Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Suzuki GSX600F czy ktoś zna / oglądał ?


rafal22bb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Noszę się z zakupem motocykla Suzuki GSX600F, wiem starszy motocykl, jednak ma to być moja pierwsza 600 na której chcę szlifować jazdę, a później zmiana na coś innego dlatego też szukam tańszej opcji żeby w razie szlifu później nie płakać nad motocyklem :)

Znalazłem takie ogłoszenie (sprzedający dzisiaj obniżył cenę) czy ktoś zna może ten motocykl i może coś więcej o nim powiedzieć ?

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-gsx600f-katana-CID5-IDrbJNt.html#541f1757da

oprócz powyższego jest jeszcze:

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-600-CID5-IDnrbqk.html#77406ad18b

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-gsx-600f-CID5-IDq5A7P.html#a7d8fdd7e3

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie,

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż zdaję sobie z tego sprawę i też nie oczekuję cudów liczę się z tym że może być układ napędu do roboty płyny oleje, ale prawdę powiedziawszy to nawet jakbym kupił droższy i tak bym to zrobił dla własnego świętego spokoju. Bardziej mi chodziło o to czy ktoś może zna te motocykle lub oglądał i może coś o nich powiedzieć, bo wiadomo że właściciel chce sprzedać, a jechać 200 km w jedną stronę żeby zobaczyć to trochę średnio mi się widzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz bezpiecznie jeździć to do płynów, olejów trzeba jeszcze doliczyć hamulce i opony o zawieszeniu nie wspominając. Jak pojedziesz to przy tak tanim motocyklu zwróć uwagę na grubość tarcz i stan klocków. Sprawdź opony czy nie są wyząbkowane i rok produkcji. Jak masz możliwość to sprawdź stan luzów w zawieszeniu przód plus tył (łożyska kierownicy, tylne kiwaczki itd...) luz na łożyskach kół. Czy silnik równo pracuje na ssaniu i po rozgrzaniu czy nie dusi się po dodaniu gwałtownie gazu (skład mieszanki/membrany) takie podstawy. Jak przeoczysz jakiś temat to może szybko się okazać że kupując tani motocykl w krótkim czasie włożysz do niego więcej niż jest warty (same opony+tarcze) i już przekroczysz wartość. Dlatego zadbane i regularnie serwisowane motocykle są o wiele droższa patrząc na poszczególne modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony, tarcze i klocki to wiem oczywiście i na pewno sprawdzę, bardziej niepokoją mnie takie rzeczy jak rozrząd czy też wypadające biegi a to raczej ciężko będzie mi sprawdzić bo nie jeżdziłem na takim motocyklu i nie chciałbym zaliczyć gleby zanim go kupię :) ale może uda mi się wyciągnąć znajomego który już lata jeździ żeby się przejechał i wydał werdykt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w każdym przedziale cenowym (dosłownie w każdym) można trafić na minę. Dlatego najlepiej pojechać z kimś kto ogarnia temat żeby ryzyko zmniejszyć możliwie jak najbardziej. Ze swojego doświadczenia powiem tylko tyle że jeśli jakiś dany model cenowo waha się w przedziale np 5-8k zł to najlepiej szukać albo maksymalnie doinwestowanego egzemplarza (w większości przypadków też drogiego) lub najtańszego i różnicę przeznaczyć na pełny serwis. Osobiście z uwagi że sam sobie 99% rzeczy jestem w stanie zrobić przy motocyklu a nie wierzę w nic co nie jest udokumentowane wolę tańszy scenariusz przynajmniej wiem co potem mam i nie jestem zaskoczony w środku alp że mi np sprzęgło się kończy albo zaczyna rozrząd hałasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarioSWD wyszedłem z podobnego założenia.

Wicher no najlepiej byłoby rozłożyć silnik i sprawdzić od razu czy luzy są odpowiednie, ale też nie popadajmy w skrajność ;)

Wiem że motocykl trzeba sprawdzić, a tu właśnie pytałem o konkretny czy ktoś go może zna z okolicy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarioSWD oczywiście masz rację, ja przy silniku sporo sam porobię z elektryką/elektroniką też problemów nie mam taki zawód, bardziej obawiam się skrzywionej ramy, czy też jakiś rzeczy które nie sposób zweryfikować przy zakupie a są kosztowne np łańcuch rozrządu czy samo to jak motocykl był eksploatowany i "serwisowany". Już sam przebieg daje do myślenia bo raczej w motocyklu z 92r przebieg niespełna 25 tyś to chyba ciut za mało bo 1k km rocznie ? hmm no nie wiem, ale to moja żona na skuterze więcej machnęła w zeszłym roku mimo że to był jej pierwszy sezon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, rafal22bb napisał:

Wicher no najlepiej byłoby rozłożyć silnik i sprawdzić od razu czy luzy są odpowiednie, ale też nie popadajmy w skrajność ;)

Skrajności i płacz, to się zaczynają, jak kupujesz motocykl za wypłatę, a później pełen zapału z uśmiechem na twarzy odkrywasz kolejne niespodzianki ;)

I akurat nie łańcuch rozrządu może być tutaj problemem, bo kosztuje tylko 200zł.

Oczywiście życzę ci jak najlepiej i żeby to nie był żaden gniot wyklepany z przystanku i z motodoktorem w silniku, ale z tym pomiarem ciśnienia sprężania to mówiłem poważnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście za wypłatę mógłbym kupić więcej niż jeden taki, a patrzyłem za czymś tańszym, żeby nie żałować jak zaliczę glebę, że zapłaciłem za ładne zadbane plastiki które już takie nie są i o ile mechaniczne sprawy jak i elektryczne ogarniam to niestety ani plastików nie połatam ani nie pomaluję bo chyba lepiej wyglądałyby po glebie. Tak jak mówiłem od samego początku zadałem pytanie aby właśnie dowiedzieć się czy ktoś zna te motocykle i może o nich coś więcej powiedzieć jak właściciel je traktował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ETZ jakieś propozycje ? ogólnie chcę motocykl obudowany lubię taki styl sportowy, no i sugerowałem się również pojemnością 600 ccm i tym żeby motocykl nie był nazbyt wyrywny gdyż nie jeździłem jeszcze 600 a jak poczytałem np o hondzie cbr 600 to okazuje się że potrafi wystrzelić jak z procy i ogólnie nie jest polecana dla osób które nie miały doczynienia z takimi pojemnościami i przyspieszeniami. Defacto CBR no cóż podoba mi się i zawsze chciałem, dlatego szukałem czegoś słabszego żeby się nauczyć dobrze jeździć i później właśnie przesiąść się właśnie na nią

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat cebra to chyba jedna z najsłabszych 600 wiec raczej jak procy Cię nie wystrzeli...sam mam F4i i dopóki się jej nie wkreci na 10 tys jest bardzo spokojna,to moje 2 moto no w sumie trzecie ale to 250-tka to się nie liczy.Wcześniej miałem bandita600 ale jakbym kupił cbr na pierwsze moto to bez problemu da się ogarnąć

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę droższy, ale może być całkiem sensowny i z pewnością przyjemniej sie tym lata niż starym gsxf-em ;)

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-sv-650-oryginalny-stan-akcesoryjny-tlumik-2-reka-z-de-CID5-IDjp9ci.html#2a042be0d8

Tutaj taki sam tyle że tańszy, ale do poprawek kosmetycznych.

https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sv-sv-650-ID6ziFIQ.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

RF 600. Mocniejszy niż GSX-F, w prowadzeniu właściwie tak samo toporny, ale zdecydowanie ładniejszy ;)

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-rf-600-dobry-stan-z-niemiec-CID5-IDnHobq.html#1b67cc8851

RF 600 do poprawek.

https://www.olx.pl/oferta/suzuki-rf-600-r-oryginal-CID5-IDgUuJP.html#1b67cc8851

ZZR 600, mocowo podobnie jak RF 600.

https://www.olx.pl/oferta/piekne-kawasaki-zzr-600-nie-yamaha-suzuki-CID5-IDoG8X2.html#9d1226bd12

Tutaj propozycja zdecydowanie słabsza niż wyżej wymienione, ale to poczciwe motocykle, na wprawienie sie w jeździe jak najbardziej ok.

https://www.olx.pl/oferta/kawaskai-gpz-500-z-niemiec-garsc-papierow-na-km-oryginalny-lakier-CID5-IDnggMa.html#49cc366d7b

https://www.olx.pl/oferta/kawasaki-gpz-500-oryginalny-stan-dok-na-km-2-reka-z-de-CID5-IDmHDBg.html#49cc366d7b

W ogóle GregorBike ma dużo motocykli i raczej opinie ma pozytywne. Zawsze z gąszczu maszyn można coś sensownego wyrwać ;)

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ETZ, Wicher oj zabiliście mi teraz klina :)

Cały czas miałem przeświadczenie że do CBR 600 to muszę mieć większe doświadczenie niż jazda na 250ccm z drugiej strony to co mi pokazał teraz Wicher zzr 600 i rf 600 piękne. Oj chyba dzisiaj będę miał długą noc i główkowanie :)

Wicher czy te motocykle które przedstawiłeś to po prostu chodziło o model, czy uważasz że warto się nimi bardziej zainteresować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodziło mi o modele. Jeździłem na wszystkich, ale hmmm.....rozważałbym pomiędzy SV 650 a RF 600. Kwestia tego jakie masz doświadczenie i czego szukasz i jak czujesz się na siłach.

RF 600 to trochę niedoceniony sprzęt u nas, ale generealnie to prosta i niezawodna maszyna, ale juz z solidnym kopytem, więc jest czym pojechać. Mam wrażenie, że mniej ocieżała i toporna niż np.ZZR, ale już dużo czasu mineło od moich jazd tymi maszynami. Stylistyka można powiedzieć ponadczasowa....te wloty w stylu Ferrari :) 

Tutaj garść informacji dla ciebie.

https://www.motocykl-online.pl/testy/Suzuki-RF-600,3691,2

SV 650 to może być trafniejszy wybór, maszyna jest chyba lżejsza, bardziej poręczna niż RF czy ZZR, troche mniej kucyków, ale moim zdaniem nie ma czego się wstydzić na drodze.

Lektura.

http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/56,113441,22209738,suzuki-sv-650-rozrabiaka.html

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.