sjs Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Czesc ! Jakie polecicie opony zimowe ... na zime. No i gdzie w ogole mozna kupic o takim rozmiarze, na przod to jeszcze znalazem jedna jedyna ale gdzie kupic tylna ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Nie jestem pewien czy w tych rozmiarach dostaniesz w ogóle jakie kolwiek typowe zimowki.Z tego co mi "wiadomo" jedynie co do niektorych enduro np.bmw gs. adv,ktm adv, honda crv 1000 mozna jeszcze dostac np.Heidenau albo Conti , no i do skuterow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Zacząłem szukać opon ZIMOWYCH do Horneta600, ogólnie temat ciężki, dziewiczy i nikomu nie znany. Po przekopaniu pewnej części internetu coś znalazłem, ale bardzooo ubogi jest wybór... Na przód idzie dostać aż DWIE takie opony: -Heidenau https://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&typ=D-105133&partner=1&m_s=1&ID=psm_rd_de_shopzilla&Country=DE -Continental https://www.reifentiefpreis.de/motorrad-enduro/17-zoll/120-70-b17/continental-tkc-80-twinduro-58q-21404.html?gclid=CjwKCAjwj8bPBRBiEiwASlFLFVfbLfIf9bpUhaQnJMLZLZx7VXX37HHQIMCSgXCdpkBEYvY8wnXBoBoCiZgQAvD_BwE Ta pierwsza do jazdy po mieście i pod miastem zdecydowanie lepsza, druga to juz chyba typowo po śniegu i w teren (?). No ale na tył nic nie ma ! ! w odpowiednim dedykowanym rozmiarze 180/55R17 taki jaki ma być. Jedynie co znalazłem to w rozmiarze 160/60 R17 (haidenau, taka sama co z 1 linku) czyli taką jaką ma założona na tył brat bliźniak hernetów (nie jednojajowy;) ) a mianowicie CBF600. Czy możne lepiej będzie zostawić tylną letnią, taka jaka mam (Pilot Road 4) i tylko przód wymienić na zimówkę ? Czy nic nie zmieniać i jeździć dalej na Pilot Road'ach bo w końcu zakres temperatur w jakich zachowują swoje właściwości wg. producenta zaczyna się od -5*C.Jazda będzie głównie w 99% będzie do pracy i z powrotem po mieście i autostradzie. Co o tym myślicie i na jakich wy śmigacie zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 W dniu 26.10.2017 o 16:56, sjs napisał: Co o tym myślicie i na jakich wy śmigacie zimą. Ja myślę, że zimą moto powinno stać pod kocykiem w garażu. I nie chodzi mi tu o moto, ale pojedziesz do pracy w suchym mrozie, w między czasie poprószy śniegiem, autka zrobią z tego lodowisko. Czasem trudno przejść po czymś takim pieszo, a na moto gleba na bank (niezależnie od opon) Chyba że masz moto z bocznym wózkiem. Jak biegam w taką pogodę, to muszę kolce na byty założyć. Zimą nawet na rowerze jest ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Twoja wypowiedź wiele wniosła nowego do tematu, dziękuje grzesiek za wypowiedź. Tak serio to zostawiam puki te co mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Ja tez przestalem smigac zima.Niestety w niemczech wymagane jest w motorkach i skuterach zimowe ogumienie ktorego niestety do mojego motorka nie ma(motek przemeldowalem tylko na sezon letni , a tymczasem latam skuterem na zimowkach nie to to samo ale na bezrybiu i rak ryba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Zamierzasz korzystać z motocykla zimą codziennie, niezależnie od pogody (zamiast samochodu) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Tak jest. Za duze korki, umoralniajace gadki prosza zachowac dla siebie jak bd mial wypadek to wtedy dam znac. O ile bede mial jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 3 godziny temu, Taurus napisał: Ja tez przestalem smigac zima.Niestety w niemczech wymagane jest w motorkach i skuterach zimowe ogumienie ktorego niestety do mojego motorka nie ma(motek przemeldowalem tylko na sezon letni , a tymczasem latam skuterem na zimowkach nie to to samo ale na bezrybiu i rak ryba Wymagane, czy zalecane? Bo chyba nie ma przymusu we wszystkich landach. Ale na letnich mogą przyznać współudział np. w wypadu. TO JAK ZALECANA PRĘDKOŚĆ 130 NA AUTOSTRADACH. ups caps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 10 godzin temu, sjs napisał: Tak jest. Za duze korki, umoralniajace gadki prosza zachowac dla siebie jak bd mial wypadek to wtedy dam znac. O ile bede mial jak To może zmiana motocykla na crossowy miałaby jakiś większy sens? Jak byłem młody, to dojeżdżałem do pracy do Katowic. Korki do ronda były od zoo, więc też jak tylko się dało jeździłem na moto, ale jednak nie całą zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 W dniu 4.11.2017 o 23:15, LBG napisał: Wymagane, czy zalecane? Bo chyba nie ma przymusu we wszystkich landach. Ale na letnich mogą przyznać współudział np. w wypadu. TO JAK ZALECANA PRĘDKOŚĆ 130 NA AUTOSTRADACH. ups caps W tym przypadku (Wymaganie opon zimowych) w niemczech mozna zaliczyc do gumowego nie pisanego"przepisu" czyli: mozesz latac motkiem na letnich kapciach w okresie zimowym pod warunkiem ze na to pozwalaja warunki atmosferyczne ( jednak nie po nizej 7°C) , nie utrudniasz ruchu drogowego , jednak w razie utrudnienia ruchu drogowego spowodowanego poprzez brak odpowiedniego ogumienia (OPONY) biora Ciebie za d....e tzn. 2 punkty karne z 8 mozliwych + "180" € mandat + laweta na Twoj rachunek.Jesli brales udzial w wypadku drogowym motocyklem na letnich kapciach w okresie zimowym to i ubezpieczenie bedzie sie stawiac,czyli wszystko na Twoj koszt a nie daj Boze jeszcze beda ranni to juz musiz miec super Adwokata ktory bedzie w stanie cos zrobic. Predkosc w okresie zimowym ale i letnim zalecana jest taka na jaka warunki drogowe pozwalaja.W niemczech jest sporo autoban bez ograniczen predkosci , jednak nie oznacza to ze mozesz zapierda....c tyle ile fabryka dala. Ps.Grzesiek 73 z ta mysla o zmianie turysty na enduro chodze juz rok 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koodłaty Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Jak byłem rok temu na bajzlu w sosnowcu chyba był to luty to był jeden koleś co właśnie sprzedawał opony zimowe do Ścigów i właśnie w standardowych rozmiarach. Wtedy zastanawiałem się czy znajdzie się choć jedna osoba co kupi takie gumy Niestety namiarów na niego nie mam bo potraktowałem go jako ciekawostkę, ale może znowu na zimowym bazarze w sosnowcu znowu się pojawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2017 Ciekawe co to za gościu, i skad mial te opony skoro nawet ich w internecie nie idzie znalezc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Czesc. Nie calkiem na temat ale moze sie przydac. Cos mi sie obilo o uszy co moze zainteresowac co niektorych Czlonkow tego forum.Z tego co slyszalem odnosnie wymagania zimowych opon w motocyklach w De. , motocykle zostaly zwolnione z "obowiazku" latania motkiem w okresie zimowym na zimowych oponach.Zeby byc pewnam tego co slyszalem zajzalem na strone ADAC no i potwierdzilo sie .W necie itp.pisza to co slyszalem,wiec bedzie tak jak bylo przed rokiem 2010 w ktorym to skrucono nam nasza Pasje.A tak w nawiasie czasem w okresie zimowym jest lepsza pogoda jak w okresie letnim Cytat z tej strony . Benötigen Motorräder auch Winterreifen? Die neue Winterreifenregelung regelt, dass einspurige Kraftfahrzeuge von der Winterreifenpflicht ausgenommen sind. Durch diese Änderung wird berücksichtigt, dass es weiterhin für Krafträder kaum Reifen auf dem Markt gibt, die die entsprechende Kennzeichnung erhalten könnten. Zum anderen wurde in den letzten Jahren festgestellt, dass bei entsprechenden Witterungsverhältnissen kaum Kraftradfahrer tatsächlich am fließenden Verkehr teilnehmen wollen. Czy motocykle również potrzebują opon zimowych? Nowa regulacja opon zimowych reguluje, że jednopasmowe (jednosladowe) pojazdy silnikowe są zwolnione z opon zimowych. Niniejsza poprawka uwzględnia fakt, że nadal nie ma prawie żadnych opon na rynku motocykli, które mogłyby otrzymać odpowiednie oznakowanie. Z drugiej strony w ostatnich latach ustalono, że biorąc pod uwagę panujące warunki pogodowe, jest mało prawdopodobne, aby motocykliści rzeczywiście chcieli wziąć udział w płynnym ruchu. Na tej stronie jest nie tylko to co dotyczy w De. ale calej EU. Jak by Kogos interesowala ta strona w necie moge wyslac na pw. Ps.W takim razie juz nic nie stoi na "drodze" w kierunku Swietochlowic (zlot Pingwina i Elefantentreffen Bayerischer Wald) a po za tym motocykl to nie Niedzwiedz w zime spac nie musi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 13 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Dobrze wiedzieć kolego że jednak zrezygnowali z tego debilnego pomysłu, bo szansa znalezienia motocyklowych opon zimowych szczególnie na tył jest mniejsza jak wygranie w lotto. Choć może jednak znalazłe ktoś gdzieś zimową oponke na w rozmiarze 180/55 R17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ETZ Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Nie szkoda Ci moto?..w zimie to na drogach pełno soli i syfu wszelakiego...mi to by musieli zapłacić żeby w zimie na moto latać,na samą myśl aż mnie ciarki przechodzą. ..brrrr!! ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 13 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Naked to naked, jest po to by śmigać. Ważne żeby serce było zdrowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bankus Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 w sumie to ciekawe że akurat tylko na tył takie gumy są niedostępne, bo np. w przyp. samochodów to zimówki są najważniejsze na tylnej osi. ( w przyp. gdy ktoś np. nie ma kasy na komplet opon i zdecyduje sie na połowiczny zakup, to wbrew pozorom powinien zimówki założyć na tył). Ale w moto może jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 I jak się śmiga w taką pogodę? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Semy Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 W dniu 14.11.2017 o 10:29, bankus napisał: w sumie to ciekawe że akurat tylko na tył takie gumy są niedostępne, bo np. w przyp. samochodów to zimówki są najważniejsze na tylnej osi. ( w przyp. gdy ktoś np. nie ma kasy na komplet opon i zdecyduje sie na połowiczny zakup, to wbrew pozorom powinien zimówki założyć na tył). Ale w moto może jest inaczej. Zdradzisz źródło tych rewelacji? Bo znając fizykę pracy opon to właśnie na przodek powinny iść te lepsze z racji niechęci utraty kontroli kierunku ruchu, jak i siły hamowania na złej nawierzchni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
becker Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 3 godziny temu, grzesiek_73 napisał: I jak się śmiga w taką pogodę? przecież nie ma opon, po co spamujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bankus Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 19 godzin temu, Semy napisał: Zdradzisz źródło tych rewelacji? Bo znając fizykę pracy opon to właśnie na przodek powinny iść te lepsze z racji niechęci utraty kontroli kierunku ruchu, jak i siły hamowania na złej nawierzchni. http://blog.netcar.pl/2013/09/30/montaz-2-opon-zimowych-i-2-opon-letnich-czy-to-ma-sens/ fizyka opon ma tu mniej do rzeczy niż prawdopodobieństwo wprowadzenia auta w poślizg w zależności która oś ma większą przyczepność. Jeśli tylna oś zgubi przyczepność to auto zacznie jechać bokiem i z takiego poślizgu najtrudniej wyjść 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 19 godzin temu, Semy napisał: Zdradzisz źródło tych rewelacji? Bo znając fizykę pracy opon to właśnie na przodek powinny iść te lepsze z racji niechęci utraty kontroli kierunku ruchu, jak i siły hamowania na złej nawierzchni. Ma rację że lepsze opony powinny być na osi tylnej. Tyczy się to samochodów nadsterownych (czyli wiekszosci) Ciężko to przyjąć do wiadomości szczególnie gdy auto ma napęd na oś przednią bo te właśnie opony się szybko zużywają (i hamują i napędzają) Tylne są tylko wleczone i w minimalnym stopniu hamują. Ale chodzi o tę nadsterowność tzn. oś tylna pojazdu nadsterownego ma tendencję do utraty przyczepności na zakręcie. Piszę z telefonu więc się ograniczę a więcej info można poszukać w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek_73 Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 20 godzin temu, becker napisał: przecież nie ma opon, po co spamujesz Przecież ma opony... Pilot Road 4 i ciekaw jestem jak się zachowują w tych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LBG Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Gdy opony z tyłu są gorszej niż z przodu (mniejsza przyczepność, słabsze obciążenie tyłu, np. niezaładowany van) to przy hamowaniu tył próbuje wyprzedzić przód. Na zakręcie słabsza przyczepność z przodu może powodować podsterowność pojazdu. Natomiast przy ruszaniu na śliskim, kopnym śniegu przydają się lepsze z przodu. Wniosek: lepsze opony należy mieć na przedniej i tylnej osi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.