Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

TDM 900 - Brak iskry i trybu diagnostycznego


marq83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc. Posiadam Yamahę TDM 900 od początku zeszłego roku. Do tej pory nie było żadnych problemów. Po zimie moto zaczęło gorzej odpalać (czasem od strzała a czasem trzeba było pokręcić). Ostatecznie moto już nie chce odpalić, rozrusznik kręci ale nie ma iskry na obu świecach ( są prawie nowe). Wziąłem manual do ręki, zacząłem sprawdzać krok po kroku wszystkie elementy i nie doszukałem się problemu. Ku mojemu zdziwieniu nie mogę wejść do trybu diagnostycznego mimo, że procedurę wejścia w niego wykonuję na 100% jak w instrukcji. Przyciski select oraz reset działają bo można wybierać oraz resetować przebiegi / ustawiać zegar. Trzeci dzień już walczę, ale już ręce powoli opadają. Obstawiam moduł zapłonowy. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku odpinalłem ale nie na tak długo, moze na kilka minut i nic to nie dało. Sprawdziłem i wyczyściłem wtyczki, kable jedynie wizualnie .Na cewkach przy zapłonie nie ma masy a do modułu dochodzi. Zamówiłem inny moduł i zobaczymy, powinien dojść jutro. A jak nie to ASO. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to bedzie moduł, wymienisz i gra. tak pytam o kable, bo mnie jakis czas temu w hondzie podobnie nie paliła, a wszystko grało poza iskrą - okazalo sie ze jeden kabel był w środku pekniety, nic z zezwątrz nie widać, wyglądały na nowe, siedzialem nad tym kilka dni, a wystarczyla zmiana na inny kabel, akurat mialem z auta co prawda ale po zmianie wtyczki zadziałało, a serwis nie zarobił ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Po długim oczekiwaniu na paczkę dotarł do mnie używany moduł i po jego założeniu moto ZAGADAŁO!!! Co więcej można teraz wejść do trybu diagnostycznego! 

Mam jeszcze pytanie, może ktoś wie co mogło być przyczyną uszkodzenia modułu? Nie chciał bym aby ten też się spalił po chwili. Cały czas zastanawia mnie czemu w jednej z wtyczek regulatora był olej? Czy wadliwy regulator mógł uszkodzić moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za szybko się pocieszyłem. Napisałem, że zagadało po sprawdzeniu, że pojawiła się iskra. W istocie po złożeniu motocykl dalej nie odpalał. Wymontowałem już moduł z immobilizerem żeby przygotować do wysyłki elektronikowi, po czym zauważyłem, że przy immo był urwany jeden kabelek. Polutowałem i tym razem już odpala od strzała!

20180521_152933.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.