Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam zamiar zacząć przygodę z jednośladem... 

 

Z uwagi iż mój brat posiada Junak 125 RS, to będę miał możliwość pojeździć na początku na jego motocyklu. 

 

Kolejnym krokiem będzie prawdopodobnie zapis na kurs prawa jazdy kat. A. Mam już swoje lata, prawo jazdy kat. B mam od 1999roku i w międzyczasie zrobiłem prawo jazdy kat. C oraz kat. C+E (B+E) także doświadczenie na drodze mam spore, jeżdżę praktycznie codziennie samochodem robiąc przynajmniej 15 tyś. rocznie, ale nie na jednośladach nie mam żadnego... 

 

Zanim jednak będę chciał usiąść na motocykl, chciałbym się odpowiednio ubrać aby być przynajmniej podstawowo zabezpieczony. Mam 187cm wzrostu i 100kg wagi także spory ze mnie kawał mięsa, które trzeba ochronić... Mieszkam w Dąbrowie Górniczej i szukam w okolicach jakiegoś dobrze wyposażonego sklepu, gdzie mógłbym przede wszystkim przymierzyć kask, rękawice i kurtkę przed zakupem. Odzież to kwestia indywidualna więc bez przymiarki kupno przez Internet nie ma sensu. 

 

Możecie mi polecić jakiś konkretny sklep warty odwiedzin w okolicy Dąbrowy Górniczej, Sosnowca czy Katowic, gdzie sprzedawca ma doświadczenie i dobrze doradzi ubiór przy zakupie?

 

Na początku interesuje mnie integralny kask (sportowo-turystyczny) ze średniej półki za około 600zł, rękawice za około 200zł i kurtka do 700zł. Za całość chciałbym dać maksymalnie 1500zł i dobrać optymalny ubiór. Czy taki budżet wystarczy na start? Jeszcze myślę o spodniach motocyklowych typu jeans do 500zł, ale to później...

 

Chciałbym pojeździć na 125cc brata, a następnie iść na kurs kat. A we własnym dopasowanym do mnie ubraniu. Dobrze aby kask miał miejsce na montaż intercom'u, który na pewno przyda się na kursie. 

 

Jeśli chodzi o kask to podoba mi się kask integralny Bell Qualifier DXL, który ma przystępną cenę oraz wizjer z systemem Transitions, który sam dopasowuje się do natężenia świata - super sprawa. Oczywiście jeśli możecie polecić coś innego w moim budżecie, to jestem otwarty na propozycje. Wiem że w moim budżecie jest mnóstwo kasków, ale tańsze alternatywy poniżej 300zł nie biorę pod uwagę bo głowa jest tylko jedna i nie da się jej zastąpić protezą...

 

Chciałbym tak dobrać ubiór, przynajmniej sam kask aby po zrobieniu prawka kat. A móc go wykorzystać na motorze o wyższej pojemności. Jednym słowem kupić kask bez potrzeby zmiany na inny przy przesiadce z 125 na 250 czy 600... Raczej obstawiam na sprzęt szosowo-turystycznyub lub jakiś naked. Enduro czy plastiku (typowy sportowy ścigacz) nie biorę pod uwagę. 

 

Pytanie mam jeszcze czy w okolicach ślaska jest jakiś tor wyścigowy, na którym można by pojeździć? Ewentualnie jakieś nieczynne lotnisko na którym jest odpowiednia ilość miejsca do jazdy motocyklem? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do sklepu to proponuję zajrzeć na 4biker.pl. mają sklep w Katowicach, polecam. Jest tu gdzieś wątek o sklepach godnych polecenia, poszukaj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

też polecam 4 biker w Katowicach . Ale od zeszłego roku działa też nowy sklep  Intermotors przy ul. Bocheńskiego 99. Bardzo duży wybór. Pamiętaj żeby wybierać ciuch już z ochraniaczami . Niektóre firmy sprzedają kurtki a np. ochranicz na plecy musisz dokupić oddzielnie.

Na kasku lepiej nie oszczędzać . Głowę masz tylko jedną . Ja mam Sharka Evo one tzw. szczękowca i nie dość , że jest bezpieczny to jest bardzo praktyczny ( otwierana szczęka ). Bardzo dobra wentylacja.

Najbliższy Śląska tor jest w Kamieniu Śląskim

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Już kupiłem:

Kask - Shoei NXR (Motomoda Bytom)
Kurtka - Seca Airflow (Motomoda Bytom)
Rękawice - Shima STX (4Biker Katowice)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fajny i warty uwagi tor wg. mnie jest też w Trincu (Trzyńcu) zaraz za granicą, nowo wybudowany cały obiekt, tylko, że tor jest techniczny ale zarazem nie za długi, dużo zakrętów bez szans na większe prędkości. Dosyć często są organizowane wolne jazdy, przyjeżdżasz na tor płacisz 350 koron (ok. 50 zł) za jedną sesję trwającą 15 min. Osobiście jak byłem to było kilka osób, bez żadnej kolejki można było pojeździć a na torze podczas sesji 5-6 moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, korfanty napisał:

A w jakim kierunku byście szli w przypadku kasku: integralny czy może szczękowy? Do jazd z prędkościami do około 150 km/h. max.

Ja zaczynałem od integralnego a teraz mam szczękowy i jest dużo wygodniejszy jeśli chodzi o turystykę. Więc jeśli śmigasz motocyklem turystycznym polecam szczękowca - dużo lepsza komunikacja z napotkanymi ludzmi, brak konieczności ściągania na każdej stacji paliw lub np. gdy chcesz się napić czegoś na szybko. Zawsze też można go sobie otworzyć żeby troch e przewietrzyć łepetynę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A ja jednak nie polecam kasku szczękowego.....znaczy radzę się zastanowić.

To prawda,jest praktyczny,na przejeździe kolejowym fajeczkę można zajarać,pogadać z żulem na stacji itd,ale moim zdaniem nie są to przymioty,które powinny być decydujące.

Ma jednak jedną podstawową wadę.Jest głośny i ma tendencję do łapania turbulencji.

Jeżeli jeździsz nakedem,lub motocyklem z połowiczną owiewką,to radzę to przemyśleć,bo możesz po pierwszej jeździe żałować,że wyrzuciłeś sporo kasy na głośny kask.

U mnie szczękowiec najlepiej sprawdzał się w pełni obudowanym motocyklu,ale i tak był głośniejszy i bardziej hałaśliwy od jakiegoś budżetowego integrala.

Za kask zapłaciłem wtedy około 1400zł.

Pomyślsłem,że to może za mało.....

Niestety w droższym garnku odczucia były niewiele lepsze i uznałem,że nie warto.Śmigam w nim dalej,ale przejdę raczej na porządnego integrala i do tego lżejszego.

Gdybym znowu jednak miał ponownie wrócić do szczękowca, korzystając z jego zalet(dla mnie znikomych) i akceptując wady,przy niezbyt dużym nakładzie finansowym......

Byłby to kask w stylu sharka evo line,gdzie przyłbicę oduwasz do tyłu i masx kask typu jet.....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zgodziłbym się z tym: głośniejszy, cięższy i droższy. Ja noszę okulary i dlatego je kupowałem. Też już rozpatrywałem integrala, jako następny kask. Nolan 100-5 ma homologacje do jazdy również z podniesioną przyłbicą, ale to raczej tylko do miejskich jazd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.