Skocz do zawartości
Forum Śląskich Motocyklistów

Zimowe opony motocyklowe 120/70 180/55 R17


sjs

Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem szukać opon ZIMOWYCH do Horneta600, ogólnie temat ciężki, dziewiczy i nikomu nie znany. Po przekopaniu pewnej części internetu coś znalazłem, ale bardzooo ubogi jest wybór... 

Na przód idzie dostać aż DWIE takie opony: 
-Heidenau https://www.reifendirekt.de/cgi-bin/rshop.pl?dsco=100&typ=D-105133&partner=1&m_s=1&ID=psm_rd_de_shopzilla&Country=DE
-Continental https://www.reifentiefpreis.de/motorrad-enduro/17-zoll/120-70-b17/continental-tkc-80-twinduro-58q-21404.html?gclid=CjwKCAjwj8bPBRBiEiwASlFLFVfbLfIf9bpUhaQnJMLZLZx7VXX37HHQIMCSgXCdpkBEYvY8wnXBoBoCiZgQAvD_BwE
Ta pierwsza do jazdy po mieście i pod miastem zdecydowanie lepsza, druga to juz chyba typowo po śniegu i w teren (?). 

No ale na tył nic nie ma ! ! w odpowiednim dedykowanym rozmiarze 180/55R17 taki jaki ma być. 
Jedynie co znalazłem to w rozmiarze 160/60 R17 (haidenau, taka sama co z 1 linku) czyli taką jaką ma założona na tył brat bliźniak hernetów (nie jednojajowy;) ) a mianowicie CBF600. 

Czy możne lepiej będzie zostawić tylną letnią, taka jaka mam (Pilot Road 4) i tylko przód wymienić na zimówkę ? 

Czy nic nie zmieniać i jeździć dalej na Pilot Road'ach bo w końcu zakres temperatur w jakich zachowują swoje właściwości wg. producenta zaczyna się od -5*C.
Jazda będzie głównie w 99% będzie do pracy i z powrotem po mieście i autostradzie.

Co o tym myślicie i na jakich wy śmigacie zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.10.2017 o 16:56, sjs napisał:

Co o tym myślicie i na jakich wy śmigacie zimą.

Ja myślę, że zimą moto powinno stać pod kocykiem w garażu.

I nie chodzi mi tu o moto, ale pojedziesz do pracy w suchym mrozie, w między czasie poprószy śniegiem, autka zrobią z tego lodowisko.

Czasem trudno przejść po czymś takim pieszo, a na moto gleba na bank (niezależnie od opon)

Chyba że masz moto z bocznym wózkiem.

Jak biegam w taką pogodę, to muszę kolce na byty założyć.

Zimą nawet na rowerze jest ciężko.:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez przestalem smigac zima.Niestety  w niemczech wymagane jest w motorkach  i skuterach zimowe ogumienie ktorego niestety do mojego motorka nie ma(motek przemeldowalem tylko na sezon letni , a tymczasem  latam skuterem na zimowkach :P nie to to samo ale na bezrybiu i rak ryba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Taurus napisał:

Ja tez przestalem smigac zima.Niestety  w niemczech wymagane jest w motorkach  i skuterach zimowe ogumienie ktorego niestety do mojego motorka nie ma(motek przemeldowalem tylko na sezon letni , a tymczasem  latam skuterem na zimowkach :P nie to to samo ale na bezrybiu i rak ryba :P

Wymagane, czy zalecane? Bo chyba nie ma przymusu we wszystkich landach. Ale na letnich mogą przyznać współudział np. w wypadu. TO JAK ZALECANA PRĘDKOŚĆ 130 NA AUTOSTRADACH. ups caps :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sjs napisał:

Tak jest. Za duze korki, umoralniajace gadki prosza zachowac dla siebie ;) jak bd mial wypadek to wtedy dam znac. O ile bede mial jak ;)

To może zmiana motocykla na crossowy miałaby jakiś większy sens?

Jak byłem młody, to dojeżdżałem do pracy do Katowic. Korki do ronda były od zoo, więc też jak tylko się dało jeździłem na moto,

ale jednak nie całą zimę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2017 o 23:15, LBG napisał:

Wymagane, czy zalecane? Bo chyba nie ma przymusu we wszystkich landach. Ale na letnich mogą przyznać współudział np. w wypadu. TO JAK ZALECANA PRĘDKOŚĆ 130 NA AUTOSTRADACH. ups caps :)

W tym przypadku (Wymaganie opon zimowych) w niemczech mozna zaliczyc do gumowego nie pisanego"przepisu" czyli: mozesz latac motkiem na letnich kapciach w okresie zimowym  pod warunkiem ze na to pozwalaja warunki atmosferyczne ( jednak nie po nizej 7°C) , nie utrudniasz ruchu drogowego , jednak w razie utrudnienia ruchu  drogowego spowodowanego  poprzez brak odpowiedniego ogumienia  (OPONY) biora Ciebie za d....e :D tzn. 2 punkty  karne z 8 mozliwych + "180" € mandat + laweta na Twoj rachunek.Jesli  brales udzial w wypadku drogowym motocyklem na letnich kapciach w okresie zimowym to i ubezpieczenie bedzie sie stawiac,czyli wszystko na Twoj koszt a nie daj Boze jeszcze beda ranni to juz musiz miec super Adwokata ktory bedzie w stanie cos zrobic.

Predkosc w okresie zimowym ale i letnim  zalecana jest taka na jaka warunki drogowe pozwalaja.W niemczech jest sporo autoban bez ograniczen predkosci , jednak nie oznacza to ze mozesz zapierda....c tyle ile fabryka dala.

Ps.Grzesiek 73 z ta mysla o zmianie turysty na enduro chodze juz rok :P

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem rok temu na bajzlu w sosnowcu chyba był to luty to był jeden koleś co właśnie sprzedawał opony zimowe do Ścigów i właśnie w standardowych rozmiarach.

Wtedy zastanawiałem się czy znajdzie się choć jedna osoba co kupi takie gumy :)  Niestety namiarów na niego nie mam bo potraktowałem go jako ciekawostkę, ale może znowu na zimowym bazarze w sosnowcu znowu się pojawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

Nie calkiem na temat ale moze sie przydac.

Cos mi sie obilo o uszy co moze zainteresowac co niektorych Czlonkow tego forum.Z  tego co slyszalem odnosnie  wymagania zimowych opon w motocyklach w De. , motocykle zostaly zwolnione z  "obowiazku" latania motkiem w okresie zimowym na zimowych oponach.Zeby byc pewnam tego co slyszalem zajzalem  na strone ADAC no i potwierdzilo sie .W necie itp.pisza to co slyszalem,wiec bedzie tak jak bylo przed rokiem 2010  w ktorym to skrucono nam nasza Pasje.A tak w nawiasie czasem  w okresie zimowym jest lepsza pogoda jak  w okresie letnim :P

Cytat z tej strony .

Benötigen Motorräder auch Winterreifen?

Die neue Winterreifenregelung regelt, dass einspurige Kraftfahrzeuge von der Winterreifenpflicht ausgenommen sind. Durch diese Änderung wird berücksichtigt, dass es weiterhin für Krafträder kaum Reifen auf dem Markt gibt, die die entsprechende Kennzeichnung erhalten könnten. Zum anderen wurde in den letzten Jahren festgestellt, dass bei entsprechenden Witterungsverhältnissen kaum Kraftradfahrer tatsächlich am fließenden Verkehr teilnehmen wollen.

Czy motocykle również potrzebują opon zimowych?

Nowa regulacja opon zimowych reguluje, że jednopasmowe (jednosladowe) pojazdy silnikowe są zwolnione z opon zimowych. Niniejsza poprawka uwzględnia fakt, że nadal nie ma prawie żadnych opon na rynku motocykli, które mogłyby otrzymać odpowiednie oznakowanie. Z drugiej strony w ostatnich latach ustalono, że biorąc pod uwagę panujące warunki pogodowe, jest mało prawdopodobne, aby motocykliści rzeczywiście chcieli wziąć udział w płynnym ruchu.

Na tej stronie jest  nie tylko to co dotyczy w De. ale calej EU. Jak by Kogos interesowala ta strona w necie moge wyslac na pw.

Ps.W takim razie juz nic nie stoi na "drodze" w kierunku Swietochlowic (zlot Pingwina i Elefantentreffen Bayerischer Wald) a po za tym motocykl to nie Niedzwiedz w zime spac nie musi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć kolego że jednak zrezygnowali z tego debilnego pomysłu, bo szansa znalezienia motocyklowych opon zimowych szczególnie na tył jest mniejsza jak wygranie w lotto.

Choć może jednak znalazłe ktoś gdzieś zimową oponke na w rozmiarze 180/55 R17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to ciekawe że akurat tylko na tył takie gumy są niedostępne, bo np. w przyp. samochodów to zimówki są najważniejsze na tylnej osi. ( w przyp. gdy ktoś np. nie ma kasy na komplet opon i zdecyduje sie na połowiczny zakup, to wbrew pozorom powinien zimówki założyć na tył). Ale w moto może jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 14.11.2017 o 10:29, bankus napisał:

w sumie to ciekawe że akurat tylko na tył takie gumy są niedostępne, bo np. w przyp. samochodów to zimówki są najważniejsze na tylnej osi. ( w przyp. gdy ktoś np. nie ma kasy na komplet opon i zdecyduje sie na połowiczny zakup, to wbrew pozorom powinien zimówki założyć na tył). Ale w moto może jest inaczej.

Zdradzisz źródło tych rewelacji? Bo znając fizykę pracy opon to właśnie na przodek powinny iść te lepsze z racji niechęci utraty kontroli kierunku ruchu, jak i siły hamowania na złej nawierzchni.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Semy napisał:

Zdradzisz źródło tych rewelacji? Bo znając fizykę pracy opon to właśnie na przodek powinny iść te lepsze z racji niechęci utraty kontroli kierunku ruchu, jak i siły hamowania na złej nawierzchni.

http://blog.netcar.pl/2013/09/30/montaz-2-opon-zimowych-i-2-opon-letnich-czy-to-ma-sens/

fizyka opon ma tu mniej do rzeczy niż prawdopodobieństwo wprowadzenia auta w poślizg w zależności która oś ma większą przyczepność. Jeśli tylna oś zgubi przyczepność to auto zacznie jechać bokiem i z takiego poślizgu najtrudniej wyjść :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Semy napisał:

Zdradzisz źródło tych rewelacji? Bo znając fizykę pracy opon to właśnie na przodek powinny iść te lepsze z racji niechęci utraty kontroli kierunku ruchu, jak i siły hamowania na złej nawierzchni.

Ma rację że lepsze opony powinny być na osi tylnej. Tyczy się to samochodów nadsterownych (czyli wiekszosci)

Ciężko to przyjąć do wiadomości szczególnie gdy auto ma napęd na oś przednią bo te właśnie opony się szybko zużywają (i hamują i napędzają)

Tylne są tylko wleczone i w minimalnym stopniu hamują. 

Ale chodzi o tę nadsterowność tzn.

oś tylna pojazdu nadsterownego ma tendencję do utraty przyczepności na zakręcie.

Piszę z telefonu więc się ograniczę a więcej info można poszukać w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy opony z tyłu są gorszej niż z przodu (mniejsza przyczepność, słabsze obciążenie tyłu, np. niezaładowany van) to przy hamowaniu tył próbuje wyprzedzić przód. Na zakręcie słabsza przyczepność z przodu może powodować podsterowność pojazdu. Natomiast przy ruszaniu na śliskim, kopnym śniegu przydają się lepsze z przodu.

Wniosek: lepsze opony należy mieć na przedniej i tylnej osi. :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc na stronę akceptujesz regulamin i politykę prywatności.