Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Zipp xRace problem z elektryką :/


killkapi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 
Mam taki oto problem z moim Zippem xRace:

Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam, żadne kontrolki się nie świecą (działają tylko światła długie i krótkie) nie działa też klakson

0 reakcji na próbę odpalenia ze startera.

Odpalam z kopniaka - kontrolki się świecą, klakson działa ale cicho (tylne kierunki słabo świecą, wraz z dodaniem gazu wszystko działa mocniej, oczywiste to jest ale wydaje mi się że te tylne i tak świecą za słabo, w dzień przy 2tyś obrotach niemalże wcale ich nie widać że świecą, natomiast przednie świecą bardzo dobrze) 

Motorek odpala z akumulatora na krótko.

Jeśli kręcę kierownicą to w pewnych miejsach światła gasną itp (nie zawsze się to zdarza, ale jednak zdarza)

No więc panowie ktoś wie o co może chodzić?? Najbardziej mi zależy żeby odpalał normalnie ze startera.

Dla osoby która pomoże w rozwiązaniu tematu wysyłam 0.7 pocztą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od naładowania akumulatora,lub podpięcia innego sprawnego. Wygląda to tak, że jest padnięty i nie trzyma napięcia do tego stopnia, że nawet regulator nie jest w stanie mu dopomóc.

Obstawiam akumulator. 

Oprócz tego przejrzyj wiązki elektryczne w okolicach kierownicy, bo skoro kręcisz kierą i elektryka wariuje, to musi tam być gdzieś przerwa albo zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator był ładowany i nic to nie dało, przypomnę że na krótko z akumulatora odpala.

 

Tak ogólnie podsumowując:

Na odpalonym moto wszystkie swiatla działają,  na zgaszonym nie. Z aku na krotko odpala, ze startera nie.

 

Sprawdzilem i kostka od stacyjki cos wariuje, gdy nią porusze to raz dziala raz nie,  ale to wciąż nie rozwiązuje problemu czemu starter nie reaguje (nawet jak stacyjka jest okej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, sprawdź to na innym akumulatorze(bez pośrednictwa twojego aku), bo pomimo tego, że jest naładowany może nie mieć odpowiedniego prądu rozruchowego.

Jeżeli masz 100% pewności, że aku jest sprawny, to sprawdź przekaźnik rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyeliminuj wszystkie podejrzane elementy w instalacji, łącznie z tą wariującą stacyjką i przerwami w dostawie prądu przy kręceniu kierownicą.

Sprawdż teź jak wyglądają połączenia masowe, oraz podłączenia przewodów do rozrusznika - być może sam rozrusznik jest problemem. Odepnij go z instalacji, zapuść sprzęta z kopniaka, będziesz widział co się będzie działo.

Jakie napięcie ma akumulator w stanie spoczynku, odpięty od instalacji??

Sprawdzałeś miernikiem ładowanie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra okej zwracam honor, problemem jest akumulator.  Byłem święcie przekonany ze jest dobry bo byl ladowany i od razu po ładowaniu nic nie dzialał (a na krotko z akumulatora odpalał) wiec te odpalenie na krotko mnie zmylilo. Teraz podłączyłem aku z samochodu kablami rozruchowymi pod moj aku i odpalił normalnie ze startera. Problem z wariujaca stacyjka przy kostce nadal wystepuje ale juz mam pewność ze to wina akumulatora. Podczas jazdy tak czy inaczej to problemu ze stacyjka nie ma bo kierownica prosto jest więc mniejsza z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.