nie pozmienia)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sjs napisał:

CBR954RR spełnia tu wszystkie kryteria

O! Dzięki, tego nie brałem pod uwagę. Jedna kwestia, bo to jednak sport - czy pozycja nie jest zbytnio leżąca?

5 godzin temu, grzesiek_73 napisał:

Ja mam FZSa 1000, to jest poprzednik FZ1 i mam akcesoryjny zicol jakiś podobno żelowy, wyższy od seryjnego (tak se poprzednik -Italianiec- wymyślił, a ja myślę o powrocie do oryginału )

FZty mają inne siedzienia - dwa osobne

Kiedyś kolega szukał motocykla i oglądaliśmy FZ1 i mam wrażenie,że jest niższy od mojego.

Jak chcesz, to możemy się może w sobotę przed południem gdzieś zjechać (jeśli mi się nic nie pozmienia)

 

 

Chętnie. Myślę, że będę dyspozycyjny do południa. Poślę ci nr telefonu na priv, więc jak coś to napisz/zadzwoń i podjadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ten motocykl spełnia chyba Twoje wszystkie oczekiwania.

Sam nie mam ale planuje kupić pod koniec przyszłego sezonu.

To jest sport chyba z najbardziej wyprostowana pozycją i z opisów wynika że silnik ma dość elastyczny. Piszą że nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, śmigania po mieście a i turystykę ludzie uprawiają i przedewszystkim do zapierdalania :D 

Sam się przekonam jak kupię, wiem napewno że to bd moj następny motocykl. W germani idzie dostać od pierwszego właściciela, bez wypadkowy z przebiegiem między 30-50k za ok 3.5-4k€. (Dla mnie to jest odpowiedni cena)

Widzę po ofertach że ludzie w DE do cebry wrzucają kierownice od VFR i wtedy napewno siedzi się w bardzo wygodnej pozycji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na placu dwa sprzęty, które by pasowały do twoich założeń: z1000sx i KTM 990smt.

Co do wysokości siedziska to powiem tak; przymierzałem się w salonie do nowego vstroma 1000 i stopy miałem prawie na płasko w zwykłych butach (177cm wzrostu), a na KTM, mimo tylko 5mm wyższego siedziska, siedzi się sporo wyżej, więc suche dane bez przymiarki nic nie znaczą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierz się do vstroma 650. Mocy co prawda ok 70KM ale V2 z dobrym momentem od dołu.

Sporo niskich ludzi na nich daje radę. Dostępne są tanie łączniki obniżające tylne zawieszenie, przód można na lagach opuścić kilka cm. Węższych i niższych siedzeń też sporo się znajdzie.

Kobieta doceni wygodne miejsce pasażera.

Jak spróbujesz szutrów, to już nie wrócisz tylko na asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2018 o 20:00, dloperator napisał:

Przymierz się do vstroma 650. Mocy co prawda ok 70KM ale V2 z dobrym momentem od dołu.

Wiem jak to jeździ i trochę za słabe dla mnie. Przesiadając się z FZ6 wyraźnie brakuje mocy, szczególnie z plecakiem i prędkościami 100km/h +

 

20 godzin temu, grzesiek_73 napisał:

Tak sobie jeszcze pomyślałem o Bandycie 1250

Z tego, co wyczytałem, to chyba najwyższy ze wszystkich branych pod uwagę. Przy okazji chyba też najcięższy. Tym samym odpada.

12 godzin temu, dloperator napisał:

Co do wysokości R1200GS. To jest zwykły i wyższy adventure. Zwykły dostępny jest w wersji normalnej i obniżonej. Prócz tego dostępne są siedzenia niższe i wyższe.

http://www.bmw-motorrad.com/com/en/equipment/seathight_conf/seats_config.html

O! I taka zwykła wersja z niższym siedzeniem to pewnie byłby ideał, choć na tej stronie własnie wersja Adventure może mieć największy rozrzut w wysokościach, bo od 790 do 910mm ?, a zwykła od 800 do 880mm.

9 godzin temu, Walgav napisał:

Jakbyś chciał przymierzyć się do BMW R1200GS Adventure to służę kanapą :)

W sumie chętnie zajmę Ci kiedyś 5 min, choć spodziewam się efektu (chyba że masz obniżone siedzenie / zawieszenie) - będę jak baletnica ;). Adventure będzie dla mnie baaardzo wysokie. to prawie 5cm wyżej niż np. Vstrom.

Tak, czy inaczej GS kusi najbardziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, yaca_k napisał:

W sumie chętnie zajmę Ci kiedyś 5 min, choć spodziewam się efektu (chyba że masz obniżone siedzenie / zawieszenie) - będę jak baletnica ;). Adventure będzie dla mnie baaardzo wysokie. to prawie 5cm wyżej niż np. Vstrom.

Zapraszam, sprawdzisz "organoleptycznie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dloperator napisał:

w zasadzie do połowy 2017 cechują się licznymi chorobami wieku dziecięcego.

To pozostają tylko nowe i max 12 miesięczne - o ewentualnych słabościach tychże egzemplarzy, dowiemy się dopiero po jakimś czasie (na ogół jest to kilka lat)

To może te sprawdzone "traktorki",  nie są takie złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.