Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Motocykl Enduro/Dual Sport 400+


maniecznik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum.

Głowię się nad zakupem motocykla. Zależy mi na: jak najmniejszej wadze, bezawaryjności,dodatkowo cieszyła by mnie napewno homologacja na 2 osoby.

Sprzęt używałbym 30/70 miasto/teren. Planuje również wybrać się na wycieczkę w sezonie np nad morze i nie chciałbym sie martwić że moto mnie zawiedzie, oczywiście wygoda jest drugorzędną sprawą w tym wypadku.

Oczywistym wyborem była by tutaj DRZ 400S, jednak zastanawiam się nad jakąś alternatywą, myślałem np o KTM'ie EXC 450, ma 6 biegów, co napewno jest na + i jest lżejsza, wiem że to typowe hard enduro ale po odpowiednich modyfikacjach można ją trochę przystosować do moich potrzeb.

Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tym temacie bardzo proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR450 to podobna klasa co EXC, też wyczyn, uchodzą za równie trwałe, serwis podobny. Koszta remontu w kacie niższe. Piszę tu o rocznikach w okolicach 06/07, z tymi miałem najwięcej styczności i niedawno sprzedałem EXC400 '06 na RFSie. Jeśli nie boli Cię wymiana oleju co 15mth, zerknięcie w zawory co 30 (w przypadku WR rzadziej - płytki, z tego co słyszałem rzadko się ruszają ale nie miałem tego moto, jedynie się przejechałem). Tłok co jakieś 250mth, korba w RFSie dużo zrobi (w 400 myślę, że spokojnie 800-1000mth, te silniki są odprężone względem większych pojemności). Co do jazdy nad morze.. Moto da radę, ale seryjna kanapa przetnie Ci tyłek na pół, nie masz też żadnej ochrony przed wiatrem, bak mały, wymiana oleju w trybie wycieczkowym co max 1000km (wyjdzie jakieś 20mth, do tylu by można przeciągnąć przy spokojnej jeździe). Zmodzić da radę, nawet sam miałem takie plany, ale licz się, że to kosztuje (bak, kanapa, jakaś miniowiewka i może dodatkowa chłodniczka oleju). No i nie masz homologacji na 2 osoby a fabryczny aluminiowy subframe jest za słaby na 2 osoby. Drz oczywiście jest tańsza w eksploatacji (o ile trafisz dobrą sztukę, remont jest droższy niż w exc). Moja exc w ciągu ponad 3 lat była bezawaryjna - jak trafisz dobrą sztukę i dbasz to te motki są niezawodne, a radocha z jazdy rekompensuje częsty serwis. Jeśli ograniczysz turystykę bierz RFSa, jakbym nie musiał swojego bym nie sprzedawał, pod względem prowadzenia i możliwości miażdży drzety czy inne lc4. W zasadzie dużo by gadać, jak chcesz odezwij się na priv dam Ci nr telefonu jeśli chcesz porozmawiać. Albo wal tutaj konkretne pytania co i jak, zdążyłem się dobrze zaprzyjaźnić z maszynką i coś tam mogę rozjaśnić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.