Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

ślizgaznie sprzęgła dziwna sprawa suzuki bulevard 800


mirojet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym użytkownikiem posiadam od 10 lat suzuki boulevard c50 rok prod 2006 pojemność silnika 800 motocykl sprowadzony z Colorado.

Problem jest od roku przez cały czas jeździłem na oleju firmy motul, podczas przyśpieszania na drugim biegu gdzie motocykl najbardziej ciągnie zdarzało się przy dochodzeniu do max obrotów że lekko poślizgiwał ale mało odczuwalne poślizgiwanie na sprzęgle, wrzucając trójkę gdzie jest gorsze przyśpieszenie było poślizgiwanie odczuwalnie dużo bardziej od połowy zakresu obrotów do maksymalnych co mi się wydaje nie powinno mieć miejsca skoro przyśpieszenie jest na dwójce lepsze a mniej ślizga natomiast jak na trójce jak i czwórce to samo. Postanowiłem zmienić olej na valvoline T4 10W40 nic to nie dało, motocykl odstawiłem do serwisu zmienili sprzęgło wymienili olej na nowy valvoline jesienią i wydawało mi się że jest OK, natomiast dzisiaj był upał trochę pojeździłem, i zauważyłem to samo najbardziej ślizga trójka, czwórka od połowy zakresu obrotów, lecz jak przyśpieszam jeden dwa trzy cztery pełny gaz, najbardziej odczuwalne, natomiast jak jadę przykładowo 80 km/h od stałej utrzymywanej prędkości na czwórce czy trójce otwieram pełny gaz poślizgiwanie jest mniej odczuwalne, zastanawiam się czy mi naprawdę zmienili tarcze sprzęgła, może upał dlatego a moto zagrzane a może zmienić olej co proponujecie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Nie wiem, jak sterowane jest sprzęgło w tym motocyklu, ale jeżeli linką, to sprawdziłbym w pierwszej kolejności jak jest ustawiony luz na lince sprzegła. Być może jest za mocno "podciągnieta" i w stanie spoczynku delikatnie ciągnie wałek wysprzęglający i stąd slizganie.

Jeżeli to nic nie da, to czeka cię rozbiórka sprzęgła i dokonanie odpowiednich pomiarów. Tarczek ciernych, metalowych przekładek oraz sprężyn dociskowych.

Mogło być tak, że sprzęgło owszem wymienili, ale zostawili np. stare spreżyny, które nie trzymały już minimalnego wymiaru serwisowego, mówiąc krótko nie wywierają odpowiedniego docisku na tarcze.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak właśnie jest...

im wyższy bieg tym bardziej sprzęgło się ślizga.

Ale dziwne, że tak szybko nowe sprzęgło poszło ,no chyba że coś ze sprężynami dociskowymi - tak jak Wicher napisał

Moc silnika na każdym biegu jest taka sama, a im większe przełożenie (wyższy bieg), tym bardziej moto stawia "opór"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.