yaca_k Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Witam, Robię rozeznanie pod kątem zmiany motocykla. I mam lekki problem, w którą stronę się kierować. Ja: 174cm, 84kg. (to właśnie wzrost jest problemem). Obecnie: Yamaha FZ6S Fazer Jazda: miasto, krótkie trasy (do 150-200km). Czasami z plecakiem. Tylko asfalt. Budżet: 10-25 tys, jak bardzo będzie trzeba, to więcej. Kryteria: w miarę prosta pozycja jakaś (przynajmniej częściowa) ochrona przed wiatrem, więc bez nakedów silnik najlepiej litrowe V2, moc ok 100KM, wyższy i niżej położony moment niż w Fazerce, ale może być inny spełniający kryteria elastyczności bez kręcenia ABS, bo się przyzwyczaiłem i uważam, że parę razy mi tyłek uratował. choppery odpadają Problem, to że większość maszyn spełniających wymogi to turystyczne enduro, które byłyby ok, gdyby nie wysokość siedzenia. Na FZ6 mam siedzenie na 795mm i brakuje mi ok 1-2cm, żeby całe stopy postawić na ziemi, a dla przykładu taki VSTROM 1000 ma kanapę na poziomie 850mm, co jak podejrzewam, dyskwalifikuje tą maszynę dla takiego karzełka jak ja. Proszę, zaproponujcie jakieś modele. Może o czymś nie wiem, a może ktoś przy moim wzroście ma pozytywne doświadczenia z maszynami pokroju GS1200, Varadero, VSTROM (ew. obniżał którąś z tych maszyn). Kiedyś siedziałem na GS1200 w wersji, która o dziwo nie była wyższa niż mój Fazer, ale to był nowy egzemplarz, więc dużo ponad budżet. Gdybym kupił moto w tej cenie, to żona wykonałaby na mnie rytualny mord z bezczeszczeniem zwłok włącznie . Rozważałem też FZ1, bo tam siedzenie trochę niżej, choć nie jest to V2. Nie jeździłem, nie wiem jak wygląda elastyczność na niższych obrotach. W stosunku do FZ6 pewnie i tak będzie dużo na plus, ale mam np. porównanie do BMW R1200RS, w której silnik to dla mnie poezja i coś tego pokroju chciałbym osiągnąć. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 13 minut temu, yaca_k napisał: Rozważałem też FZ1, bo tam siedzenie trochę niżej, choć nie jest to V2. Nie jeździłem, nie wiem jak wygląda elastyczność na niższych obrotach. Będziesz pan zadowolony. Litrowe fazery są dość elastyczne Jak dokręcisz - tak pojedziesz (nawet z plecaczkiem) Jest to jeden z bardziej uniwersalnych motocykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaca_k Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Grzesiek, po zdjęciu wnioskuję, że na takim właśnie jeździsz. Z racji, że mamy blisko do siebie - byłaby szansa bym podjechał i usiadł na niego? Chciałbym zobaczyć jak wygląda pozycja / ile realnie jest wyższy od wersji 600ccm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
victoryMP Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 wzrost i waga podobna do mnie a wiec YAMAHA MIDNIGHSTAR 1900, tez nie daleko wiec mozesz usiasc, no chyba ze jestes jeszcze za mlody na taki sprzet. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaca_k Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 victoryMP - fajnie, ale nie szukam choppera/cruisera, choć niewątpliwie tu miałbym największy wybór jeśli chodzi o interesujące mnie silniki i niskie siedzenie. Może faktycznie jeszcze subiektywnie za młody jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 4 godziny temu, yaca_k napisał: Witam, Robię rozeznanie pod kątem zmiany motocykla. I mam lekki problem, w którą stronę się kierować. Ja: 174cm, 84kg. (to właśnie wzrost jest problemem). Obecnie: Yamaha FZ6S Fazer Jazda: miasto, krótkie trasy (do 150-200km). Czasami z plecakiem. Tylko asfalt. Budżet: 10-25 tys, jak bardzo będzie trzeba, to więcej. Kryteria: w miarę prosta pozycja jakaś (przynajmniej częściowa) ochrona przed wiatrem, więc bez nakedów silnik najlepiej litrowe V2, moc ok 100KM, wyższy i niżej położony moment niż w Fazerce, ale może być inny spełniający kryteria elastyczności bez kręcenia ABS, bo się przyzwyczaiłem i uważam, że parę razy mi tyłek uratował. Czyli cos uniwersalnego , niezawodnego i wygodnego.Hmmm ok. GS 1200 . Ps.Jak Zone przewieziesz na tym sprzecie zmieni zadnie no ale "moge" sie tez mylic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaca_k Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Jeżdzę z plecakiem, ale nie z żoną.... Ona nie akceptuje jazdy na moto w żadnym aspekcie, więc pleacakiem jest 15-letnia córka. GS1200 - marzenie. Kwestia tylko tej wysokości, bo siedziałem też na egzemplarzu kumpla i tam nawet przy obniżeniu zawieszenia stałem na palcach. Nie wiem jaka to była wersja w salonie, na której stałem komfortowo. Silnik w GS też bajka, bo to samo, co w R1200RS, którym miałem okazję pół dnia pojeździć. I tym samym wracamy do turystycznego enduro. Jeszcze jedno pytanie, czy w założonym budżecie jest sens szukać GS'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 (edytowane) Sa dwie wersje GS`a 1200.Tj. GS 1200 na alumach (nizsza) i GS 1200 ADV na szprychach wyzsza.Przypuszczam ze siedziales na GS 1200 ADV . Nie wiem jak w Kraju stoi gs1200 i w jakim sa stanie , ale za Odra mozna juz w podobnej kasie super sprzet z dodatkami wyrwac. Np.https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-r-1200-gs-benzin-grau-847d8472-a28c-4a02-e053-e350040afa59?cldtidx=11 Ps. jest jeszcze gs 1200 rally , ale nie jestem pewien czy jest wyzsza od 1200 adv. Edytowane 20 Sierpnia 2018 przez Taurus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaca_k Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 11 minut temu, Taurus napisał: ale za Odra mozna juz w podobnej kasie super sprzet z dodatkami wyrwac. I to jest myśl! Czasem kupuję tam samochody, więc może i moto mogę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 CBR954RR spełnia tu wszystkie kryteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 5 godzin temu, yaca_k napisał: Grzesiek, po zdjęciu wnioskuję, że na takim właśnie jeździsz. Z racji, że mamy blisko do siebie - byłaby szansa bym podjechał i usiadł na niego? Chciałbym zobaczyć jak wygląda pozycja / ile realnie jest wyższy od wersji 600ccm. Ja mam FZSa 1000, to jest poprzednik FZ1 i mam akcesoryjny zicol jakiś podobno żelowy, wyższy od seryjnego (tak se poprzednik -Italianiec- wymyślił, a ja myślę o powrocie do oryginału ) FZty mają inne siedzienia - dwa osobne Kiedyś kolega szukał motocykla i oglądaliśmy FZ1 i mam wrażenie,że jest niższy od mojego. Jak chcesz, to możemy się może w sobotę przed południem gdzieś zjechać (jeśli mi się nic nie pozmienia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaca_k Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 7 godzin temu, sjs napisał: CBR954RR spełnia tu wszystkie kryteria O! Dzięki, tego nie brałem pod uwagę. Jedna kwestia, bo to jednak sport - czy pozycja nie jest zbytnio leżąca? 5 godzin temu, grzesiek_73 napisał: Ja mam FZSa 1000, to jest poprzednik FZ1 i mam akcesoryjny zicol jakiś podobno żelowy, wyższy od seryjnego (tak se poprzednik -Italianiec- wymyślił, a ja myślę o powrocie do oryginału ) FZty mają inne siedzienia - dwa osobne Kiedyś kolega szukał motocykla i oglądaliśmy FZ1 i mam wrażenie,że jest niższy od mojego. Jak chcesz, to możemy się może w sobotę przed południem gdzieś zjechać (jeśli mi się nic nie pozmienia) Chętnie. Myślę, że będę dyspozycyjny do południa. Poślę ci nr telefonu na priv, więc jak coś to napisz/zadzwoń i podjadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Właśnie ten motocykl spełnia chyba Twoje wszystkie oczekiwania. Sam nie mam ale planuje kupić pod koniec przyszłego sezonu. To jest sport chyba z najbardziej wyprostowana pozycją i z opisów wynika że silnik ma dość elastyczny. Piszą że nadaje się do codziennych dojazdów do pracy, śmigania po mieście a i turystykę ludzie uprawiają i przedewszystkim do zapierdalania Sam się przekonam jak kupię, wiem napewno że to bd moj następny motocykl. W germani idzie dostać od pierwszego właściciela, bez wypadkowy z przebiegiem między 30-50k za ok 3.5-4k€. (Dla mnie to jest odpowiedni cena) Widzę po ofertach że ludzie w DE do cebry wrzucają kierownice od VFR i wtedy napewno siedzi się w bardzo wygodnej pozycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaca_k Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Ja w tym sezonie też na pewno nic nie kupię, ale staram się określić przedmiot poszukiwań. Ten GS1200 bardzo mi chodzi po głowie, ale FZ1 i CBR954RR też zostają na placu boju. Zobaczymy jak będzie. Tak, czy inaczej dzięki wszystkim za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bebok. Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Mam na placu dwa sprzęty, które by pasowały do twoich założeń: z1000sx i KTM 990smt. Co do wysokości siedziska to powiem tak; przymierzałem się w salonie do nowego vstroma 1000 i stopy miałem prawie na płasko w zwykłych butach (177cm wzrostu), a na KTM, mimo tylko 5mm wyższego siedziska, siedzi się sporo wyżej, więc suche dane bez przymiarki nic nie znaczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dloperator Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Przymierz się do vstroma 650. Mocy co prawda ok 70KM ale V2 z dobrym momentem od dołu. Sporo niskich ludzi na nich daje radę. Dostępne są tanie łączniki obniżające tylne zawieszenie, przód można na lagach opuścić kilka cm. Węższych i niższych siedzeń też sporo się znajdzie. Kobieta doceni wygodne miejsce pasażera. Jak spróbujesz szutrów, to już nie wrócisz tylko na asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Tak sobie jeszcze pomyślałem o Bandycie 1250 Pewne jest to że ciągnie od dołu jak lokomotywa. Ale nie wiem jak wygląda sprawa z wysokością zica. Mają ABS i dużo jest egzemplarzy w wersji z owiewką. Cena przyzwoita i z częściami problemów nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dloperator Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Co do wysokości R1200GS. To jest zwykły i wyższy adventure. Zwykły dostępny jest w wersji normalnej i obniżonej. Prócz tego dostępne są siedzenia niższe i wyższe. http://www.bmw-motorrad.com/com/en/equipment/seathight_conf/seats_config.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walgav Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Jakbyś chciał przymierzyć się do BMW R1200GS Adventure to służę kanapą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaca_k Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 W dniu 22.08.2018 o 20:00, dloperator napisał: Przymierz się do vstroma 650. Mocy co prawda ok 70KM ale V2 z dobrym momentem od dołu. Wiem jak to jeździ i trochę za słabe dla mnie. Przesiadając się z FZ6 wyraźnie brakuje mocy, szczególnie z plecakiem i prędkościami 100km/h + 20 godzin temu, grzesiek_73 napisał: Tak sobie jeszcze pomyślałem o Bandycie 1250 Z tego, co wyczytałem, to chyba najwyższy ze wszystkich branych pod uwagę. Przy okazji chyba też najcięższy. Tym samym odpada. 12 godzin temu, dloperator napisał: Co do wysokości R1200GS. To jest zwykły i wyższy adventure. Zwykły dostępny jest w wersji normalnej i obniżonej. Prócz tego dostępne są siedzenia niższe i wyższe. http://www.bmw-motorrad.com/com/en/equipment/seathight_conf/seats_config.html O! I taka zwykła wersja z niższym siedzeniem to pewnie byłby ideał, choć na tej stronie własnie wersja Adventure może mieć największy rozrzut w wysokościach, bo od 790 do 910mm ?, a zwykła od 800 do 880mm. 9 godzin temu, Walgav napisał: Jakbyś chciał przymierzyć się do BMW R1200GS Adventure to służę kanapą W sumie chętnie zajmę Ci kiedyś 5 min, choć spodziewam się efektu (chyba że masz obniżone siedzenie / zawieszenie) - będę jak baletnica ;). Adventure będzie dla mnie baaardzo wysokie. to prawie 5cm wyżej niż np. Vstrom. Tak, czy inaczej GS kusi najbardziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 9 godzin temu, yaca_k napisał: Tak, czy inaczej GS kusi najbardziej... Myślę, że decyzja już zapadła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walgav Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 9 godzin temu, yaca_k napisał: W sumie chętnie zajmę Ci kiedyś 5 min, choć spodziewam się efektu (chyba że masz obniżone siedzenie / zawieszenie) - będę jak baletnica ;). Adventure będzie dla mnie baaardzo wysokie. to prawie 5cm wyżej niż np. Vstrom. Zapraszam, sprawdzisz "organoleptycznie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dloperator Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Co do GS-a to modele od 2014r są znacznie lepsze. Jet ogromna różnica w porównaniu do poprzednich traktorów. Niestety pierwsze roczniki, a w zasadzie do połowy 2017 cechują się licznymi chorobami wieku dziecięcego. Cenowo znacznie poza założonym budżetem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, dloperator napisał: w zasadzie do połowy 2017 cechują się licznymi chorobami wieku dziecięcego. To pozostają tylko nowe i max 12 miesięczne - o ewentualnych słabościach tychże egzemplarzy, dowiemy się dopiero po jakimś czasie (na ogół jest to kilka lat) To może te sprawdzone "traktorki", nie są takie złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.