mirojet Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Witam, jestem nowym użytkownikiem posiadam od 10 lat suzuki boulevard c50 rok prod 2006 pojemność silnika 800 motocykl sprowadzony z Colorado. Problem jest od roku przez cały czas jeździłem na oleju firmy motul, podczas przyśpieszania na drugim biegu gdzie motocykl najbardziej ciągnie zdarzało się przy dochodzeniu do max obrotów że lekko poślizgiwał ale mało odczuwalne poślizgiwanie na sprzęgle, wrzucając trójkę gdzie jest gorsze przyśpieszenie było poślizgiwanie odczuwalnie dużo bardziej od połowy zakresu obrotów do maksymalnych co mi się wydaje nie powinno mieć miejsca skoro przyśpieszenie jest na dwójce lepsze a mniej ślizga natomiast jak na trójce jak i czwórce to samo. Postanowiłem zmienić olej na valvoline T4 10W40 nic to nie dało, motocykl odstawiłem do serwisu zmienili sprzęgło wymienili olej na nowy valvoline jesienią i wydawało mi się że jest OK, natomiast dzisiaj był upał trochę pojeździłem, i zauważyłem to samo najbardziej ślizga trójka, czwórka od połowy zakresu obrotów, lecz jak przyśpieszam jeden dwa trzy cztery pełny gaz, najbardziej odczuwalne, natomiast jak jadę przykładowo 80 km/h od stałej utrzymywanej prędkości na czwórce czy trójce otwieram pełny gaz poślizgiwanie jest mniej odczuwalne, zastanawiam się czy mi naprawdę zmienili tarcze sprzęgła, może upał dlatego a moto zagrzane a może zmienić olej co proponujecie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 Cześć. Nie wiem, jak sterowane jest sprzęgło w tym motocyklu, ale jeżeli linką, to sprawdziłbym w pierwszej kolejności jak jest ustawiony luz na lince sprzegła. Być może jest za mocno "podciągnieta" i w stanie spoczynku delikatnie ciągnie wałek wysprzęglający i stąd slizganie. Jeżeli to nic nie da, to czeka cię rozbiórka sprzęgła i dokonanie odpowiednich pomiarów. Tarczek ciernych, metalowych przekładek oraz sprężyn dociskowych. Mogło być tak, że sprzęgło owszem wymienili, ale zostawili np. stare spreżyny, które nie trzymały już minimalnego wymiaru serwisowego, mówiąc krótko nie wywierają odpowiedniego docisku na tarcze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 No tak właśnie jest... im wyższy bieg tym bardziej sprzęgło się ślizga. Ale dziwne, że tak szybko nowe sprzęgło poszło ,no chyba że coś ze sprężynami dociskowymi - tak jak Wicher napisał Moc silnika na każdym biegu jest taka sama, a im większe przełożenie (wyższy bieg), tym bardziej moto stawia "opór" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirojet Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 wiem że jak wymieniali mi tarcze to mówili jak założyli nowe sprężyny to dźwignia sprzęgła działała bardzo ciężko jedną ręką było bardzo ciężko ją wcisnąć i założyli stare sprzężyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Mówiąc krótko, rozbiórka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirojet Opublikowano 1 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 ja myślę że spróbuję nalać olej motul jak nie pomoże zostawiam tak jak jest do następnej wymiany sprzęgła kiedyś, bo aż tak mi to ślizganie nie przeszkadza a jeżdżę raczej spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2018 Twoja decyzja........sprężyny dociskowe prawdopodobnie w cenie bańki oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.